Gå til innhold

Min mann blir feitere og feitere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker snart ikke mer. Min mann klarer ikke begrense matinntak, han spiser enorme mengder mat. Vi har en liten gutt på ett år, og min mann har siden jeg ble gravid blitt større og større. 

Har prøvd alle slags tilnærminger, men han forstår ikke alvoret. Tror ikke han selv ser hvor stor han er. Han blir fort sliten, han ligger alltid på sofaen eller gulvet (leker med småen). Han har nye vondter støtt og stadig. Vondt i fot, arm, skulder, rygg, osv. Merker at jeg faktisk begynner å få avsmak på hele mannen. Han er så tafatt. 

Hvordan i alle dager kan jeg hjelpe han, få han til å spise mindre? Få bedre livskvalitet. 

Anonymkode: 71d81...bf7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Orker snart ikke mer. Min mann klarer ikke begrense matinntak, han spiser enorme mengder mat. Vi har en liten gutt på ett år, og min mann har siden jeg ble gravid blitt større og større. 

Har prøvd alle slags tilnærminger, men han forstår ikke alvoret. Tror ikke han selv ser hvor stor han er. Han blir fort sliten, han ligger alltid på sofaen eller gulvet (leker med småen). Han har nye vondter støtt og stadig. Vondt i fot, arm, skulder, rygg, osv. Merker at jeg faktisk begynner å få avsmak på hele mannen. Han er så tafatt. 

Hvordan i alle dager kan jeg hjelpe han, få han til å spise mindre? Få bedre livskvalitet. 

Hva veier han ca.?, høyde?

Anonymkode: 0a6d8...c05

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva veier han ca.?, høyde?

Anonymkode: 0a6d8...c05

Ca 120 kilo og er  186 høy. 

Skrevet

Slutt med bodyshaming

Jeg er 143 kilo og 169 cm høy

Jeg jogger 2 ganger i uka og trener yoga daglig

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er bare han selv som kan gjøre noe med dette. Det er hans kropp, hans valg og han må selv finne motivasjon til å gjøre noe med det. 

Hvor reelt er denne vektøkningen? Er han veldig stor, eller et det at du selv er slank og trener og spiser sunt hele tiden og ser på noen kilo for mye med dine øyne.

Kan godt hende du har rett altså, men jeg ser ofte par hvor den ene mener litt overvekt er fedme hvis den ene selv er veldig opptatt av mat og vekt.

Anonymkode: 26042...bdd

• Liker 1
Skrevet

Siden du oppgir mannen din sin vekt så kan du kanskje også oppgi din

• Liker 2
Skrevet
BuldraFraVågenes skrev (1 minutt siden):

Slutt med bodyshaming

Dette er ikke bodyshaming. Jeg gir en god faen i hva du veier. Elsker min mann, og vil ikke se han forfalle og dø før vår sønn er voksen. 

• Liker 32
Skrevet
BuldraFraVågenes skrev (Akkurat nå):

Siden du oppgir mannen din sin vekt så kan du kanskje også oppgi din

59 kilo, 169 cm høy. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare han selv som kan gjøre noe med dette. Det er hans kropp, hans valg og han må selv finne motivasjon til å gjøre noe med det. 

Hvor reelt er denne vektøkningen? Er han veldig stor, eller et det at du selv er slank og trener og spiser sunt hele tiden og ser på noen kilo for mye med dine øyne.

Kan godt hende du har rett altså, men jeg ser ofte par hvor den ene mener litt overvekt er fedme hvis den ene selv er veldig opptatt av mat og vekt.

Anonymkode: 26042...bdd

Er verken spesielt opptatt av mat eller trening. Min mann har lagt på seg 20 kilo de 2 siste årene. 

Skrevet

Er det porsjonskontroll han sliter med eller inntak av for mye junk? 

Anonymkode: 7786c...10f

• Liker 1
Skrevet

Du kommer til å få to typer svar. Enten « gå fra ham» eller «han må slanke seg». Hva forventer du av svar ? 

Anonymkode: 82c30...dad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

59 kilo, 169 cm høy. 

Kanskje dere burde begynne og lage mat sammen?

Skrevet

Vanskelig å gjøre noe med. Det eneste du kan gjøre er å legge opp til mer aktivitet for familien i hverdagen, kjøpe inn sunn mat og lage sunne middager.

Når han får vondter kan du kanskje vinkle det dit at det ikke er bra for ledd og føtter med for høy vekt.

Anonymkode: 9a563...309

Skrevet
BuldraFraVågenes skrev (12 minutter siden):

Slutt med bodyshaming

Hva så? Du er jo veldig overvektig! 

Anonymkode: e99cc...a4f

• Liker 22
Skrevet
BuldraFraVågenes skrev (15 minutter siden):

Slutt med bodyshaming

Da er du sånn 70-80 kg overvektig.  Ingen som shamer, men det er farlig det du driver med.

Anonymkode: d62d7...28b

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva så? Du er jo veldig overvektig! 

Anonymkode: e99cc...a4f

Det spørs veldig hvordan man ser på det.

Jeg har ingen tillit til BMI skalaen

Jeg har en del vann i kroppen som øker vekten

Muskler veier mer enn fett (vitenskapelig bevist)

Det er bra med noen kilo for mye(vitenskapelig bevist)

Jeg har stor benbygning

Mine helse problemer er ikke relatert til overvekt selv om mat politiet på sykehuset sier det

Skrevet
BuldraFraVågenes skrev (19 minutter siden):

Slutt med bodyshaming

Mulig det er tilfellet for deg. Men nå skriver TS at mannen ligger på gulvet eller sofaen, så din aktivitet er jo lite relevant. 

Anonymkode: 4d69c...ac3

• Liker 6
Skrevet (endret)

Har du pratet skikkelig med han eller bare hintet? 

Jeg skjønner deg godt her. For det handler i hovedsak om helse & det å klare å ta vare på seg selv og familien. Det er jo helt tydelig at kroppen hans ikke har det bra, hvis han stadig har vondt her og der. 

Endret av PM75
  • Liker 1
Skrevet

Hvor spiser han all denne maten?

Lager du ikke mat til han?

• Liker 1
Skrevet

Har samme problemet med mannen her. Tror endel menn blir litt for komfortable i familiebobla.

Anonymkode: cb125...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...