Gå til innhold

Mørkere og mørkere under øynene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i midten av 40 årene og har siste året blitt synlig mørkere under øynene - noe som sikkert hører til det å bli eldre. Pga situasjonen vi er i nå med hjemmekontor etc, så har det blitt MYE jobbing foran pc.

Ser ut til at jeg nå bare blir mørkere og mørkere under øynene for hver dag 😭 Kommer dette av tiden foran pc, eller blir man "gammel" under øynene så himla fort?

Hva kan gjøres? Jeg er hverken glad i eller flink til å bruke sminke, så tror det bare hadde sett snodig ut om jeg skulle prøvd dekke det mørke med sminke.

Anonymkode: 74d42...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme og dekker det med concealer. Ser syk ut om jeg går ut uten sminke.  Hjelper å bli brun så om du tar litt selvbruning i ansiktet så kan det hjelpe.  Eller sitte i sola nå som det er sol ute. 

Anonymkode: eed90...725

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta en tur til legen for å sjekke om du har nok jern i kroppen. Det kan gi utslag på slikt. Om det skulle vise seg at du har jernmangel, så finnes det rimelige kosttilskudd med dette hos Rema 1000, som er rimeligere enn det apotek etc gjerne har, men sjekk først med legen om du har mangel på det. Når det gjelder sminke vil jeg anbefale deg å sjekke ut Cubus. De har noen concealer'e, og fargen peach er den du må gå etter for å dekke slikt. I tillegg til å gjerne ha en foundation i hele ansiktet oppå det, men en slik concealer som nevnt hjelper mye. Og etter at du har vært hos legen: Sørg selvsagt for å få i deg nok jern på en vanlig måte gjennom kosthold i tillegg da de kosttilskuddene kun egentlig bør være supplement. :) Det kommer nok ikke til å se rart ut om du prøver sminke, du må bare venne deg til det, om du "eier" holdningen din selv, så er det nok lettere for andre å være positive til det også, tror jeg. 

Anonymkode: 4ba76...f59

• Liker 2
Skrevet

En annen sak er selvsagt å sørge for at du får nok søvn. Det er viktig! Mange ler det gjerne bort, men det er ikke smart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

En annen sak er selvsagt å sørge for at du får nok søvn. Det er viktig! Mange ler det gjerne bort, men det er ikke smart.

Enig. Søvn er viktig, nok kvalitetssøvn- ikke nødvendigvis forhåndsbestemte antall timer, anbefaler Nr7 sine produkter for/eller mer riktig sagt mot dette- det er en produktserie som er helt vidunderlig bra og relativt rimelig ift de klart bra resultatene de gir. Fås kjøpt på apotek. PLUSS vann!! Nok vann 👍 

Ta en full blodprøvesjekk hos legen uansett👍👍 
lykke til🥰

Skrevet

Jeg tror mye fuktighet også er key. Jeg sliter med dette selv og merker at det hjelper litt å smøre meg godt meg krem. 

Anonymkode: 53d3f...988

Skrevet

Kan være du trenger sink, jeg har mørke ringer under øynene og legen ba meg ta sinktilskudd pga. det. Selv om jeg ikke tok noen blodprøve

Anonymkode: a7d9c...26c

Skrevet

Mørke ringer under øynene er nesten alltid anemi, og det er som regel på grunn av for lite jern. Det kan være et par andre ting i kostholdet som du også mangler, men vanligvis jern. Spis mer animalske produkter. De er de beste kildene til jern og andre næringsstoffer for å hindre anemi.

Anonymkode: 5ae85...352

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mørke ringer under øynene er nesten alltid anemi, og det er som regel på grunn av for lite jern. Det kan være et par andre ting i kostholdet som du også mangler, men vanligvis jern. Spis mer animalske produkter. De er de beste kildene til jern og andre næringsstoffer for å hindre anemi.

Anonymkode: 5ae85...352

Mange har tynn hud under øynene og blodårene syns da gjennom huden.  Jeg har bare vært jernfattig 2 ganger i mitt liv men har likevel hatt blå ringer siden jeg var liten. 

Anonymkode: eed90...725

Skrevet

Mange godt voksne kvinner som ikke er mørk under øyene, meg selv inkludert. Så det er nok en annen årsak om du ikke er genetisk disponert da, det er jo noen som blir det.

Anonymkode: 46044...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...