MiriamH Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Jeg har en gutt på 12 mnd, som er veldig treg motorisk.. Han ruller rundt og åler seg fremover. Kommer seg opp på kneenå, men glir ned igjen. Når han åler bruker han kun høyre armen, men han bruker fint venstre armen når han griper ting og løfter seg opp osv. Jeg har bestilt time til manuell terapeut. Kjenner jeg er skikkelig bekymret over om det kan være noe gale. Han er stort sett blid og fornøyd og leker fint på gulvet. Dette er mitt første barn, så har jo ikke noe å sammenligne med da, men ser på andre barn på samme alder som går osv..
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 At han ikke går enda er ikke noe unormalt, normalområdet er mellom 9 og 18 måneder. Min yngste krabbet først ved 13 mnd og gikk ved 21 mnd, hun var treg grovmotorisk pga mobile ledd. Du kan kontakte helsestasjon og be om time med fysioterapeut. Manuellterapeut er også fint, men det bør være en som har erfaring med barn. Fordelen med å gå via helsestasjonen er at disse fysioterapeutene ser mange barn. Anonymkode: 9bfb2...f27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå