AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Hei! Jeg har boliglån ung og har ca 90% belåningsgrad på boligen.(kjøpt for ca.1 900 000) Jeg har i denne banken bsu som forsikring og pga belåningsgraden får jeg ikke lov å bruke bsu til å betale måntlige avdrag på lånet. Noe som jeg ønsker å gjøre. Hvor stor sjangs er det for å få lån i en annen bank når belåningsgraden er så høy? Jeg kjøpte for under 1 år siden, og kjøpte for litt under takst. Anonymkode: aeb6c...67f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Hvor mye har du på bsu da? Anonymkode: a9ce1...107
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor mye har du på bsu da? Anonymkode: a9ce1...107 Litt over 100 000 Anonymkode: aeb6c...67f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Ta ny verdivurdering av boligen for å se om den har steget noe? Hvis du har betalt ned på lånet, og boligen steget litt i verdi, kan det være nok til at du kommer innafor 85% belåning og kan fristille BSUen? Anonymkode: e3375...48b 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta ny verdivurdering av boligen for å se om den har steget noe? Hvis du har betalt ned på lånet, og boligen steget litt i verdi, kan det være nok til at du kommer innafor 85% belåning og kan fristille BSUen? Anonymkode: e3375...48b Ja, men tror du det har noe for seg når det er under ett år siden leiligheten ble kjøpt? Og er det nok å få megler til å sette takst? Eller er det noe annet som må gjøres? Anonymkode: aeb6c...67f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Jeg tipper banken ikke vil la deg bruke bsu fordi de ønsker at du skal betale mer ned på lånet ditt for å få ned belåningsgraden din? Hvorfor vil du bruke bsu for å betale ned på lånet? Er det ikke bedre å la den stå med høyere rente og betale ned vanlig på lånet for litt trygghet i økonomien. Anonymkode: 013ad...3d1 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tipper banken ikke vil la deg bruke bsu fordi de ønsker at du skal betale mer ned på lånet ditt for å få ned belåningsgraden din? Hvorfor vil du bruke bsu for å betale ned på lånet? Er det ikke bedre å la den stå med høyere rente og betale ned vanlig på lånet for litt trygghet i økonomien. Anonymkode: 013ad...3d1 Ja det stemmer, srbank som jeg har krever at det er 85% belåningsgrad for å bruke bsu som trekkonto. Jeg måtte flytte, ganske raskt da jeg var gravid og trengte ny plass og bo.. Manglet ca 100 000 i egenkapital som jeg fikk låne av mine foreldre. For de så er ikke det noe stress, men jeg har ett ønske om å kunne betale dette tilbake litt raskere en jeg klarer nå, slik at dette er utav verden. Anonymkode: aeb6c...67f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det stemmer, srbank som jeg har krever at det er 85% belåningsgrad for å bruke bsu som trekkonto. Jeg måtte flytte, ganske raskt da jeg var gravid og trengte ny plass og bo.. Manglet ca 100 000 i egenkapital som jeg fikk låne av mine foreldre. For de så er ikke det noe stress, men jeg har ett ønske om å kunne betale dette tilbake litt raskere en jeg klarer nå, slik at dette er utav verden. Anonymkode: aeb6c...67f Men det har du jo ikke råd til, så da er du jo rett og slett nødt til å være sparsom og betale ned på lånet så du får ned belåningsgraden. Anonymkode: 1f2c8...95d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Har du kun ett lån? Jeg hadde to lån, et på 75% og et på 10. solgte unna noe greier, og satt de pengene og BSU inn på det, så det ble innfridd. Anonymkode: 19f00...cce
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du kun ett lån? Jeg hadde to lån, et på 75% og et på 10. solgte unna noe greier, og satt de pengene og BSU inn på det, så det ble innfridd. Anonymkode: 19f00...cce Kun 1 lån ja Anonymkode: aeb6c...67f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 Du kan ringe banken å høre hva de estimerer i boligverdi for deg. De bruker et verktøy som heter Eiendomsverdi, som basert på statistikk for din bolig og salg i området, estimerer en ny verdi på din bolig i dag. Avhengig av hvor du bor, kan den jo ha gått opp noe. Har du pusset opp eller gjort tiltak utover normalt vedlikehold bør du få en verdivurdering fra en megler, da Eiendomsverdi ikke «vet om» oppussingen og følgelig ikke hensyntar den. Anonymkode: e3375...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå