Gå til innhold

Hoste, når holdes hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder dere barna hjemme om det hoster 1 gang, eller ser dere det an og vurderer underveis? Noen barn hoster kun morgen eller kveld/natt,noen harket, eller opplever kløe så de må hoste vekk ubehaget.......bestiller dere test og holder disse barna hjemme til svar foreligger?

Anonymkode: 2854f...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med hosting 1 gang? Jeg hoster daglig fordi det er vanlig å hoste å harke et par ganger i løpet av dagen. Du klarer vel å høre om det er tørrhoste/slimhoste og om det vedvarer. 

• Liker 4
Skrevet
Sprinkle skrev (5 timer siden):

Hva mener du med hosting 1 gang? Jeg hoster daglig fordi det er vanlig å hoste å harke et par ganger i løpet av dagen. Du klarer vel å høre om det er tørrhoste/slimhoste og om det vedvarer. 

Jeg mener at barnet plutselig hostet,uten at det satte mat i halsen eller virker forkjølet. Barnet sa selv det klødde i halsen. Hosten var tørr,  og nyoppstått-i vår kommune står det at nyoppstått hoste gir grunn for testing,  men er usikker på om det gjelder kun 1 host.....bør vel teste barnet da. Kommunen har pr i dag 3 dagers ventetid for testing grunnet stort trykk, så da blir det nok 1 uke hjemme for resultatet foreligger.  Vil ikke bli sett på som den foreldren som sender barnet på skolen sim en mulig smittespreder.

Ts

Anonymkode: 2854f...284

Skrevet

Man kan hoste 1 gang av en haug med grunner. Man *har* ikke hoste om man hoster 1 gang.

Anonymkode: 54475...259

• Liker 2
Skrevet

Man hoster ikke om man hoster en gang! Altså, det gjør de fleste daglig pga noe irritasjon!

Hvis barnet sluttet å hoste samme dag, og det bare var noen få ganger synes jeg absolutt ikke du trenger å teste. Jeg jobber i barnehage i et område med stort smittetrykk, men alle kan få irritasjon i halsen/luftveier av å feks puste inn noe som man fjerner med noen host. Det betyr ikke at man har symptomer på luftveisinfeksjon!

Når det er sagt: er det gjentagende, nyoppstått hoste som ikke gir seg så er det selvfølgelig noe annet!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, du trenger Ikke teste for et enkelt host i løpet av en dag. Om barnet «seriehoster», altså hoster mye i Løpet av en dag, men bare 1 host av gangen, så bør det nok testes.

Endret av Sprinkle
Skrevet

Hadde aldri i verden styret med test av et barn som hostet 1 gang. Helt unødvendig bruk av ressurser. 

Anonymkode: b4404...9a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...