Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å begynne i læra når jeg er ferdig med mammaperm og tenkte at jeg skal begynne å søke plass i bedrift allerede nå. Men med tanke på koronaen er jeg skeptisk til å bare møte opp personlig i bedrifter for å søke. Noen som vet om jeg vil være like attraktiv dersom jeg kun sender mail? Og noen som har vært voksenlærling som har noen gode tips? 

Anonymkode: 70df0...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk opp ditt opplæringskontor og ta kontakt med dem 😊 

opplæringskontor elektriker, også stedet du bor. 
jeg er voksenlærling som rørlegger, prøvde først å ringe rundt til forskjelllige bedrifter, ingen ville ta meg inn. 
og så tok jeg kontakt med opplæringskontoret mitt, og hadde en samtale der mtp at det er skole også, og da skrev jeg en kort søknad og sjefen på opplæringskontoret sendte ut den søknaden til alle i mitt område. Fikk 3 jobbintervjuer op dagen og dagen etterpå fikk jeg plass. Siden jeg er jente er jeg også prioritert av firmaer. 
dette var i fjor 😊👍🏼 Lykke til! 

Anonymkode: c2d42...9ab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

jeg er voksenlærling som rørlegger, prøvde først å ringe rundt til forskjelllige bedrifter, ingen ville ta meg inn. 
og så tok jeg kontakt med opplæringskontoret mitt, og hadde en samtale der mtp at det er skole også, og da skrev jeg en kort søknad og sjefen på opplæringskontoret sendte ut den søknaden til alle i mitt område. Fikk 3 jobbintervjuer op dagen og dagen etterpå fikk jeg plass. Siden jeg er jente er jeg også prioritert av firmaer. 

Tusen hjertelig takk for svar! Da skal jeg ta kontakt med dem 😁

Har du noe erfaring med rørlegger faget fra før av? 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen hjertelig takk for svar! Da skal jeg ta kontakt med dem 😁

Har du noe erfaring med rørlegger faget fra før av? 😁

Nei, ingenting! Jeg har jobbet som assisterende butikksjef i mange år, men har et barn så å jobbe alle høytider, alle sommerferier og alle helger passet familielivet veldig dårlig😩 og jeg likte meg ikke så godt, ville ha et trygt yrke og en jobb jeg syntes var spennende og lærerik! Så jeg går på kveldsskole 2 ganger i mnd, men vet at noen steder er det på dagtid 😊  er helt fersk, men jeg syntes det er veldig spennede og morsomt! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ingenting! Jeg har jobbet som assisterende butikksjef i mange år, men har et barn så å jobbe alle høytider, alle sommerferier og alle helger passet familielivet veldig dårlig😩 og jeg likte meg ikke så godt, ville ha et trygt yrke og en jobb jeg syntes var spennende og lærerik! Så jeg går på kveldsskole 2 ganger i mnd, men vet at noen steder er det på dagtid 😊  er helt fersk, men jeg syntes det er veldig spennede og morsomt! 

Så utrolig artig å høre! Så fint at du fikk deg en lærlingplass og trives 😁 min samboer er rørlegger 😊 har selv jobba i butikk i 9 år og nå er jeg drittlei kvelder, helger og helligdager samt å jobbe for knapper og glansbilder i en liten stilling 😅

• 8 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 22.56):

Du som er lærling som rørlegger, kan jeg spørre deg hvordan arbeidshverdagen din ser ut? Er det veldig fysisk tungt? Hvilke arbeidsoppgaver har du? Tidspress? Arbeidsmiljø? Vanskelig å sette seg inn i ting når du ikke har teorien fra VGS slik ungdomslærlingene har? Og ikke minst, hvordan er lønna som lærling? Hvor lang læretid har du? 

Hilsen sykepleier og alenemor som vurderer å bytte yrke ☺️

Skrevet
Maya87 skrev (40 minutter siden):

Du som er lærling som rørlegger, kan jeg spørre deg hvordan arbeidshverdagen din ser ut? Er det veldig fysisk tungt? Hvilke arbeidsoppgaver har du? Tidspress? Arbeidsmiljø? Vanskelig å sette seg inn i ting når du ikke har teorien fra VGS slik ungdomslærlingene har? Og ikke minst, hvordan er lønna som lærling? Hvor lang læretid har du? 

Hilsen sykepleier og alenemor som vurderer å bytte yrke ☺️

Men hvorfor tar du ikke videreutdanning som operasjonssykepleier i stedet? 
Lett å få utdanningsstilling med lønn, lett å få jobb på dagkirurgiske avdelinger de fleste steder (med fri kveld, helg, høytider) og et praktisk og variert yrke som det høres ut som du liker. Da slipper du læretid med lavere lønn. Grunnlønn for spesialsykepleiere med 10 års ansiennitet er 570 000. 

Anonymkode: 062c9...930

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lett å få utdanningsstilling med lønn, lett å få jobb på dagkirurgiske avdelinger de fleste steder (med fri kveld, helg, høytider) og et praktisk og variert yrke som det høres ut som du liker. Da slipper du læretid med lavere lønn. Grunnlønn for spesialsykepleiere med 10 års ansiennitet er 570 000. 

🙄 

Kanskje fordi AB er lei av sykepleier yrket og ønsker å bytte beite? Hjelper svært lite med videreutdanning, om man ønsker seg bort.

Jeg er også møkklei av yrket mitt (er utdannet pedagog), og vurderer å bytte beite til elektriker.

Anonymkode: db899...9e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hei, takk for innspill☺️ Er det lett å få jobb som operasjonssykepleier på dagtid? Jeg har vurdert anestesisykepleie, men har tenkt at det er vanskelig å få en dagtidsstilling. Er redd for å bruke 2 år på en mastergrad og ende opp med å måtte jobbe turnus likevel.. Jeg regner med at dagtidsjobber er populære også blant spesialsykepleiere og at det er mange søkere til slike stillinger. Er du selv operasjonssykepleier? I så fall hvordan trives du med det? Og hva er dine erfaringer i forhold til jobbmuligheter på dagtid? 

Skrevet
Maya87 skrev (På 8.11.2021 den 20.15):

Hei, takk for innspill☺️ Er det lett å få jobb som operasjonssykepleier på dagtid? Jeg har vurdert anestesisykepleie, men har tenkt at det er vanskelig å få en dagtidsstilling. Er redd for å bruke 2 år på en mastergrad og ende opp med å måtte jobbe turnus likevel.. Jeg regner med at dagtidsjobber er populære også blant spesialsykepleiere og at det er mange søkere til slike stillinger. Er du selv operasjonssykepleier? I så fall hvordan trives du med det? Og hva er dine erfaringer i forhold til jobbmuligheter på dagtid? 

Jeg er anestesisykepleier. Lett å få dagstillinger for både anestesi- og operasjonssykepleiere, også nyutdannede. Mer og mer kirurgi blir gjort som dagkirurgi, så behovet for spesialsykepleiere på dagtid er stort. Det er imidlertid lettere å få betalt utdanningsstilling som operasjonssykepleier, derfor jeg foreslo det. Men absolutt mulig å få utdanningsstilling innen anestesi også. 
Jeg stortrives som anestesisykepleier, da er en helt annen arbeidshverdag enn som vanlig sykepleier. 

Skrevet
Maya87 skrev (På 8.11.2021 den 20.15):

Hva med å videreutdanne deg til helsesykepleier? (Tidligere helsesøster) 

Det er dagtid😊

Anonymkode: e3dc4...cd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...