AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Heisann! I firmaet jeg jobber i, har samtlige ansatte 3-7, 4-7 turnus. Jeg jobber som vikar og kan utover de 10 døgnene som tilsier "fulltid" jobbe 3 dager på en måned, altså 13 totalt før det begynner å regnes overtid. Mitt spørsmål er derimot: Jeg går mot mitt 7 døgn i strekk, grunnet fravær forårsaket av COVID-19. Dette har jeg gjort frivillig. Nå er det riktignok blitt påvist smitte inne i boligen jeg jobber i, noe som har resultert i at jeg skal være satt i karantene/jobbe frem til lørdag neste uke. Det vil si at jeg ender opp med å jobbe 13 døgn i strekk. Når kan jeg forvente å få overtidsbetalt for? Etter de 7 dagene jeg frivillig takket "ja" til? Jeg er heller her enn å dra hjem og potensielt smitte de der hjemme, men på et eller annet tidspunkt må jeg vel ha rett på overtid? Har forsøkt å søke på lovdata uten hell, og tar dette opp med ledelsen - men jeg ønsker å ha litt kjøtt på beinet når jeg legger frem min side av saken i frykt for å skape dårlig stemning i en allerede stressende situasjon for alle involverte. Anonymkode: f7bdd...9f8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Skjønte ikke helt hva du mente. I starten av innlegget sier du at du skal ha overtid etter tre døgn. Da begynner vel overtiden når du har gått tre døgn utover din vanlige turnus? Anonymkode: 63868...c5a
Potetmos Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Ja, dette ble litt klønete. Jeg vet bare at jeg ikke får overtid for 7 døgn på rad fordi det er det meste jeg har jobbet før. Kjenner bare at jeg blir litt irritert hvis jeg ikke får overtid når jeg jobber 13 døgn i strekk. (Fordi det er månedsskifte på mandag jobber jeg teknisk sett ikke for mye per måned, er redd de argumenterer med noe sånt)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Skjønner. At det er månedsskifte kan de godt bruke mot deg ja. Men har du ikke avtale på hvor mange timer du kan jobbe i strekk? 13 døgn på rad hørtes veldig mye ut, skjønner egentlig ikke at det er lovlig mtp arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 63868...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå