joannak Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Jeg har vært sammen med mannen min i 11 år og vi har to barn sammen. Han jobber utrolig mye 9-10t hver dag. Tjener ganske godt, men er sjeldent hjemme før 16 og går ut rundt kl. 6 hver dag. Leverer aldri til barnehagen, henter 2-3 ganger i uka. Han gjør så lite hjemme, bryr seg egentlig ikke hva som skjer i bhg, vet ikke hva personalet heter, har ikke lastet Vigilo enda. Vi er innvandrere, jeg kom til Norge i 2013, han har vært her i 16-17 år, men snakker veldig dårlig norsk noe jeg synes er slitsomt. Derfor går han ikke på foreldremøter, kan ikke invitere andre barn hjem (alt det der må jeg gjøre). Organiserte aktiviteter er et ork og jeg ser at han stresser rundt ukjente norske. Største barnet vårt hadde språkvansker, vi var hos logoped og det forbedret seg kraftig. Pga språkvansker får hun ikke lov til å se på barnetv lengre enn 1 time. I dag sovnet jeg med yngste i senga og jeg fikk vite at hun var 3 timer foran TV-en! Samtidlig er han en snill mann som alle liker, men jeg kjenner at jeg begynner å bli leg. Han gjør INGENTING av seg. Hvis vi gjør noe så må jeg huske på det og gi beskjed hva han skal gjøre. Er det sånn det er med menn? Har dere noen råd? Tror dere at parterapi hadde hjulpet?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Det er da ikke noe rart å begynne tidlig på jobb eller være ferdig på jobb kl.16. Det er jo det som gjør det vanskelig å få logistikken til å gå opp for mange småbarnsforeldre. Anonymkode: a1e7f...68a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Du har beskrevet min hverdag. Begge jobber fulltid. Samme arbeidsfordeling angående barna, samme arbeidstider. Dette er faktisk helt normalt. I hjemlandet hadde vi jobbet fra 08 til 18, pluss kjøretid. Nå er barna snart 4 og 2 år og jeg føler det har blitt mye enklere det siste halvåret. Tenker faktisk på barn nr 3, fordi jeg vet JEG klarer det. 👍Har du et førekort? Egen bil forenkler livet så mye. 👍Du kan ikke forandre mannen din, men du kan forenkle livet ditt. Hva med en vaskehjelp og en barnepasser nå og da? 👍Jobber du? Tiden blant voksne, utenfor hjemme avlaster hjernen en del. Da har man energien til å være blant familien også. Anonymkode: 4deff...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 joannak skrev (15 timer siden): Samtidlig er han en snill mann som alle liker Det er ingenting snilt over det du beskriver. Anonymkode: 35264...769 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Anbefaler parterapi. Kan være mye lettere å ta opp problemene og finne løsninger der,enn hjemme ,der man fort går i forsvar. Anonymkode: afc20...b44 1
joannak Skrevet 28. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Jeg jobber 100% Er det en vanlig stilling hvor man jobber 9-10 timer hver dag? Det tviler jeg på. Endret 28. februar 2021 av joannak
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 joannak skrev (19 timer siden): Jeg har vært sammen med mannen min i 11 år og vi har to barn sammen. Han jobber utrolig mye 9-10t hver dag. Tjener ganske godt, men er sjeldent hjemme før 16 og går ut rundt kl. 6 hver dag. Leverer aldri til barnehagen, henter 2-3 ganger i uka. Han gjør så lite hjemme, bryr seg egentlig ikke hva som skjer i bhg, vet ikke hva personalet heter, har ikke lastet Vigilo enda. Vi er innvandrere, jeg kom til Norge i 2013, han har vært her i 16-17 år, men snakker veldig dårlig norsk noe jeg synes er slitsomt. Derfor går han ikke på foreldremøter, kan ikke invitere andre barn hjem (alt det der må jeg gjøre). Organiserte aktiviteter er et ork og jeg ser at han stresser rundt ukjente norske. Største barnet vårt hadde språkvansker, vi var hos logoped og det forbedret seg kraftig. Pga språkvansker får hun ikke lov til å se på barnetv lengre enn 1 time. I dag sovnet jeg med yngste i senga og jeg fikk vite at hun var 3 timer foran TV-en! Samtidlig er han en snill mann som alle liker, men jeg kjenner at jeg begynner å bli leg. Han gjør INGENTING av seg. Hvis vi gjør noe så må jeg huske på det og gi beskjed hva han skal gjøre. Er det sånn det er med menn? Har dere noen råd? Tror dere at parterapi hadde hjulpet? Ja det er sånn det er med menn dessverre, men vet at ikke alle er sånn. Min mann er også sånn, gjør absolutt ikke en dritt og det begynner å irritere meg skikkelig. Anonymkode: 59d96...677
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Får han ingen språktrening eller sosialisering blant andre mens han er på jobb? Anonymkode: 2e0f0...016
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 joannak skrev (4 timer siden): Jeg jobber 100% Er det en vanlig stilling hvor man jobber 9-10 timer hver dag? Det tviler jeg på. Det er vel noen som jobber 50-60 timer i uka, men ikke så veldig mange yrkesgrupper kanskje. Leger, advokater, selvstendig næringsdrivende Anonymkode: 985bf...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er vel noen som jobber 50-60 timer i uka, men ikke så veldig mange yrkesgrupper kanskje. Leger, advokater, selvstendig næringsdrivende Anonymkode: 985bf...1f4 Mange ledere er også i denne situasjonen (derfor er slike stilling ofte unntatt overtidsbestemmelser). Anonymkode: 35264...769 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 Min mann henter/leverer aldri, det har aldri skjedd, og han sover til vi går ut av huset om morgenen (har en helt vanlig jobb med litt fleksibilitet som han utnytter til seg selv.) Han bryr seg heller ikke noe om hva som skjer i bhg, men klager ofte på at jeg trumfet igjennom akkurat den bhg, han ønsket en annen, men jeg bestemte siden jeg ønsker å kunne gå til og fra på rimelig tid. Forstår godt at du er sliten, men ja, noen menn er bare sånn desverre. Anonymkode: 9cdb2...aaf
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 joannak skrev (15 timer siden): Jeg jobber 100% Er det en vanlig stilling hvor man jobber 9-10 timer hver dag? Det tviler jeg på. Ganske vanlig at man er borte fra huset i 9-10 timer, med reising. Anonymkode: b5eee...c86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå