Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt i likørmodus om dagen.

Når man skal sile hjemmelaget likør; hvordan oppbevarer man da "resteproduktene"? Og hva er godt å bruke de til? Blir det ikke veldig sterkt? Har selv brukt rom, men leser at mange bruker 60 % sprit. det må da bli veldig sterkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager ofte kirsebærlikør og da lar jeg bærene, sukker og sprit trekke fra jeg legger dem på glass til desember. Jeg tar meg bryet med å ta steinene ut av bærene før jeg legger dem på glass.

I desember siler jeg likøren gjennom et klede. Bærene hakker jeg fint og blander i marsipan sammen med 1-2 ss likør. Dette ruller jeg til små kuler som jeg trykket litt flate og dypper dem i mørk overtrekksjokolade. Det er veldig godt!

En annen måte å bruke "restebærene" på er i sjokoladekake. 2-3 ss finhakkede bær i deigen - 1-2 ss likør i kremen. Godt det også.

Jeg gidder ikke spare på de bærene jeg ikke bruker, de kaster jeg.

Jeg bruker 60% når jeg legger likør og hverken likøren eller bærene blir veldig sterke.

Skrevet
Bærene hakker jeg fint og blander i marsipan sammen med 1-2 ss likør. Dette ruller jeg til små kuler som jeg trykket litt flate og dypper dem i mørk overtrekksjokolade. Det er veldig godt!

En annen måte å bruke "restebærene" på er i sjokoladekake. 2-3 ss finhakkede bær i deigen - 1-2 ss likør i kremen. Godt det også.

Åååå - det hørtes godt ut! :overrasket::wow:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...