AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 På samme måte som homofobe foreldre har større sjanse for å få homofile sønner eller lesbiske døtre. Eller som transfobe har til å få transgutt/jente som sønn/datter. Anonymkode: af3f2...3fc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Nei, om incel. Gode gener går gjerne i arv. Så godt utseende, gode karakterer, godt yrke og god selvtillit er gjerne noe som følger slekter. Anonymkode: d593e...378
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, om incel. Gode gener går gjerne i arv. Så godt utseende, gode karakterer, godt yrke og god selvtillit er gjerne noe som følger slekter. Anonymkode: d593e...378 Alt du nevner der er bestemt av sosioøkonomiske faktorer, det har ingenting med gener å gjøre. Om du benekter det, beveger du deg inn på høyreekstremt territorium. Utseende er 50/50 arv/miljø. Anonymkode: af3f2...3fc 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 For det første; homofobe foreldre har ikke større sjangs for å få homofile barn. Ærlig talt. For det andre, sammenligner du faktisk det å være en hatefull taper (incel) med å være homofil??? Anonymkode: 990a5...fb3 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt du nevner der er bestemt av sosioøkonomiske faktorer, det har ingenting med gener å gjøre. Om du benekter det, beveger du deg inn på høyreekstremt territorium. Utseende er 50/50 arv/miljø. Anonymkode: af3f2...3fc Jeg sier at smarte foreldre barn gjerne får smarte barn. Dette fører til gode karakterer og god jobb. Når man har alt dette får man da gjerne god selvtillit. Er ikke noe stort mysterium... Insels er ofte sosialt klønete og ikke har hele pakken. Har ingenting med høyreekstrem å gjøre. Noen er heldigere enn andre. Anonymkode: d593e...378 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Jeg vil også lage en trolletråd hvor jeg dikter opp ting👍👍😑 Anonymkode: 844fd...cbc 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): På samme måte som homofobe foreldre har større sjanse for å få homofile sønner eller lesbiske døtre. Eller som transfobe har til å få transgutt/jente som sønn/datter. Anonymkode: af3f2...3fc Gjerne statistikk på dette. Anonymkode: b26f5...e81 2
Nymerïa Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 Det vil overraske meg. Jeg har et stort problem med incels, har derfor gått gjennom diverse sider om temaet med sønnen min, han synes incels er hysterisk morsomme. Ikke akkurat den reaksjonen jeg gikk for men det er hans sak. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vil også lage en trolletråd hvor jeg dikter opp ting👍👍😑 Anonymkode: 844fd...cbc Incels er diktet opp? 🤨🤔 Anonymkode: af3f2...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For det første; homofobe foreldre har ikke større sjangs for å få homofile barn. Ærlig talt. For det andre, sammenligner du faktisk det å være en hatefull taper (incel) med å være homofil??? Anonymkode: 990a5...fb3 Merkelig at du så bastant avviser en påstand som muligens/muligens ikke er riktig. Og at du deretter kommer med en annen påstand som er 100% feil. Å si at incels er hatefulle tapere er det samme som å si at alle muslimer er terrorister. Noen er det, de fleste er det ikke. Anonymkode: af3f2...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alt du nevner der er bestemt av sosioøkonomiske faktorer, det har ingenting med gener å gjøre. Om du benekter det, beveger du deg inn på høyreekstremt territorium. Utseende er 50/50 arv/miljø. Anonymkode: af3f2...3fc Det er feil. Ja miljø er viktig, men det betyr ikke at gener er irrelevant. Om man definerer biologi som høyreekstremt da har man et problem altså. Utseende 50% miljø faktisk. 😂😂 Hørt om eneggede tvillinger som er skilt ved fødselen og finner hverandre igjen? Ser de bare ut som vanlige søsken da kanskje? Anonymkode: 79afe...c7b 4
Drizzt Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): På samme måte som homofobe foreldre har større sjanse for å få homofile sønner eller lesbiske døtre. Eller som transfobe har til å få transgutt/jente som sønn/datter. Anonymkode: af3f2...3fc Har homofobe foreldre større sjanse for å få homofile sønner eller lesbiske døtre? Gjelder det ikke hvis de slutter å være homofobe i en periode før de får barn, eller er man fordømt uansett? Her prøver jeg virkelig å ikke le høyt. Endret 28. februar 2021 av Drizzt 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Alt du nevner der er bestemt av sosioøkonomiske faktorer, det har ingenting med gener å gjøre. Om du benekter det, beveger du deg inn på høyreekstremt territorium. Utseende er 50/50 arv/miljø. Anonymkode: af3f2...3fc Jaha? I følge deg skulle det da ikke finnes noen som har vokst opp i et miljø med lav sosioøkonomisk status som lykkes godt i skole/utdanning, og samtlige er dømt til lavtlønnede jobber. Slik er det jo ikke. Grunnleggende utseende er da virkelig kun styrt av gener. Selvsagt kan huden i voksen alder endres av miljøpåvirkning som kosthold, sol og røyking. Anonymkode: 5f670...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #14 Skrevet 28. februar 2021 Om en er incelfob har en kanskje en usunn fiksering. Så kanskje om barna kommer i opprør og prøver å provosere.men de fleste vil vel gå lei 😄 De fleste harvelansreting å bruke tiden sin på, er vel ganske likegyldige til incels Anonymkode: b1a09...746
Gjest Trynefaktor Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): På samme måte som homofobe foreldre har større sjanse for å få homofile sønner eller lesbiske døtre. Eller som transfobe har til å få transgutt/jente som sønn/datter. Anonymkode: af3f2...3fc Jeg vil gjerne se statistikk på dette. Ser frem til svar.
Gjest Belzebob Skrevet 28. februar 2021 #16 Skrevet 28. februar 2021 (endret) For å svare seriøst på spørsmålet ditt, og som pappa til en gutt selv, tror jeg absolutt det er verdt å ta problematikken med gutter som faller utenfor mer seriøst enn bare å avskrive det som at disse kun er forferdelige, moralsk forkastelig mennesker som har seg selv å takke, og som fortjener alt de får og så ferdig med den saken. For eksempel må man, dersom man skal være et voksent menneske for et lite menneske, selv godta at sex, kjærlighet og relasjoner, og sosial anseelse og andre ting som følger med, ikke er som i romantiske komedier og i Disney-tegnefilmer. Det er ganske beinhard og brutal konkurranse på mange måter, og det må man forberede sine sønner på på en måte som ikke samtidig gjør dem til nihilister. Man må lære dem noen "skills" som gir dem et fortrinn i livet, og som de kan leve av. Man må lære dem verdien av å være fysisk aktive, og ta vare på kroppene sine. De må sosialiseres fra de er små, sånn at de lærer ting som "sjarm" og det å være "morsom". Og forhåpentligvis, dersom man har lagt ned litt arbeid på disse feltene, har man vært med på å skape noen som kan bli godtatt av andre mennesker. Og ingenting av dette er så klart noen garanti i seg selv, men jeg skal innrømme at når jeg leser hva såkalte "incels" forteller om sine liv, og hvordan de har det, tenker jeg ofte at det er foreldrene deres som ikke har gitt dem en sjanse i livet ved å være alt for naive i forhold til hva som er virkeligheten, og hvordan sosiale hierarkier fungerer. Endret 28. februar 2021 av Belzebob
herzeleid Skrevet 28. februar 2021 #17 Skrevet 28. februar 2021 Aner ikke om det vil være noen reell tendens, og da jeg er usikker på hva "incelofob" innebærer blir det vanskelig å si noe direkte. Der jeg tror det kan finnes en viss sammenheng der de som har en veldig sterk ideologisk overbevisning om likhet vil oppfostre sønner (og døtre) som i noe mindre grad forstår verden rundt seg ettersom de er flasket opp på et verdensbilde der kjønnene er likere enn de er. Dette tror jeg vi i noen utstrekning ser gjennom menn som blir sjokkerte over å oppdage hvor viktig deres status er for deres attraktivitet, og kvinner som oppdager det motsatte. At noen av disse kan bli bittre incels/insols virker ikke helt usannsynlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå