Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer et profesjonsstudium på fulltid, men dette semesteret tar jeg kun 20 studiepoeng siden jeg har hatt Ex.Phil. tidligere og fått emnet godskrevet. Har søkt stipend fra Lånekassen for dette semesteret (har ikke søkt før nå siden jeg har bodd hjemme med foreldrene mine fra starten av semesteret, kommer tilbake til studiestedet i april. Dette har jeg selvsagt opplyst om i søknaden). Men jeg er usikker på om jeg skal velge at jeg studerer fulltid eller deltid i søknaden. Har krysset av for fulltid og sendt en melding om at jeg kun tar 20 studiepoeng dette semesteret, men er redd det blir noe feil nå? Bør jeg sende en ny søknad? 

Noen som vet om jeg egentlig rett på noen måneder med stipend når jeg bor hjemme frem til april? Fra april til sommerferien skal jeg være borteboer. Har kun søkt stipend, ikke lån. 

Anonymkode: 3d251...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen?

Anonymkode: 3d251...30d

Skrevet

Du trenger ikke sende ny søknad. Det ville ikke jeg gjort, i hvert fall. Det står ikke definert i søknaden hva de definerer som fulltid, så du har ikke gjort noe galt.

Deltid tror jeg defineres mest hvis du tar en MBA eller et enkeltemne ved siden av fulltidsjobb.

Fulltid stemmer nok mer enn deltid for deg.

Jeg søkte selv i dag, og husker ikke spørsmålet hvor du har bodd frem til nå? De spør bare om du er borteboer eller ikke. I ditt tilfelle ville jeg valgt borteboer, siden du er det om en måned. Lånekassen tar stikkprøver innimellom for å se om det stemmer. Da blir du bedt om å sende inn leiekontrakt innen en gitt dato.

Skrevet

Du trenger ikke å sende en ny søknad. Du har allerede opplyst dem om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...