Gå til innhold

Plastikk etter keisersnitt arr

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Føler dette litt pinlig, å innrømme at jeg plages med denne, men jeg gjør det 🙈 

Jeg er ikke overvektig kvinne, men uansett hvor mye jeg passer på kostholdet og trener, har jeg alltid denne «hengepølsa» over arret etter keisersnitt. Der er det to arr oppå hverandre, etter to barn. 

denne vises under klærne, bikinien og begrenser meg når jeg vil være intim.

noen som har operert dette og er fornøyde? Betalte dere selv og hvor mye? Er vel ikke noe vi kan få dekket via behandlingsforsikringen på jobben ? 🙈

Anonymkode: 37315...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei

Føler dette litt pinlig, å innrømme at jeg plages med denne, men jeg gjør det 🙈 

Jeg er ikke overvektig kvinne, men uansett hvor mye jeg passer på kostholdet og trener, har jeg alltid denne «hengepølsa» over arret etter keisersnitt. Der er det to arr oppå hverandre, etter to barn. 

denne vises under klærne, bikinien og begrenser meg når jeg vil være intim.

noen som har operert dette og er fornøyde? Betalte dere selv og hvor mye? Er vel ikke noe vi kan få dekket via behandlingsforsikringen på jobben ? 🙈

Verken tror eller håper dere får det. Det er jo ikke en behandling du på noen måte MÅ ha. 

Anonymkode: 22544...0ec

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Verken tror eller håper dere får det. Det er jo ikke en behandling du på noen måte MÅ ha. 

Du har greie på det,hører jeg 🙄 Er du klar over plagene som kan medfølge etter keisersnitt? Ofte får man delte magemuskler.  Da hjelper ingen trening ofte. Resultatet er ofte massive ryggplager fordi kjernemuskulaturen er massiv svekket. 

Skrevet
Skogsalv skrev (32 minutter siden):

Du har greie på det,hører jeg 🙄 Er du klar over plagene som kan medfølge etter keisersnitt? Ofte får man delte magemuskler.  Da hjelper ingen trening ofte. Resultatet er ofte massive ryggplager fordi kjernemuskulaturen er massiv svekket. 

Her er det jo ikke snakk om rectusdiastase, men arrkorreksjon evt med en liten plastikk. 

TS dette får du neppe dekket av noen forsikring, alle den tid det er en ren kosmetisk operasjon. Ville kontaktet plastikkirurg og fått en vurdering og prisoverslag, tipper det kan gjøres greit som dagkirurgi uten noe særlig behov for fravær fra jobb i etterkant. 

Anonymkode: d18b4...714

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange kvinner får plastikk dekket av staten etter blant annet hud som henger, «ødelagte» bryster, kollapset underliv osv... Derfor jeg lurte. 
...og jeg spør også de som har tatt det selv og hvor mye de betalte. Altså ingen forventning om å få dette dekket.

med det sagt, likte jeg ikke tonen i svaret ditt. Vi har alle en historie og tro meg, med min så fortjener jeg i det minste å føle meg fornøyd med kroppen min, for den tar jeg godt vare på. Så ikke døm er du snill. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Her er det jo ikke snakk om rectusdiastase, men arrkorreksjon evt med en liten plastikk. 

TS dette får du neppe dekket av noen forsikring, alle den tid det er en ren kosmetisk operasjon. Ville kontaktet plastikkirurg og fått en vurdering og prisoverslag, tipper det kan gjøres greit som dagkirurgi uten noe særlig behov for fravær fra jobb i etterkant. 

Ja jeg må nok det til slutt regner jeg med. Tror neppe det er en stor og vanskelig operasjon. Takk for svar 🤗

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ofte vet ikke kvinner at de HAR delte muskler, muffinmagen tyder på det. Siden den ikke kan trenes vekk. Hun burde få det sjekket. Dersom overhenget er stort,husker ikke eksakt i cm, så kan det dekkes.  Men det sikkert legene . 🙂

Gjest Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (36 minutter siden):

Ofte vet ikke kvinner at de HAR delte muskler, muffinmagen tyder på det. Siden den ikke kan trenes vekk. Hun burde få det sjekket. Dersom overhenget er stort,husker ikke eksakt i cm, så kan det dekkes.  Men det sikkert legene . 🙂

Dekkes av det offentlige ( stort overheng)

Skrevet

Jeg er slank med bmi på 21 og har også et hakk med et lite heng over etter KS.  Hadde det ikke for 15 år siden men har kommet nå.  Syns også hakket kan sees under stramme klær.  Skal snart på en konsultasjon ift nye silikoninlegg og skal få en vurdering på magen mens jeg er der. 

Anonymkode: 15a3b...7a6

• 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg rettet på keisersnitt arret mitt i desember 2020. Rakk det heldigvis rett før det ble lagt på moms på plastikk kirurgi. Betalte 67000,- og jeg er kjempe fornøyd 😊 

Anonymkode: db092...643

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...