EXIA Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Hei😊Skal ta glukosebelastningstest på mandag og glemte å spørre legen om hvor lang tid det tar før man får svar. Jeg skal ta prøven på sykehuset, ikke hos fastlegen, om det har noe å si. Ellers lurer jeg om noen har noen tips med tanke på å få i seg den søte drikken som visstnok skal være grusom. Er det best å "shotte" eller drikke den langsomt med tanke på unngå kvalme?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Tok noen dager før jeg fikk svar. Synes ikke drikken var noe grusom, tok alt i en slurk. Synes folk skremmer andre unødvendig med den testen, det var virkelig ikke noe å snakke om. Lykke til 😊 Anonymkode: aad5b...8b5 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Drikken er ikke grusom, smaker litt ekstra søt saft. Det "grusomme" er at man kan bli kvalm av så mye sukker når man kommer inn fastende. Med mindre du har veldig kort vei hjem, bør du absolutt ha med noe mat du kan spise rett etter testen. Ikke noe særlig å faste som gravid, jeg ble i hvert fall kjempekvalm, selv om svangerskapskvalmen for lengst var over. Jeg fikk svar dagen etter, men det varierer nok litt fra sted til sted hva de har tid til. Anonymkode: 00726...81a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Jeg ville valgt den drikken med smak av sitron hvis du får velge; den er minst kvalm. Jeg synes det gikk helt fint å ta den. Eneste som var kjipt var å måtte faste da jeg ble litt uvel av å ikke få spist på morgenen, så dersom du kan få time så tidlig på mulig på dagen så er det best. Flasken inneholder ikke så mye, jeg tok den på styrten. Anonymkode: d56d4...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville valgt den drikken med smak av sitron hvis du får velge; den er minst kvalm. Jeg synes det gikk helt fint å ta den. Eneste som var kjipt var å måtte faste da jeg ble litt uvel av å ikke få spist på morgenen, så dersom du kan få time så tidlig på mulig på dagen så er det best. Flasken inneholder ikke så mye, jeg tok den på styrten. Anonymkode: d56d4...1ea Siterer meg selv for å legge til at jeg fikk svar etter 3 dager. Anonymkode: d56d4...1ea
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Tok den på sykehuset og fikk svar direkte. Syntes ikke drikken var verken vond eller god. Tok med en bok å lese i, I og med at man skal være der en stund, men fikk ligge i en seng så jeg endte opp med å sovne 🙈 Anonymkode: 2b369...814
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 Jeg fikk en med appelsinsmak og fikk til og med et glass vann etterpå. Drikken var helt grei å få ned, men definitivt ikke min favorittfrokost. Jeg så på serie på telefonen, tiden gikk fort med to episoder på en time hver. Jeg fikk den første verdien med det samme (hun som tok prøvene sa jeg ikke skulle ta glukosebelastning om forprøvene var for høye), den andre etter en dag eller to. Jeg tok testen på en fredag og fikk tilbakemelding på mandag, mener jeg å huske. Anonymkode: 43f98...a60
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Fikk svar dagen etter. Var helt uproblematisk å drikke den (bringebærsmak). Satte på timeren på telefonen sånn at jeg var sikker på at jeg tømte den innenfor tidsrammen ☺️ ble heller ikke dårlig, men jeg har aldri vært noe frokostmenneske og jeg kan godt spise sjokolade til frokost om det skulle stå om det.. 😂 Anonymkode: 1630a...582
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 EXIA skrev (7 timer siden): Hei😊Skal ta glukosebelastningstest på mandag og glemte å spørre legen om hvor lang tid det tar før man får svar. Jeg skal ta prøven på sykehuset, ikke hos fastlegen, om det har noe å si. Ellers lurer jeg om noen har noen tips med tanke på å få i seg den søte drikken som visstnok skal være grusom. Er det best å "shotte" eller drikke den langsomt med tanke på unngå kvalme? Den Søte drikken er barnemat, skjønner ikke hva folk sutrer over...men mindre man fortsatt sliter med kvalme. fikk svar med en gang Anonymkode: d00c0...d2a 2
Gåsemor Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 EXIA skrev (8 timer siden): Hei😊Skal ta glukosebelastningstest på mandag og glemte å spørre legen om hvor lang tid det tar før man får svar. Jeg skal ta prøven på sykehuset, ikke hos fastlegen, om det har noe å si. Ellers lurer jeg om noen har noen tips med tanke på å få i seg den søte drikken som visstnok skal være grusom. Er det best å "shotte" eller drikke den langsomt med tanke på unngå kvalme? Jeg tok den hos fastlegen, og fikk svar dagen etterpå. Jeg shottet den, og det gikk veldig greit! Jeg fikk den kald og tror det hjalp litt. Hvis du får velge smak mellom appelsin og lime, så valgte jeg lime for jeg tenkte det var friskest. Ta med noe å gjøre på i ventetiden så det går fort.
kaleidoskop Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 Som alle sier, gikk helt greit å drikke. Er bare veldig, veldig søtt sukkervann. 2 dl tror jeg. Drakk alt i noen slurker for å "bli ferdig", så var det bare å vente. Ikke noe å Grue seg til hvertfall 😊 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå