AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Holder dere barna hjemme om det hoster 1 gang, eller ser dere det an og vurderer underveis? Noen barn hoster kun morgen eller kveld/natt,noen harket, eller opplever kløe så de må hoste vekk ubehaget.......bestiller dere test og holder disse barna hjemme til svar foreligger? Anonymkode: 2854f...284
powerpuffen Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Hva mener du med hosting 1 gang? Jeg hoster daglig fordi det er vanlig å hoste å harke et par ganger i løpet av dagen. Du klarer vel å høre om det er tørrhoste/slimhoste og om det vedvarer. 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Sprinkle skrev (5 timer siden): Hva mener du med hosting 1 gang? Jeg hoster daglig fordi det er vanlig å hoste å harke et par ganger i løpet av dagen. Du klarer vel å høre om det er tørrhoste/slimhoste og om det vedvarer. Jeg mener at barnet plutselig hostet,uten at det satte mat i halsen eller virker forkjølet. Barnet sa selv det klødde i halsen. Hosten var tørr, og nyoppstått-i vår kommune står det at nyoppstått hoste gir grunn for testing, men er usikker på om det gjelder kun 1 host.....bør vel teste barnet da. Kommunen har pr i dag 3 dagers ventetid for testing grunnet stort trykk, så da blir det nok 1 uke hjemme for resultatet foreligger. Vil ikke bli sett på som den foreldren som sender barnet på skolen sim en mulig smittespreder. Ts Anonymkode: 2854f...284
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Man kan hoste 1 gang av en haug med grunner. Man *har* ikke hoste om man hoster 1 gang. Anonymkode: 54475...259 2
Ulrikke Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Man hoster ikke om man hoster en gang! Altså, det gjør de fleste daglig pga noe irritasjon! Hvis barnet sluttet å hoste samme dag, og det bare var noen få ganger synes jeg absolutt ikke du trenger å teste. Jeg jobber i barnehage i et område med stort smittetrykk, men alle kan få irritasjon i halsen/luftveier av å feks puste inn noe som man fjerner med noen host. Det betyr ikke at man har symptomer på luftveisinfeksjon! Når det er sagt: er det gjentagende, nyoppstått hoste som ikke gir seg så er det selvfølgelig noe annet! 1
powerpuffen Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Nei, du trenger Ikke teste for et enkelt host i løpet av en dag. Om barnet «seriehoster», altså hoster mye i Løpet av en dag, men bare 1 host av gangen, så bør det nok testes. Endret 28. februar 2021 av Sprinkle
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Hadde aldri i verden styret med test av et barn som hostet 1 gang. Helt unødvendig bruk av ressurser. Anonymkode: b4404...9a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå