Gå til innhold

Fra 80 gjester til kun familie i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde planlagt drømmebryllupet med 90 gjester, hovedsaklig venner, som vi nå har avlyst pga korona og smittevernsreglene. 

Nå vurderer vi å endre på hele opplegget sånn at vi fortsatt kan gifte oss på datoen vi har bestemt. Er det noen andre som har gjort dette og vil dele sine erfaringer? 

Det vi tenker på er å gifte oss i en kirke, på rådhuset eller ute i naturen (må se hva som er mulig og lov, men har vigsler i nærmeste familie). Deretter ta bilder med fotografen som allerede er booket og til slutt ha en middag på en restaurant som har chambre separe.  For slik vi har skjønt det så kan man fortsatt booke bord på restaurant til mer enn 10 pers. 

Dette blir kun med nærmeste familie og eventuelt forlovere. Blir nok 12-19 pers isåfall. 

På denne måten får vi fortsatt gjennomført bryllupet. Vi kan få et skikkelig hyggelig og intimt bryllup, selv om det ikke er hva vi planla i utgangspunktet. Kjole, smoking og ringer er allerede på plass og vi får brukt det. Fotograf, frisør og sminkør som er booket kan vi benytte oss av. Og ikke minst bryllupsreisen som er kjøpt og betalt allerede kan vi dra på (akkurat den kan vi jo dra på uansett, men jeg tror det hadde vært litt rart og bittert når vi ikke fikk giftet oss først). 

Tror og håper de som opprinnelig var invitert har forståelse for at vi fortsatt ønsker å gifte oss, selv om det blir uten dem. 

Vet ikke helt hva spørmålet her er men jeg føler litt behov for å lufte dette og få innspill. Er det eventuelt noe vi ikke har tenkt på?

Vi har våre grunner til at vi ønsker å gifte oss nå. Hvis det ikke blir nå så kan det plutselig bli ganske mange år frem i tid. 

Anonymkode: 29b6d...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser jeg skrev feil antall opprinnelige gjester* 😅

TS

Anonymkode: 29b6d...c20

Skrevet

Det høyrast ut som ein fin løysing. Det er muleg å ha vennefest når verda er meir normal igjen, tenker at alle festar kjem til å vere særs velkomne når vi endeleg får lov til slikt igjen 🍾

• Liker 2
Skrevet

Så klart er det greit. Hvis de som dere planla å invitere ikke forstår det, så er de litt spesielle vil jeg si.

Hovedgrunnen til å gifte seg er, sjokk, å bli gift. Å være et ektepar. Jeg er helt enig forøvrig, vi hadde planlagt et bryllup på ca 30 personer, og vi er klare til å redusere til kun oss + forlovere ved behov. Det vet folk om, og de har satt av datoen slik at de kommer om det er lov med restriksjonene som gjelder der og da :) 

For oss er det viktigste å bli gift, ikke å ha en stor fest. Vil dere ha stor fest så kan dere gjøre det senere :) 

Anonymkode: 798c1...e7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt den løsningen du skisserer, den høres veldig mye bedre ut en de alternativene jeg kan komme på. Kjør på!

Anonymkode: 670e8...7da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bryllupsfotograf og har siste året vært i mange koselige, fine, vakre, intime, fantastiske korona bryllup. Skulle jeg giftet meg ville jeg valgt denne løsningen med bryllup. Så personlige. Man får snakket med gjester, kost seg med maten, ikke press på drikke og fest den dagen. Så ville jeg hatt en ren fest senere. 

Det med vielse ute vil jeg virkelig anbefale. Dere vil få så fine og unike rammer rundt vielsen. Jeg er sikker på at fotografen deres vil elske det 😍

Anonymkode: 55289...e37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi ender nok opp med samme løsning, fra 70 gjester til kun nærmeste familie. For oss er det å bli godt viktigere enn festen, og alt er allerede booket, så vil liksom få brukt alt om du skjønner. 
Vi tenker å ta en skikkelig fest neste sommer (da fyller jeg rundt år også, så blir flere ting vi kan feire). 

Vi skal ha vielsen ute, middag der vi allerede har booket (bare redusert antall gjester). :) 

Anonymkode: 254fe...e18

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ganske mange venner som feiret bryllupet sitt slik, selv før korona. Det er jo ikke så helt uvanlig. Det har vært middag på (fin) restaurant eller hotell, med nærmeste familie (foreldre og søsken med partnere) samt forlovere (med partnere). Det jeg var (som forlover) og de andre jeg vet om har vært intime, personlige, morsomme, stilfulle og med bedre mat enn når det er 100 mennesker som skal serveres. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg sjekket var det maks 10 i bryllup selv på restaurant.

Anonymkode: 8fb67...10c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...