shaggybaba Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Hei! Jeg har skrevet fagartikkel i norsk, og fikk varsel og trekk da plagiatkontrollen viste 10% plagiat. Føler egt ikke jeg har skrevet noe særlig, unntatt titler i kildeliste, og sitat fra folk, undersøkelser og tekster... men ikke at jeg direkte har skrevet av andre tekster. Det fantes til og med få tekster om det temaet jeg skrevet om. Læreren skrev at jeg må drøfte og reflektere mer som meg selv, men teksten min inneholder ikke annet en egen drøfting og refleksjon. Spørsmålet mitt er egt om slike plagiatkontroller er å stole 100% på. kan de liksom reagere på deler av setninger jeg har skrevet som så og si står i alle tekster også?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Hvilket nivå er dette? Har du referert kilder i teksten? 10% er ikke mye hvis kildene er først rett, uten kilder er det derimot mye. Anonymkode: b9ba9...64f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 At man har 10% likhet med andre tekster er uproblematisk, så lenge kildene er ført rett og stoffet og sitatene er brukt på en god måte. Ta en prat med læreren din om hva den savner. Det kan hende at du har brukt for mye av andres drøftinger og refleksjoner til å få frem din egen stemme, selv om prosenten i seg selv ikke er et problem (og det ville overraske meg stort om tallet i seg selv er et problem). Det finnes ulike typer plagieringskontroller, men jeg har aldri vært borti en som markerer standardfraser som «I denne teksten skal jeg skrive om» osv., om det var det du lurte på. Anonymkode: 569b2...64a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 10% er lite på plagiatkontroll - det er vanlig utslag og omhandler stort sett litteraturlisten. Kan du be om å få vite hva/hvilke avsnitt som har slått ut? Anonymkode: 51f4a...d09 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå