Gå til innhold

Folk som ikke vil hyre småbarnsforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange her som ofte klager over at barneforeldre ikke kan hyres til arbeid fordi dem har litt fravær i perioder. Har lest det samme om igjen her inne i 10 år. Så dette må være noe mange mener.

Hva er løsningen deres? Det sier dere ingenting om. 

Anonymkode: a66e5...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste idag er vel klar over at småbarnsforeldre er mye mer effektive enn ansatte uten barn. Min egen sjef fremhever hvertfall dette og synes det stemmer. 

Så jeg tror ikke det er et problem 

Anonymkode: ba452...987

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fleste idag er vel klar over at småbarnsforeldre er mye mer effektive enn ansatte uten barn. Min egen sjef fremhever hvertfall dette og synes det stemmer. 

Så jeg tror ikke det er et problem 

Anonymkode: ba452...987

Klart de ikke ER mer effektive enn andre 😐 NOEN er kanskje det, men noen er vitterlig tafatte med eller uten barn. 

Jeg var den mest effektive på mine tidligere arbeidsplass før jeg fikk barn. 

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Klart de ikke ER mer effektive enn andre 😐 NOEN er kanskje det, men noen er vitterlig tafatte med eller uten barn. 

Jeg var den mest effektive på mine tidligere arbeidsplass før jeg fikk barn. 

Forsåvidt sant at at mange er tafatte med eller uten. Tipper mange også girer et hakk ekstra opp for å være sikker på arbeid. 

Men hvordan vet du at du var DEN mest effektive på tidligere arbeidsplasser?

Skrevet

Jeg opplever ikke at det er vanskelig å få jobb som forelder. De fleste i en viss alder er jo det, og de er ikke akkurat arbeidsledige hele gjengen. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forsåvidt sant at at mange er tafatte med eller uten. Tipper mange også girer et hakk ekstra opp for å være sikker på arbeid. 

Men hvordan vet du at du var DEN mest effektive på tidligere arbeidsplasser?

Fordi tallene viste det svart på hvitt, sjefen sa det og jeg var med i en egen gruppe som prøvde å jobbe mot hvordan de kunne gjøre resten av teamet mer effektiv med min måte å jobbe på.... 

Skrevet
cattleya skrev (2 minutter siden):

Jeg opplever ikke at det er vanskelig å få jobb som forelder. De fleste i en viss alder er jo det, og de er ikke akkurat arbeidsledige hele gjengen. 

Nei om det faktisk er mer vanskelig å få jobb som forelder eller ikke, det tror ikke jeg heller.

Men siden det er så mange her som sier de ikke hyrer småbarnsforeldre, så lurer jeg på hva de egentlig tenker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei om det faktisk er mer vanskelig å få jobb som forelder eller ikke, det tror ikke jeg heller.

Men siden det er så mange her som sier de ikke hyrer småbarnsforeldre, så lurer jeg på hva de egentlig tenker. 

Tror sette er et KG fenomen. I virkeligheten blir småbarnsforeldre ansatt i ett sett. Man er ofte ganske attraktiv på arbeidsmarkedet rundt det tidspunktet man har små barn. Fra 30-35 har man arbeidserfaringen arbeidsgivere ønsker, men er likevel en som passer inn i et «ungt og dynamisk miljø». 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
cattleya skrev (8 minutter siden):

Tror sette er et KG fenomen. I virkeligheten blir småbarnsforeldre ansatt i ett sett. Man er ofte ganske attraktiv på arbeidsmarkedet rundt det tidspunktet man har små barn. Fra 30-35 har man arbeidserfaringen arbeidsgivere ønsker, men er likevel en som passer inn i et «ungt og dynamisk miljø». 

Og de er som oftest ferdig med å få barn og er da mer stabil enn yngre som ofte vingler, er i etableringsfasen og tenker på å få barn... 

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Og de er som oftest ferdig med å få barn og er da mer stabil enn yngre som ofte vingler, er i etableringsfasen og tenker på å få barn... 

30-35 ferdig med å få barn? 30 er vel ca. Gjennomsnittsalder for 1. gangsfødende kvinner, så kommer nr. 2 noen få år etter det. 

eller var det ikke det du mente? 

Skrevet

Nå i koronatida er det i hvert fall ikke positivt å være alene med småbarn. Det er et stort handicap, selv om det kke nødvendigvis er så ille til vanlig. Nå kan man risikere å ikke kunne jobbe på ubestemt tid fra en dag til en annen, og med så mange om beinet som det er nå om dagen sier det seg selv at de uten barn står sterkere.

Anonymkode: 5fee3...729

Skrevet

Min erfaring er at det ikke er noe vanskelig å få jobb som småbarnsforeldre her i Norge. Det som er avgjørende for om du blir ansatt er derimot type utdanning, kompetanse og personlige egenskaper. 

Anonymkode: 55203...de1

• Liker 2
Skrevet

Opplever ikke at det er vanskelig å få jobb som småbarnsmor, var kanskje verre rett før jeg fikk barn. Da så du de tenkte at «kvinne 30 uten barn blir nok straks gravid». Nå har jeg to små og er aktiv jobbsøker, de fleste arbeidsgivere har spøkt rundt dette med små barn og tidsklemme, og opplever også at de fronter seg selv som fleksible og løsningsorienterte for å tiltrekke seg slike som meg. Særlig kvinner er nok mer tilbøyelig til å være lojale til arbeidsgivere som gir dem en sjanse i småbarnsfasen.

Anonymkode: c7993...489

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...