AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Hei. Obs langt innlegg, men jeg er serriøst drittlei! Jeg har ei venninne som jeg har kjent et par år nå. I begynnelsen var ting ganske bra og hun virket som ei god venninne, men nå det siste året har det vært veldig mye mas på meg.. Hu har en eks som hu har sprunget fram og tilbake til, han er ikke stabil men hun har sterke følelser for han. De var sammen i 4 år, så ble det slutt også nå prøver de igjen hele tiden. Hver gang han har gjort eller sagt noe galt vil hun at vi skal sitte å snakke i tlf om dette i flere timer fordi hun er nedfor og trenger noen som lytter og støtter henne, og det har jeg gjort flere ganger. Jeg telte telefonloggen nå og ser vi har snakket i tlf nærmere 40 ganger i det siste og fra sist år. Hver logg varer ikke i flere timer, men mange av de gangene vi har ringt så har vi snakket i minst 2 timer og mer fordi hun er lei seg pga han.. Jeg har også mine ting jeg sliter med og har mye å tenke på jeg også, men jeg pleier ikke å gnåle om det til henne hver eneste gang. Jeg er mer en person som heller vil skrive melding enn å snakke i tlf, for da kan jeg svare når jeg har tid, hun liker best å snakke i tlf. Jeg har også ødelagt ryggen og trenger tid for meg selv til å slappe av nå framover. I dag mårres ringte hun meg igjen, jeg bråvåknet men tok ikke telefonen for jeg var altfor trett.. Jeg skrev til henne når jeg sto opp at jeg sov når hun ringte. Nå vil hun snakke i tlf IGJEN fordi hun er nedfor, og jeg er så forbanna lei av å høre om denne jævla typen/eksen hele tiden! Jeg har sagt alt jeg kan si til henne, vi er begge snart 30 år og jeg er for gammel til å holde på sånt. Jeg har en kjæreste som jeg snart skal flytte ut med å starte et liv med å da kan jeg ikke ha det sånn så dette, han vet om situasjonen og er helt enig. En gang så hadde jeg prøvd å trekke meg litt unna en uke, så ville hun snakke med meg om noe i tlf. Da ringte hun meg dritings og fortalte meg at hun var skuffet over at jeg ikke hadde tatt kontakt osv.. Kjæresten min satt ved siden av meg og hørte på dette da jeg hadde lyden på, hun visste om dette da meg han ble like satt ut som meg. Virket som hun prøvde å guilttrippe meg og jeg har følt meg tvunget til å snakke med henne i tlf etter det. Når hun vil snakke i tlf sier hun alltid at hun ikke har noen andre å snakke med og jeg er den eneste som forstår osv. Om det hadde vært 15 min eller noe av og til hadde det vært greit, men jeg har et liv jeg også, jeg trener flere ganger i uken, jeg har en leilighet jeg må ta meg av og jeg sliter med psyken og skal snart inn til DPS for å finne ut hva det er og da har jeg liksom fullt opp med ting jeg skal gjøre og tenke på. Hun vet om dette også. Hva skal jeg gjøre og si i denne situasjonen? Jeg er en person som ikke orker drama og diskusjon, og det blir det nok om jeg sier ifra til henne men jeg kan jo ikke ha det sånn så dette, blir helt utslitt 😞 Anonymkode: 75cfd...306
Tough cookie Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Si det til henne at du er møkklei! 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Du må jo snakke med henne om det. Forklar det ryddig og tydelig at det blir for mye for deg. Gi henne sjansen til å tenke over det og forandre seg. Anonymkode: 40c65...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Synes synd på henne. Anonymkode: cdd98...a3b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Du må være tydelig på at du har forståelse for at hun er i en vanskelig situasjon, men at du ikke lenger har energi til å være en støtteperson for henne. Vær veldig tydelig på hvor mye kontakt du ønsker. Kjøp en dagbok til henne og be henne skrive ned tankene sine der, og når hun har skrevet av seg tankekjøret og følelsene der og kanskje har fått litt orden i tankene sine kan dere eventuelt diskutere konkrete problemstillinger. Og be henne gå til samlivsterapeut eller psykolog. Det trenger hun jo åpenbart. Anonymkode: c862c...df1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå