AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Tenkte jeg skulle opprette en egen tråd i stedet for den andre. Vi har de 3 første årene hatt klassebursdag der vi har invitert hele klassen, noe som har vært veldig koselig. Så ble det omveltning på klassene og corona kom så vi hadde bare det ene kjønnet i bursdag og det var ikke fullt så gøy for ingen av de barnet mitt er med går i deres klasse, men det var greit nok. Nå femte året så har vi lyst til å droppe klassebursdag og gå for vennebursdag. Føler vi har gjort vårt nå og barnet vårt er ikke med noen av de i klassen som er ens eget kjønn, kun med de i paralell klassen og det motsatte kjønn i sin egen klasse. Mye tull med de som er hens eget kjønn de er veldig utagerende og frekke og har helt andre interesser. Så synes dere det er greit å invitere 2-3 av det motsatte kjønn i egen klasse og så halvparten av paralellklassen, der vi har begge kjønn? Vet at mange slutter med dette alle eller ingen i 5. klasse og går for de barnet faktisk er med. Anonymkode: 20657...f7f 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Jeg var faktisk ikke særlig "glad i " sånne barnebursdager, selv når jeg gikk på barneskolen og skulle Invitere alle sammen på klasse-trinnet - eller av samme kjønn. Problemet var at selv om jeg forsøkte å invitere alle sammen fra klassen, så var det alltid en del som påstod at dem aldri kunne dukke opp fordi dem allerede hadde andre planer sammen med deres egen familie. Men kort tid etter min bursdag overhører jeg at de samme elevene snakke om at dem rett og slett ikke gidder å være med på bursdagen til meg eller flere andre elever. Selv om de valgte å dukke opp til bursdagen, så gir dem klart inntrykk av at dem overhodet ikke var interessert i å feire min bursdag. De gadd aldri å være med på leker jeg forsøkte å arrangere, synge bursdagssang for meg, eller gjøre noe som helst annet enn å henge med de få personene de likte best i den lille "klikken" deres. Samme hvis jeg ble invitert i deres bursdag også. De gjorde absolutt null og niks for å "inkludere" samtlige med-elever i deres feiring. De hang bare sammen med den lille "klikken" deres, og alle andre ble ekskludert. Forsøkte noen å snakke med dem, så ble man fullstendig ignorert. Og de lot faktisk som om ingen andre var "invitert" til dem, bortsett fra deres aller beste venner.. Anonymkode: b7187...6c4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var faktisk ikke særlig "glad i " sånne barnebursdager, selv når jeg gikk på barneskolen og skulle Invitere alle sammen på klasse-trinnet - eller av samme kjønn. Problemet var at selv om jeg forsøkte å invitere alle sammen fra klassen, så var det alltid en del som påstod at dem aldri kunne dukke opp fordi dem allerede hadde andre planer sammen med deres egen familie. Men kort tid etter min bursdag overhører jeg at de samme elevene snakke om at dem rett og slett ikke gidder å være med på bursdagen til meg eller flere andre elever. Selv om de valgte å dukke opp til bursdagen, så gir dem klart inntrykk av at dem overhodet ikke var interessert i å feire min bursdag. De gadd aldri å være med på leker jeg forsøkte å arrangere, synge bursdagssang for meg, eller gjøre noe som helst annet enn å henge med de få personene de likte best i den lille "klikken" deres. Samme hvis jeg ble invitert i deres bursdag også. De gjorde absolutt null og niks for å "inkludere" samtlige med-elever i deres feiring. De hang bare sammen med den lille "klikken" deres, og alle andre ble ekskludert. Forsøkte noen å snakke med dem, så ble man fullstendig ignorert. Og de lot faktisk som om ingen andre var "invitert" til dem, bortsett fra deres aller beste venner.. Anonymkode: b7187...6c4 Ja, altså jeg likte heller ikke barnebursdager som barn, det verste var når de hadde hele klassen og man måtte gå, for jeg hadde virkelig ikke lyst. Men vi hadde et ræva miljø i vår klasse. I den gamle klassen til mitt barn så hadde vi et fantastisk bra miljø første årene og det var en glede å avholde bursdager og klassefester for alle var inkludert og gode venner, det passet på hverandre. Så vi har lyst til å invitere de gode gamle, de som mitt barn faktisk er med og ikke alle de som hen såvidt prater med til tross for at de må gå i samme klasse. Og så har vi jo en del venner utenom skolen og trinnet som vi kunne tenkt kom på samme fest. Anonymkode: 20657...f7f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenkte jeg skulle opprette en egen tråd i stedet for den andre. Vi har de 3 første årene hatt klassebursdag der vi har invitert hele klassen, noe som har vært veldig koselig. Så ble det omveltning på klassene og corona kom så vi hadde bare det ene kjønnet i bursdag og det var ikke fullt så gøy for ingen av de barnet mitt er med går i deres klasse, men det var greit nok. Nå femte året så har vi lyst til å droppe klassebursdag og gå for vennebursdag. Føler vi har gjort vårt nå og barnet vårt er ikke med noen av de i klassen som er ens eget kjønn, kun med de i paralell klassen og det motsatte kjønn i sin egen klasse. Mye tull med de som er hens eget kjønn de er veldig utagerende og frekke og har helt andre interesser. Så synes dere det er greit å invitere 2-3 av det motsatte kjønn i egen klasse og så halvparten av paralellklassen, der vi har begge kjønn? Vet at mange slutter med dette alle eller ingen i 5. klasse og går for de barnet faktisk er med. Anonymkode: 20657...f7f Når de går i 5.trinn så har de bare de nærmeste her. Har store klasser og blir store besøk i flere år. Dyrt og kaos. Og ikke noe barna har veldig mye igjen noe.Men så er det å inkludere alle da..Hadde de bare laget mindre klasser.. Har 2 barn som har bursdag etter hverandre og bruker vel 10.000 i familie og barnebursdag hvert år..i tilegg til gaver..Og det rett etter jul!Har ikke vært noen bursdagsbesøk siste året i klassene ,så vi går for en eller to venner i år. Så får folk mene det de vil. Er heller ikke vært invitert siste året. Anonymkode: 51f74...0a9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Sitat AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når de går i 5.trinn så har de bare de nærmeste her. Har store klasser og blir store besøk i flere år. Dyrt og kaos. Og ikke noe barna har veldig mye igjen noe.Men så er det å inkludere alle da..Hadde de bare laget mindre klasser.. Har 2 barn som har bursdag etter hverandre og bruker vel 10.000 i familie og barnebursdag hvert år..i tilegg til gaver..Og det rett etter jul!Har ikke vært noen bursdagsbesøk siste året i klassene ,så vi går for en eller to venner i år. Så får folk mene det de vil. Er heller ikke vært invitert siste året. Anonymkode: 51f74...0a9 Bare har det mer avslappende og kjekt med få. Der det blir mer personlig! Og har gjort vår innsats i mange år no i bhg og skole! Så da ble det sånn her i år!Og vet andre gjør det samme. Ja det er dumt for de som aldri blir invitert.Men da må de søren meg lage mindre klasser. Anonymkode: 51f74...0a9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Hadde selv venninne bursdag i den alderen. Jeg er fra en liten plass der jeg kjente flere utover eget årskull. Typ to fra min klasse, Julie fra klassa over, og Kari, Mari, og Siri fra klassen under🤷🏼♀️ Tenker vennebursdag, sånn du skisserer det, burde gå fint. Det virket som du har funnet en balanse der det ikke blir noe markant ekskludering akkurat. Barn i den alderen har vel også mindre interesse av å gå i bursdag til andre de ikke kjenner. Hva er normalen ellers? Barnet ditt er vel heller ikke venn med alle og dermed vant med/forståelse for å ikke alltid bli inkludert/invitert selv? Anonymkode: bf8bf...558
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde selv venninne bursdag i den alderen. Jeg er fra en liten plass der jeg kjente flere utover eget årskull. Typ to fra min klasse, Julie fra klassa over, og Kari, Mari, og Siri fra klassen under🤷🏼♀️ Tenker vennebursdag, sånn du skisserer det, burde gå fint. Det virket som du har funnet en balanse der det ikke blir noe markant ekskludering akkurat. Barn i den alderen har vel også mindre interesse av å gå i bursdag til andre de ikke kjenner. Hva er normalen ellers? Barnet ditt er vel heller ikke venn med alle og dermed vant med/forståelse for å ikke alltid bli inkludert/invitert selv? Anonymkode: bf8bf...558 Dette året har jo vært spesielt med tanke på corona og alt det der, men nei, hen bryr seg ikke om bursdager om hen får gå eller ikke, hen går når en får invitasjon og bryr seg ikke om hen ikke får. Men ser jo at hen får invitasjoner fra en del som hen ikke er med, hen er nok relativt populær. Forrige år hadde hen til og med en bursdag som hen egentlig ikke ønsket for hen var "redd" for at noen skulle føle seg ekskludert. Men etter å ha pratet med en del andre på skolen, altså mødrene til en del av de eldre barna så var de drittlei av hele klassen eller bare det ene kjønnet innen 5 klasse så de har droppet det. Men ser jo at på vårt trinn så er det en del barn med utfordringer på det sosiale og at deres foreldre helst vil ha hele klassen eller bare det ene kjønnet, og det byr jo på problemer for de barna som sliter er og utagerende og de vil jo ikke de andre være så mye med. Jeg forstår jo de og som gjerne vil at deres barn skal være med de som er litt mer rolige av seg men vi kan ikke tvinge fram felles interesser og vennskap når de er så gamle. Men tror vi har landet på at vi inviterer den gamle klassen, for alle de er å betegne som gode venner og bekjente så blir det kun 3 fra nåværende klasse og et par fra de øvre trinnene. Da er det iallfall under halvparten av trinnet og ingen av samme kjønn fra klassen. Det må da være godkjent når de er så store. Så får vi håpe at vi har åpnet opp inntil da, hvis ikke så må vi nedjustere, men det nå en stund til ennå. Anonymkode: 20657...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå