AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Hei. Blir Norgesferie til sommeren også. Noen tips til godt og ikke så altfor dyrt liggeunderlag? Ser mange koster 1500kr stykk. Vi er tre i familien og syns det blir så dyrt. Anonymkode: 8c59b...e1f
kvinneguide Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Med Bamse har du noe å ligge på resten av livet, god investering! 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 kvinneguide skrev (33 minutter siden): Med Bamse har du noe å ligge på resten av livet, god investering! Hørt om det før. Men er det så bra altså? Ser ut som sånn tynt som man hadde når man var liten 😅 Det fungerer fint å sove på over flere uker? Anonymkode: 8c59b...e1f
kvinneguide Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hørt om det før. Men er det så bra altså? Ser ut som sånn tynt som man hadde når man var liten 😅 Det fungerer fint å sove på over flere uker? Anonymkode: 8c59b...e1f Det er stor kvalitetsforskjell på dette og de andre lignende underlagene. Dette er tykkere, mykere og har mye bedre spenst. Flere uker, det hørtes ikke godt ut for ryggen, da må vel dere voksne få et oppblåsbart i tillegg. Endret 28. februar 2021 av kvinneguide skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Kjøp en luftmadrass, så kan dere bytte på å sove på den. Anonymkode: 285d9...5cc
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Vi har dette. Funket fint da vi brukte det i sommer, da vi var på kajakk tur og lå i telt. Kjøpte på salg til 500,- Heldre Berget Oppblåsbart Liggeunderlag - Soveposer & Liggeunderlag | Sport Outlet Anonymkode: d8be1...339
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Skal dere bære på ryggen/kjøre bil/padle?.. Kanskje de voksne kan få litt dyrere underlag enn barna? Anonymkode: 03d47...8fb
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal dere bære på ryggen/kjøre bil/padle?.. Kanskje de voksne kan få litt dyrere underlag enn barna? Anonymkode: 03d47...8fb Skal kjøre bil. Jeg og sønnen min sov i telt en del forrige sommer, og da hadde vi sånn tjukk oppblåsbar. Men tror han ender i midten med oss oppå seg, om vi alle skal ligge på en sånn. Og det vi bli trangt. Ihvertfall på den vi har fra før. Anonymkode: 8c59b...e1f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har dette. Funket fint da vi brukte det i sommer, da vi var på kajakk tur og lå i telt. Kjøpte på salg til 500,- Heldre Berget Oppblåsbart Liggeunderlag - Soveposer & Liggeunderlag | Sport Outlet Anonymkode: d8be1...339 Det lignet jo veldig på mange av de dyre som selges. Kanskje ikke så dumt 🤔 Bra pris. Ofte så er vel de dyreste veldig lette i vekt, derfor de er dyre, men de er sånn man kan ha med når man skal bære langt. Takk for tips! Anonymkode: 8c59b...e1f
Trolltunge Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Vi teltet for første gang i sommer, og hadde kun slik oppblåsbare madrasser. Nå i sommer blir det nok telting også, men vi kommer til å ha et isolerende lag under madrassen, og varmeteppe oppå. Sikkert også ha noen ulltepper med. Det var overraskende hvor mye kulde man kjente fra bakken.
knulleGuden666 Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Bamse extrem er det eneste du trenger, like bra vinter som sommer 1
KGnoob Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 Trolltunge skrev (11 minutter siden): Vi teltet for første gang i sommer, og hadde kun slik oppblåsbare madrasser. Nå i sommer blir det nok telting også, men vi kommer til å ha et isolerende lag under madrassen, og varmeteppe oppå. Sikkert også ha noen ulltepper med. Det var overraskende hvor mye kulde man kjente fra bakken. avispapir nærmest bakken er veldig isolerende så lenge avisene er tørre Det er sikkert derfor mange hjemløse bruker aviser
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skal kjøre bil. Jeg og sønnen min sov i telt en del forrige sommer, og da hadde vi sånn tjukk oppblåsbar. Men tror han ender i midten med oss oppå seg, om vi alle skal ligge på en sånn. Og det vi bli trangt. Ihvertfall på den vi har fra før. Anonymkode: 8c59b...e1f Poenget er vel at «lett+bra=dyrt», mens hvis en ikke trenger å tenke vekt kan en kjøpe litt rimeligere men fortsatt sove godt. Bamse som mange nevner isolerer godt, men er kanskje bedre på telttur hvor en bærer alt selv eller som isolerende underlag til fx en luftmadrass. Det finnes oppblåsbare underlag som både isolerer og gir høyde. De tyngre av disse er rimeligere enn lettvekterne. Mange av nettbutikkene har ofte tilbud, følg med litt. selv har jeg en småkranglende kropp, har selvoppblåsende underlag med god bredde og 12cm høyde til korte turer. Det er tungt, men omtrent som senga hjemme i komfort. Det har vært mange nok netter på gulv på tynne liggeunderlag... Anonymkode: 03d47...8fb
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 17.03): Vi har dette. Funket fint da vi brukte det i sommer, da vi var på kajakk tur og lå i telt. Kjøpte på salg til 500,- Heldre Berget Oppblåsbart Liggeunderlag - Soveposer & Liggeunderlag | Sport Outlet Anonymkode: d8be1...339 Mulig jeg spør dumt... men hvordan blåser man opp? Og får ut luften igjen? Anonymkode: d8a4f...556
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 Oppblåsbare liggeunderlag uten dun eller syntet fyll er kaldt. Da bør en ha isolerende liggeunderlag under og evt ullteppe over. Vi bruker bamse extreme. Men ønsker meg en exped downmat Anonymkode: 51cea...974
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 19.37): Mulig jeg spør dumt... men hvordan blåser man opp? Og får ut luften igjen? Anonymkode: d8a4f...556 Blåser det opp med å "pumpe" inn luft med foten. Er et hul med noe inni så luften ikke går ut igjen. Åpne ventil for å slippe ut luften Raskt og enkelt Anonymkode: d8be1...339
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #17 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 19.37): Mulig jeg spør dumt... men hvordan blåser man opp? Og får ut luften igjen? Anonymkode: d8a4f...556 Blåser det opp med å "pumpe" inn luft med foten. Er et hul med noe inni så luften ikke går ut igjen. Åpne ventil for å slippe ut luften Raskt og enkelt Anonymkode: d8be1...339
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #18 Skrevet 13. mars 2021 Vi bruker oppblåsbare madrasser, slike blå tykke. Jeg skal kjøpe meg ett tykt ullteppe å ha over, da knekker jeg kulda på sommeren og selv om madrassen veier mere andre går comfort foran, jeg sover på siden så jeg kan ikke ligge hardt. For en natt eller to klarer jeg og min partner å pakke hver vår sekk på 10 kg og da mangler vi ikke noe. Vi har da to madrasser, to tepper, to sett ulltøy, ekstra undertøy og sokker, kokeutstyr, mat til oss og mat til to hunder pluss tre soveposer (hundene må ha en) og langline. Anonymkode: 24b75...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå