AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 16 åringen til samboer er veldig stygg i munnen og har kalt både sin far og meg for de verste ting en kan tenke seg. Jeg mener nå at 16 åringen bør si unnskyld til oss, mens far mener vi bare bør det la gå. Jeg syntes ikke det er greit å bare akseptere det, iom jeg aldri ville akseptert slik grovt og stygt språk fra min egen tenåring. Så respektløs måte å snakke på hadde fått konsekvenser for min tenåring. Bør jeg bare akseptere det? Anonymkode: ab345...72e 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Mitt hus, mine regler. Samme om det er egne barn, bonusbarn, tantebarn eller bare hvilke som helst andre barn Anonymkode: 35204...7c2 29
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Aksepterer ikke sånt fra NOEN. Kan være Kongen for min del. Sånt er faktisk ikke akseptabelt. Anonymkode: bc112...ead 12
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Selvsagt ikke, er du gal. Hadde ikke holdt med en unnskyldning heller. Anonymkode: ebf8f...195 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Selvsagt ikke. Ikke engang barn på besøk får være stygg i munnen, samme om der er blodslige bånd eller ei. Anonymkode: ad8cb...657 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Nei. Jeg er ikke vokst opp med at verken barn eller voksne snakket slik hjemme eller annen familie og sånn skal det ikke være i mitt hjem heller. Ferdig snakka Anonymkode: de2b1...2b6 7
Nymerïa Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Jeg hadde ikke akseptert en mann som hadde akseptert noe sånt fra sitt eget barn. Og jeg hadde hatt høyere krav til en voksen mann jeg hadde involvert meg med enn en pubertal gutt. 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 TS her Jeg mener også det, at ingen skal akseptere og godta slik munnbruk. Han er vant til (og aksepterer) slik munnbruk, mens tror det verste min tenåring har sagt til meg er «er du dum eller?». Språk han aksepterer er ala jævla hore, jævla fitte (altså meg), mens han bli kalt jævla kuk, jævla faens taper, vi kan brenne i helvete, osv. osv. Jeg blir nesten dårlig av det. Anonymkode: ab345...72e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Høres ikke normalt ut. Og absolutt ikke akseptabelt. Hverken fra barn eller bonusbarn. Anonymkode: e67a6...915 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS her Jeg mener også det, at ingen skal akseptere og godta slik munnbruk. Han er vant til (og aksepterer) slik munnbruk, mens tror det verste min tenåring har sagt til meg er «er du dum eller?». Språk han aksepterer er ala jævla hore, jævla fitte (altså meg), mens han bli kalt jævla kuk, jævla faens taper, vi kan brenne i helvete, osv. osv. Jeg blir nesten dårlig av det. Anonymkode: ab345...72e Men hvorfor finner DU deg i dette? Anonymkode: ebf8f...195 13
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor finner DU deg i dette? Anonymkode: ebf8f...195 Jeg prøver og prøver og prøver å si fra både til 16 åringen og til faren. 16 åringen nekter å høre, går på rommet og låser døra. Faren prøver også å si fra, men null respons. Derfor mener han at jeg bare skal la det gå, men jeg syntes det er vanskelig iom at jeg aldri hadde akseptert det fra mitt barn, venners og families barn. Hvorfor da akseptere det fra hans barn? For å tekkes 16 åringen? Mulig jeg er veldig barnslig, men har nå sagt til far at jeg kommer ikke til å snakke med 16 åringen før jeg får en unnskyldning. Hn skal heldigvis til sin mor i morgen. Anonymkode: ab345...72e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 Hun er tenåring. La hun rase fra seg. Hun mener det ikke. Anonymkode: 1e866...843 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #13 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er tenåring. La hun rase fra seg. Hun mener det ikke. Anonymkode: 1e866...843 Så det er i orden å snakke slik mener du? Anonymkode: ab345...72e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #14 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er tenåring. La hun rase fra seg. Hun mener det ikke. Anonymkode: 1e866...843 Fortsatt ikke akseptabelt å snakke slik til andre. Jeg godtar ikke slikt språk og en så utrolig respektløs adferd. Verken fra egne eller fra andres barn, venner, kollegaer, naboer eller fra andre. Klarer man ikke å regulere seg en smule i kontakt med andre får man holde seg unna folk eller ta konsekvensen: at andre holder seg unna deg Anonymkode: 9b3a0...539 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #15 Skrevet 27. februar 2021 Litt avsporing fra det TS spør om. Men her kan ett av barna til kjæresten kalle han drittfar eller verdens verste pappa hvis det er noe de er uenige i. Far røyser det ofte bort eller kan si at det er ikke pent å si. Men burde jeg si noe om at det ikke er fint sagt og at far kan bli lei seg? Hvis jeg er i samme rom når det skjer (f.eks ved leggesituasjon eller far sier dem ikke kan få hund). Eller bør jeg ikke blande meg inn siden det ikke er direkte til meg? Men tenker at det kan støtte far litt om jeg sier noe på det. Eller er det ikke "så ille"? De sier ikke slikt til meg men vi bor ikke sammen og har kjent barna bare ett år. Barnet som er 8 år. Anonymkode: 9cce2...d9f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #16 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Litt avsporing fra det TS spør om. Men her kan ett av barna til kjæresten kalle han drittfar eller verdens verste pappa hvis det er noe de er uenige i. Far røyser det ofte bort eller kan si at det er ikke pent å si. Men burde jeg si noe om at det ikke er fint sagt og at far kan bli lei seg? Hvis jeg er i samme rom når det skjer (f.eks ved leggesituasjon eller far sier dem ikke kan få hund). Eller bør jeg ikke blande meg inn siden det ikke er direkte til meg? Men tenker at det kan støtte far litt om jeg sier noe på det. Eller er det ikke "så ille"? De sier ikke slikt til meg men vi bor ikke sammen og har kjent barna bare ett år. Barnet som er 8 år. Anonymkode: 9cce2...d9f For et barn på 8år håndterer far det fint. At et mindre barn kan si at mor eller far er verdens verste, eller lignende, er ganske så normalt. Dere bor ikke sammen og det høres ut som far tar situasjonen bra. Jeg ville ikke blandet meg i det. At et barn kaller sine foreldre for hore, kuk, fitte, etc. er ikke vanlig og en tenåring kan få veldig klar beskjed om at det ikke er greit. Anonymkode: 9b3a0...539 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #17 Skrevet 27. februar 2021 Har du forsøkt å sitte ned og snakke med hen som en likeverdig i en situasjon som ikke er konfliktfylt? Frustrasjon og aggresjon er ofte bare et symptom på at noe ligger under og tenårene kan være vanskelig å navigere for mange. Er bare på kg ungdom er forventet å oppføre seg som perfekte små nikkedukker. Å rope stygge ting er ikke greit, men man kommer ofte lengre med å være smart og tålmodig enn maktdemonstrerende. Respekt kan ikke kreves, bare tildeles. Anonymkode: 5b73d...f17 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #18 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For et barn på 8år håndterer far det fint. At et mindre barn kan si at mor eller far er verdens verste, eller lignende, er ganske så normalt. Dere bor ikke sammen og det høres ut som far tar situasjonen bra. Jeg ville ikke blandet meg i det. At et barn kaller sine foreldre for hore, kuk, fitte, etc. er ikke vanlig og en tenåring kan få veldig klar beskjed om at det ikke er greit. Anonymkode: 9b3a0...539 Ok, takk. Er heldigvis ikke bannskap her er bare litt synd i far som får høre hver dag at han er en drittfar. Anonymkode: 9cce2...d9f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #19 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg prøver og prøver og prøver å si fra både til 16 åringen og til faren. 16 åringen nekter å høre, går på rommet og låser døra. Faren prøver også å si fra, men null respons. Derfor mener han at jeg bare skal la det gå, men jeg syntes det er vanskelig iom at jeg aldri hadde akseptert det fra mitt barn, venners og families barn. Hvorfor da akseptere det fra hans barn? For å tekkes 16 åringen? Mulig jeg er veldig barnslig, men har nå sagt til far at jeg kommer ikke til å snakke med 16 åringen før jeg får en unnskyldning. Hn skal heldigvis til sin mor i morgen. Anonymkode: ab345...72e Jeg spør igjen: Hvorfor finner du deg i det? Anonymkode: ebf8f...195 2
Gjest Tun Skrevet 27. februar 2021 #20 Skrevet 27. februar 2021 Jeg skjønner at noen synes det er jævlig at faren er med ei ny, men når man er hos noen i deres hus så kan man ikke snakke sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå