AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 I dag jobbet jeg og kom hjem 15:15.Da lå samboeren og ungen og sov. Jeg sa at han måtte vekke henne med en gang, ellers sover hun ikke i kveld. Nå er det full fest i stua, og ikke sjans at hun er trøtt. Han tenker ikke på det der og da, og benytter såklart muligheten til å sove selv.. Hun sover en time i barnehagen og ikke lenger enn til 1315. Andre med barn som ikke sover om de sover langt utpå dagen? Anonymkode: 87a0f...25d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Da får han passe ungen nå da, mens du legger deg i natt. Hans egen feil. Da må han ta konsekvensene Anonymkode: 72ab5...955 24
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Da er det han som får ta seg av barnet om kvelden også. Han må lære seg at slik har konsekvenser Anonymkode: 08005...bd7 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Veldig sært å skulle lære en voksen mann at handlinger har konsekvenser. Jeg hadde gått en tur eller dratt til en venninne og latt far stå for leggingen. Anonymkode: 54469...126 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag jobbet jeg og kom hjem 15:15.Da lå samboeren og ungen og sov. Jeg sa at han måtte vekke henne med en gang, ellers sover hun ikke i kveld. Nå er det full fest i stua, og ikke sjans at hun er trøtt. Han tenker ikke på det der og da, og benytter såklart muligheten til å sove selv.. Hun sover en time i barnehagen og ikke lenger enn til 1315. Andre med barn som ikke sover om de sover langt utpå dagen? Anonymkode: 87a0f...25d Sånn er det her også, men ungen er snart 9 mnd da. Sover som regel til 1 tiden men noen ganger til 16:00 tiden også (hun våkner opp og får mat altså) Anonymkode: d5846...dbf
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Ser ikke problemet. Dei hadde det nok godt begge to. Og sovner gjør hun til slutt uansett 🤷🏻♀️ Anonymkode: 887a7...fde 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Samme gjorde samboer. Irriterende. Anonymkode: 46f26...0c8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 Merklig far, vi vet begge at barnet ikke skal sove lenger lur enn x min, og uansett vekkes senest kl xx. Nettopp fordi da tar leggingen en evighet. Vi er et team, og de gangene en av oss sliter med leggingen, så spør alltid den andre (uoppfordret) om vi skal bytte om det tar unormalt lang tid. Jeg elsker rutiner, det gjør egentlig ikke far. Men han ser jo selv hvor viktig rutiner er for barnet vårt, og hvor mye enklere de gjør hverdagen. Så selv om han i utgangspunktet ikke er noe rutinemenneske, så er han nøye på å følge de for barnet sitt skyld, og setter på klokke om jeg ikke er hjemme (mannen min elsker også å sove). I ditt tilfelle hadde jeg vært barnslig og gjort som andre foreslo, dratt ut av huset og latt han ta leggingen. Han var uansvarlig først, og får ta konsekvensene av det. Anonymkode: 3d930...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 skjønner frustrasjonen. Opplevde det samme med min eksmann, men jeg var ikke så skinnhellig selv, så jeg lot hun sove litt for lenge noen ganger selv. ( sov ikke selv, nøyt bare alenetiden) Det ble jo problem til kvelden det, så ble en ond sirkel. Men en gang i blant gjør ikke noe, så er barnet ditt våken i kveld, i morgen snur dere det tilbake. Anonymkode: 860a0...07b 2
Skalperud Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Sånt skjer, da lar man barnet være våken lengre da. Null stress tenker eg. 1
Raven.Writingdesk Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Skjønner at dette kan fremstå frustrerende men ærlig talt så gjør du best i å la denne kampen ligge med forbehold om at han får legge henne selv om kvelden når han lar henne sove lenger på dagtid. Tipper de kosa seg med å få sove litt lenger «middagsdupp» på en lørdag 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå