Gå til innhold

Eldre mødre har de gladeste barna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare uttale meg for meg selv. Min mor var i 40-årene da hun fikk meg. Jeg var ikke spesielt glad som barn. Og det som står i artikkelen om at eldre mødre kjefter mindre kunne ikke ha vært lenger fra min virkelighet. Min mor var i overgangsalderen da jeg vokste opp og kunne gå i taket på et millisekund.

Anonymkode: 6d150...1fb

• Liker 9
Skrevet

Dette tror jeg stemmer med meg. Ble mor som voksen , hadde jeg fått barn i 20 årene hadde de fått mye mer kjeft, klaging og annet fra mammaen sin. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan bare uttale meg for meg selv. Min mor var i 40-årene da hun fikk meg. Jeg var ikke spesielt glad som barn. Og det som står i artikkelen om at eldre mødre kjefter mindre kunne ikke ha vært lenger fra min virkelighet. Min mor var i overgangsalderen da jeg vokste opp og kunne gå i taket på et millisekund.

Anonymkode: 6d150...1fb

Jeg kan også bare snakke for meg selv, men for meg passer det bra. Jeg hadde eldre foreldre, og de var markert mindre strenge og "kjeftete" enn andre foreldre jeg var borti. Såpass at jeg syntes det var skummelt å være hjemme hos en del andre barn, ettersom foreldrene var så sure og alt man gjorde var galt. Hjemme var det avslappet.

Anonymkode: e4fd4...095

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan også bare snakke for meg selv, men for meg passer det bra. Jeg hadde eldre foreldre, og de var markert mindre strenge og "kjeftete" enn andre foreldre jeg var borti. Såpass at jeg syntes det var skummelt å være hjemme hos en del andre barn, ettersom foreldrene var så sure og alt man gjorde var galt. Hjemme var det avslappet.

Anonymkode: e4fd4...095

Samme her, foreldrene min var svært avslappet i forhold til de som var 10 år yngre og ikke så nervøse og bekymret. Blitt svært stabil og rolig selv. 

Anonymkode: d58ed...e31

• Liker 7
Skrevet

Om mødrene er i 20-årene, eller i 30-årene tror jeg ikke spiller så stor rolle.

Anonymkode: 900f2...c3e

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Tja, jeg fikk unge etter 30. Jeg vet at jeg mest sannsynlig ville ha "feilet" mer mht tålmodighet etc om jeg hadde vært en ung mor. 

Jeg kjenner jo at jeg mer moden er roligere, mer tålmodig og jeg gir mer faen i hva alle andre gjør, måtte tenke eller "velmenede" råd visse folk måtte ha. 

Jeg er veldig trygg på meg selv og mye av usikkerheten man ofte har som yngre er så og si ikke eksisterende. 

Så jeg kan se for meg at en del av de som får barn litt senere ofte kan være mer avslappet som foreldre. 

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Skjønner ikke de som sier de er blitt mer tålmodig når de er blitt eldre, jeg er stikk motsatt. Flaks for barna mine at jeg fikk dem tidlig i tyveåra. 

Anonymkode: 55a13...4b6

• Liker 7
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke de som sier de er blitt mer tålmodig når de er blitt eldre, jeg er stikk motsatt. Flaks for barna mine at jeg fikk dem tidlig i tyveåra. 

Anonymkode: 55a13...4b6

Vel, jeg er en utålmodig og tidvis egoistisk person. Med alderen har jeg lært mer å vise hensyn, lytte til at andre også kanskje har noe innspill og ikke bare kjøre eget løp. Vente på min tur. Noen lærer dette tidlig i livet, jeg gjorde ikke det. Har også et veldig temperament, men klarer å se an situasjonen før jeg fyrer meg opp. Dette er ting jeg tenker kommer barnet til gode, at jeg har blitt mer tålmodig. Jeg hadde heller aldri langt forhold før jeg ble sammen med faren til barna. Noe jeg antar har sammenheng med min personlighet. 

• Liker 7
Skrevet

Tviler. Kanskje stemmer det i begynnelsen, men kan love deg at når barna blir tenåringer og mor da nesten er pensjonist, er det nok ikke mye tålmodighet igjen. 

Anonymkode: ffad0...506

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei det stemmer overhodet ikke.

Anonymkode: fa76a...1a9

Da tror vi på deg istedefor en dansk langtidsstudie.

greit 

Anonymkode: 50141...9c8

• Liker 33
Skrevet

Jeg tror det kommer helt an på. Jeg fikk barn sent, som 28 åring. Har alltid vært utålmodig og har kort lunte. 

Anonymkode: 4b489...7be

Skrevet

Jeg fikk barn både «tidlig og sent».

Jeg er mye roligere nå enn for 20 år siden. Jeg har mer overskudd, er tryggere og har bedre tid i den forstand at jeg er mindre rastløs.

• Liker 8
Skrevet

Tror ikke det er direkte fordi de er eldre, men de som får barn yngre er som regel white trash. Så det er korrelasjon, men ikke kausalitet.

Anonymkode: d1706...c06

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det kommer helt an på. Jeg fikk barn sent, som 28 åring. Har alltid vært utålmodig og har kort lunte. 

28 er ikke sent. Det er under gjennomsnittet. Blir litt fjernt.

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om mødrene er i 20-årene, eller i 30-årene tror jeg ikke spiller så stor rolle.

Anonymkode: 900f2...c3e

Det har noe å si barna blir tenåringer.

Det er lettete for mange å takle med mer livserfaring.

• Liker 3
Skrevet
Rotemor skrev (19 minutter siden):

28 er ikke sent. Det er under gjennomsnittet. Blir litt fjernt.

Jeg personlig syns 28 år sent å få sitt første barn

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg personlig syns 28 år sent å få sitt første barn

Men det er jo ikke noe man definerer selv når det kommer til statistikker og forskning- som er tema her.

• Liker 22
Skrevet
Rotemor skrev (9 minutter siden):

Men det er jo ikke noe man definerer selv når det kommer til statistikker og forskning- som er tema her.

Neida sant det da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...