AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Har hatt kjæreste i over to år. Vi er godt voksne og skal ikke ha barn sammen. Han (vi?) har snart lyst å flytte sammen. Men, han har to barn på snar 18 og 24 år. Disse to liker ikke meg noe særlig. Snart 18 åringen nekter å treffe meg og 24 åringen er veldig reservert og kald mot meg. Hn på 18 har vært veldig frekk mot meg og dette har far akseptert. Hn er veldig bortskjemt og har virkelig styrt skuta når hn har vært hos far. Så det er lenge siden jeg har truffet hn. Jeg mener vi må få gjort noe med saken, men hn (som bor fast hos sin mor nå) nekter. Jeg mener far må ta dette, men han sier det nytter ikke, hn står på sitt. Nå er det blitt slik at jeg er blitt negativ mot hn på snart 18 og dermed så sier han aldri noe hvis han f.eks har snakket med hn. Jeg har sagt han må kunne snakke normalt med meg om hn, hvordan det går på skolen osv. Dette gjør han altså ikke. Ekskona har også bedt om mye penger som han har gitt og som har vært totalt unødvendig iom at han betaler nesten 7000,- i bidrag hver mnd. Dette sier han heller ikke til meg, men han har glippet ut med det i ettertid noen ganger. Han sier han ikke kan fordra ekskona lenger pga alt pengemaset, men vet han har snakket med henne flere ganger, noe som også har glippet ut i ettertid. Da blir jeg irritert, skjønner ikke hvorfor han bare kan si det? I en sak var han dum nok til å signere et dokument som han aldri burde signert på, men han var dum nok til å stole på henne og det hun sa (selv om det gjentatte ganger har vist seg at en ikke kan stole på det hun sier). Jeg spurte han hvorfor han ikke bare spurte meg om jeg visste hva dokumentet var men, nei han stolte på det hun sa. Det kom forøvrig frem tre uker etter han hadde signert. Jeg føler han skjuler så mye for meg ved å verken fortelle om barna eller hvis han har snakket med eks kona. Skjønner ikke at det er noe å skjule? Har jeg snakket med min eksmann så forteller jeg det helt naturlig....har ikke noe å skjule... Vi burde ha et helt naturlig forhold til hverandres barn og ekser. Både han og eksmannen med ny dame var i mitt barn sin konfirmasjon og det var helt naturlig og hyggelig. Kjenner jeg blir så rådvill og i tvil.... har prøvd å si utallige ganger at han gjerne må fortelle hvordan det går med barna, eller snakke med meg hvis eksen ber om noe og lurer på hva han skal gjøre osv., men han stenger meg totalt ute fra alt. Sier ikke ett ord, før han plutselig glipper ut med noe som har gjort han frustrert osv. Jeg spør da hvorfor han ikke bare sa det med en gang, men ehhh... nei, det vet han ikke, mente det var irrelevant osv. At kollegaen hadde vært på hytta i helga og sånn forteller han om hele tiden.Det er tydeligvis viktig for meg å vite. Uff...dette ble langt, måtte få ut litt frustrasjon.... Hva ville du gjort her? Kan jeg fjøre noe eller må jeg bare akseptere han «skjulte» del av livet? Anonymkode: 28d67...0d7 1
Gjest Lyng Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Ojojo.. Her er det mange ubesvarte spørsmål.. Hva ligger bsk eksen son oppførsel, har hun en forstyrrelse, er han redd henne? Ilke vet jeg.. Men her er det mange problemstillinger for deg å håndtere. Og hvorfor er bsrna så imot deg, hva ligger bak(du høres jo fornuftig ut!! ❤️) jeg personlig hadde i k k e flyttet sammen med han enda, det vil nok bli veldig utfordrende for deg, mange svar som du nok trenger først. Oppmuntre han igjen til en laaang samtale og spørr om a l t du trenger å vite. Han må forstå at selvom det er ubehagelige ting, så må du vite hva du har å forholde deg til, du trenger sannheten ❤️go klem fra meg. (som har opplevd mye tøffe tak igennom livet)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Lyng skrev (3 minutter siden): Ojojo.. Her er det mange ubesvarte spørsmål.. Hva ligger bsk eksen son oppførsel, har hun en forstyrrelse, er han redd henne? Ilke vet jeg.. Men her er det mange problemstillinger for deg å håndtere. Og hvorfor er bsrna så imot deg, hva ligger bak(du høres jo fornuftig ut!! ❤️) jeg personlig hadde i k k e flyttet sammen med han enda, det vil nok bli veldig utfordrende for deg, mange svar som du nok trenger først. Oppmuntre han igjen til en laaang samtale og spørr om a l t du trenger å vite. Han må forstå at selvom det er ubehagelige ting, så må du vite hva du har å forholde deg til, du trenger sannheten ❤️go klem fra meg. (som har opplevd mye tøffe tak igennom livet) Takk❤️ I starten av forholdet var det mye som ikke stemte....han snakket konstant om eksen, en gang vi lagde middag hos han så stod hun plutselig på kjøkkenet som om det var helt naturlig. Jeg tviler ikke på at han er over henne og elsker meg, men det er noe som skurrer iom at han skjuler alt vedr eks og barn for meg. Vet jo at han selvfølgelig ringer barna, men han forteller det aldri. Hvis jeg spør han om han har snakket med de i det siste, så sier han ja og forteller ingenting mer. Jeg har tidligere spurt hvordan det går osv, men har sluttet med det, får aldri noe ordentlig svar likevel. Eksen er han nok redd for, livredd for å ikke please henne og barna. Barna (som tross alt er nesten voksen og voksen) likte nok ikke at pappa fikk kjæreste, selv om de gikk fra hverandre flere år før jeg traff han. Han har alltid pleased både eksen og barna, plutselig kom det en ny person inn i livet hans, det aksepterer de ikke. De unner han ikke å ha det bra, hans skal stå på pinne for de 24/7 365. Men, som sagt er det vondt at han skjuler all kontakt med de for meg. Anonymkode: 28d67...0d7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Dette virker som problemstillinger som snart har en slutt. Om 1-2 år er vel 17-åringen ferdig på videregående og skal forsørge seg selv. H*n vil sikkert også flytte hjemmefra (fra sin mor) til egen bolig. Da vil far stå på et helt anna sted praktisk og økonomisk. Anonymkode: c9cc3...dc5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette virker som problemstillinger som snart har en slutt. Om 1-2 år er vel 17-åringen ferdig på videregående og skal forsørge seg selv. H*n vil sikkert også flytte hjemmefra (fra sin mor) til egen bolig. Da vil far stå på et helt anna sted praktisk og økonomisk. Anonymkode: c9cc3...dc5 Problemet er jo at han skjuler alt som har med eks og barn for meg. Har hatt det slik i to år og ønsker ikke å ha det slik lenger. Har sagt han må dele, men det velger han bevisst å ikke gjøre dessverre. TS Anonymkode: 28d67...0d7
Eplejuice123 Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet er jo at han skjuler alt som har med eks og barn for meg. Har hatt det slik i to år og ønsker ikke å ha det slik lenger. Har sagt han må dele, men det velger han bevisst å ikke gjøre dessverre. TS Anonymkode: 28d67...0d7 Hvorfor vil han ikke dele? Er han redd du blir sjalu? Blir du lei deg om han prater om barnemor og ungene? Det må jo være en grunn her et sted? 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Problemet er jo at han skjuler alt som har med eks og barn for meg. Har hatt det slik i to år og ønsker ikke å ha det slik lenger. Har sagt han må dele, men det velger han bevisst å ikke gjøre dessverre. TS Anonymkode: 28d67...0d7 Du høres ikke veldig uinformert ut. Du vet jo at barnemor får ekstra penger og at ungene hans ikke er veldig begeistra for deg. Anonymkode: c9cc3...dc5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Han kan ikke ordne dette på én to tre. Og det ER vanskelig. Og sier han NOE av dette til deg, så virker det som du klikker i vinkel, eller ihvertfall gjør det vanskelig for han. Derfor holder han det skjult for deg. Så han kan ordne det i sitt eget tempo. Noe som er vanskelig i det skjulte. Jeg skjønner at det er en fortvilet situasjon for deg. Men jobb sammen med mannen din, ikke reagert med sinne. Da har han ikke bare ekskonen mot seg, men deg også. Krig i begge ender. Vil du ikke være den som han senker skuldrene med, og som han ønsket å betro seg til? Da må du støtte og ikke glefse. Selv når det er vanskelig! Anonymkode: bae68...ad2
smilo Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Hvis han har et ønske om å flytte sammen, så får du sette krav om hva du ønsker skal være på plass kommunikasjonmessig og følelsemessig ( og evt økonomisk) før dette kan gjennomføres. Da blir det opp til ham hvordan han løser dette om et samboerskap er aktuelt eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Han virker litt tusseladd og veldig konfliktsky. Hadde ikke giddi og vært pådriver hvertfall ifht samboerskapet. Og seriøst : barn ?? Hadde vært en reell problemstilling om de var 8 og 14 år...men de er VOKSNE! Anonymkode: 88b1d...2d2 2
Nymerïa Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Jeg skjønner godt at du føler at han skjuler ting for deg, forklaringene hans henger ikke på greip. Han kan ikke fordra ekskona men signerer likevel et dokument han ikke forstår fordi han stoler på henne? Enten forteller han deg ikke hele historia eller så er han så stokk dum at han bør ha verge. Ingen av delene hadde gjort meg spesielt lysten på å fortsette et forhold til han. Dette roper konflikt og drama lang vei, TS, og jeg ville ikke sett bort i fra at han kan være en del av årsaken til det dårlige forholdet til eksen heller. Når han har et så slepphendt forhold til sannhet er det ikke vanskelig å forstå hvorfor det surna mellom dem i utgangspunktet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han kan ikke ordne dette på én to tre. Og det ER vanskelig. Og sier han NOE av dette til deg, så virker det som du klikker i vinkel, eller ihvertfall gjør det vanskelig for han. Derfor holder han det skjult for deg. Så han kan ordne det i sitt eget tempo. Noe som er vanskelig i det skjulte. Jeg skjønner at det er en fortvilet situasjon for deg. Men jobb sammen med mannen din, ikke reagert med sinne. Da har han ikke bare ekskonen mot seg, men deg også. Krig i begge ender. Vil du ikke være den som han senker skuldrene med, og som han ønsket å betro seg til? Da må du støtte og ikke glefse. Selv når det er vanskelig! Anonymkode: bae68...ad2 Jeg klikker ikke i vingel, men setter stort spørsmålstegn med at han aldri sier noe, men sier det ved en feiltagelse. Da blir jeg irritert. Skal han holde tett om det, så bør han klare det også. Anonymkode: 28d67...0d7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du høres ikke veldig uinformert ut. Du vet jo at barnemor får ekstra penger og at ungene hans ikke er veldig begeistra for deg. Anonymkode: c9cc3...dc5 At ungene ikke liker meg, merker jeg jo selvfølgelig når den ene nekter å treffe meg og den andre er avvisende de få gangene vi har møttes. At barnemora får ekstra penger er jo ting han har plumpet ut med ved forsnakkelse. Anonymkode: 28d67...0d7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 0.29): Problemet er jo at han skjuler alt som har med eks og barn for meg. Har hatt det slik i to år og ønsker ikke å ha det slik lenger. Har sagt han må dele, men det velger han bevisst å ikke gjøre dessverre. TS Anonymkode: 28d67...0d7 Ikke flytt sammen med ham. Bare IKKE gjør det. Anonymkode: 371e8...a11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 Høres ut som mye drama. Jeg ville holdt meg unna, eller bare fortsatt som særboere. Ikke flytt sammen med ham før dette er løst på en eller annen måte Anonymkode: c6f08...029
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 Hadde sagt at han må begynne å bli mer åpen ellers ser du ingen fremtid med han. Anonymkode: 97694...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå