AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Er hjemme med vår sønn på ett årNå må jeg ha en hasteoperasjon til uken, og vil da ikke klare å ta vare på ungen alene. Vi får mye hjelp av besteforeldre, men de er jo selv i full jobb. Hva gjør vi? Sykemelding på mannen? Omsorgsdager? Bruke litt ferie, kanskje? Anonymkode: d1051...c79
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Hvis du er hjemmeværende med barnet kan mannen din benytte omsorgsdager forutsatt at han er arbeidstaker. Om han er selvstendig næringsdrivende kan han også ta fri men må dekke de 10 første dagene selv.. Om barnet går i barnehage må dere finne andre løsninger- da kan ikke mannen benytte omsorgsdager. Sykepenger for mannen er uaktuelt da han ikke er syk. Han kan bruke ferie eller avspasering eller be om velferdspermisjon fra arbeidsgiver. Anonymkode: f3c0a...e8b 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er hjemmeværende med barnet kan mannen din benytte omsorgsdager forutsatt at han er arbeidstaker. Om han er selvstendig næringsdrivende kan han også ta fri men må dekke de 10 første dagene selv.. Om barnet går i barnehage må dere finne andre løsninger- da kan ikke mannen benytte omsorgsdager. Sykepenger for mannen er uaktuelt da han ikke er syk. Han kan bruke ferie eller avspasering eller be om velferdspermisjon fra arbeidsgiver. Anonymkode: f3c0a...e8b Har ikke barnehageplass før august. Litt dumt å bruke opp alle omsorgsdagene i begynnelsen av året. Vi får se hvor lenge jeg blir innlagt og hvor lenge jeg trenger hjelp i hverdagen. Mulig det blir sykemelding, fastlegen til min mann har ikke noe problem med å ordne det. Så kan ihvertfall få sykemelding en uke eller 2. Anonymkode: d1051...c79
minister-mio Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har ikke barnehageplass før august. Litt dumt å bruke opp alle omsorgsdagene i begynnelsen av året. Vi får se hvor lenge jeg blir innlagt og hvor lenge jeg trenger hjelp i hverdagen. Mulig det blir sykemelding, fastlegen til min mann har ikke noe problem med å ordne det. Så kan ihvertfall få sykemelding en uke eller 2. Anonymkode: d1051...c79 🙄 Sykemelder han en frisk mann så han kan spare omsorgsdagene? 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 minister-mio skrev (39 minutter siden): 🙄 Sykemelder han en frisk mann så han kan spare omsorgsdagene? Han har sykemeldt min mann før når det vært krevende situasjoner (før vi fikk barn), så det er nok ikke noe problem. Ser forresten at det i 2021 er 20 omsorgdager, så det hjelper jo på. Anonymkode: d1051...c79
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke barnehageplass før august. Litt dumt å bruke opp alle omsorgsdagene i begynnelsen av året. Vi får se hvor lenge jeg blir innlagt og hvor lenge jeg trenger hjelp i hverdagen. Mulig det blir sykemelding, fastlegen til min mann har ikke noe problem med å ordne det. Så kan ihvertfall få sykemelding en uke eller 2. Anonymkode: d1051...c79 Men mannen din er jo ikke syk! Hvilken fastlege er det som sykmelder en frisk mann, bare for at dere skal spare omsorgsdager? Hvilken diagnose tenker han å sykemelde mannen din for? Anonymkode: f9e5a...05f 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Han bruker selvsagt sykt barn/barnepasser-dager. Det er det de er til, og dere har ikke behov for å spare alle dagene til barnet begynner i barnehagen i august. Det er nå dere har behov for de. Anonymkode: 01e98...c1c 4
minister-mio Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han har sykemeldt min mann før når det vært krevende situasjoner (før vi fikk barn), så det er nok ikke noe problem. Ser forresten at det i 2021 er 20 omsorgdager, så det hjelper jo på. Anonymkode: d1051...c79 Dette er jo helt vilt. Håper du troller. 4
Gjest Lija Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Han må bruke ferie eller omsorgsdager som begrunnes med at «barnepasser er syk». Man tar ikke sykemelding for å passe på en frisk unge.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 Vær obs på at slike fiktive sykemeldinger som oftses blir gjemt bak en psykisk diagnose, akutt stress elns. Det kan fort slå tilbake på din mann senere feks ved forsikring og evt annen sykdom. Anonymkode: 23304...3c4 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men mannen din er jo ikke syk! Hvilken fastlege er det som sykmelder en frisk mann, bare for at dere skal spare omsorgsdager? Hvilken diagnose tenker han å sykemelde mannen din for? Anonymkode: f9e5a...05f De aller fleste leger selvfølgelig. Kjenner til mange som har fått sykemelding, selv om de ikke er syk selv. Diagnose er ikke noe problem, har en vond skulder som kan brukes. Voldsomt som folk skal hisse seg opp 😅 Var i besøk i dag, og alle mente han burde gå og få sykemelding. Det vi har gjort tidligere, men nå har vi jo barn og kan bruke omsorgsdager, så da bruker vi de. Så får heller min mann sykemelde seg senere i år, om dagene er brukt opp 😉 Anonymkode: d1051...c79
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 Mannen har jo 20 sykt-barn-dager, og du også fra august hvis du begynner i jobb da (og hvis ikke er jo du hjemme til høsten). Så dere trenger ikke spare. Anonymkode: adcc4...920 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #13 Skrevet 27. februar 2021 minister-mio skrev (6 minutter siden): Dette er jo helt vilt. Håper du troller. Helt vilt? At en lege hjelper pasienten og familien? Anonymkode: d1051...c79
minister-mio Skrevet 27. februar 2021 #14 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De aller fleste leger selvfølgelig. Kjenner til mange som har fått sykemelding, selv om de ikke er syk selv. Diagnose er ikke noe problem, har en vond skulder som kan brukes. Voldsomt som folk skal hisse seg opp 😅 Var i besøk i dag, og alle mente han burde gå og få sykemelding. Det vi har gjort tidligere, men nå har vi jo barn og kan bruke omsorgsdager, så da bruker vi de. Så får heller min mann sykemelde seg senere i år, om dagene er brukt opp 😉 Anonymkode: d1051...c79 De fleste leger skriver ikke falske sykemeldinger 12
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #15 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vær obs på at slike fiktive sykemeldinger som oftses blir gjemt bak en psykisk diagnose, akutt stress elns. Det kan fort slå tilbake på din mann senere feks ved forsikring og evt annen sykdom. Anonymkode: 23304...3c4 Neida, det blir lagt på en vond skulder. Anonymkode: d1051...c79
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #16 Skrevet 27. februar 2021 minister-mio skrev (Akkurat nå): De fleste leger skriver ikke falske sykemeldinger Du kan jo prøve selv. Si at din mor ligger dødssyk og du ønsker å hjelpe henne en uke. Garanterer deg at du får sykemelding. Anonymkode: d1051...c79
minister-mio Skrevet 27. februar 2021 #17 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vilt? At en lege hjelper pasienten og familien? Anonymkode: d1051...c79 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida, det blir lagt på en vond skulder. Anonymkode: d1051...c79 Du ser ikke at det er helt vilt at en lege "hjelper" en familie ved å skrive en falsk sykemelding for vond skulder så dere kan spare dagene dere egentlig skulle brukt? 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #18 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt vilt? At en lege hjelper pasienten og familien? Anonymkode: d1051...c79 Men dere trenger ikke hjelp? Han kan ta 20 omsorgsdaget (= fire hele uker), ferie OG du kan ha fire hele uker til høsten hvis hans mot formodning skal være brukt opp. Hva skal legen hjelpe dete med, hvilken knipe er dete i dom de vanlige reglene ikke dekker? Dere får full lønn? Anonymkode: adcc4...920 5
minister-mio Skrevet 27. februar 2021 #19 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan jo prøve selv. Si at din mor ligger dødssyk og du ønsker å hjelpe henne en uke. Garanterer deg at du får sykemelding. Anonymkode: d1051...c79 Ikke for vond skulder, jeg kunne fått pleiepenger.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #20 Skrevet 27. februar 2021 Barnepasser syk er beregnet for slike situasjoner. Fake sykemeldinger slår tilbake på han før du vet det, det er absolutt noe å unngå. Anonymkode: 42df7...3be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå