Gå til innhold

Hvordan forklare sin helse til et barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 år gammel og bor med min kjæreste og bonusbarn på 6 år.

Vi har det godt sammen men desverre har jeg problemer med min helse da jeg de siste 2 år har slitt mye med min helse bla. kraftig utmattelse. (Er under utredning) 

Det blir mye frustrasjon for barnet da jeg ikke klarer å være med på alle aktivitetene og blir utrolig sliten... Desverre blir jeg også dårlig flere dager etter da jeg får så dårlig samvittighet av dette at jeg gjør mer enn jeg egentlig klarer for at han skal føle jeg har lyst til å være der.

Jeg føler jeg behøver å fortelle han at jeg ikke klarer å være med på alt selvom jeg har lyst før jeg går i veggen å pusher meg selv alt for mye.

Men hvordan kan man fortelle dette på en forståelig måte til et barn? 

Ville satt veldig pris på innspill ♡

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke måttet ta stilling til dette, så mitt svar er hva jeg tror barn ville forstått seg på.

Jeg tenker du må bruke følelser som barnet er vandt til. Sette deg ned med han og forklare på barnslig vis. 
Kanskje spørre om han vet den følelsen han får når han har vært på skolen/barnehagen hele dagen, for så å leke hele kvelden. Da han føler seg skikkelig trøtt og bare vil lukke øynene. Fortelle at sånn føler du det bare du leker litt. At du er litt annerledes enn andre, og trenger å hvile mye mer, sånn han bare trenger på natten.

Jeg håper du får til å finne riktige ord, så han forstår hvorfor du ikke kan være med å leke så mye som andre❤️

Anonymkode: 15c32...ace

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke måttet ta stilling til dette, så mitt svar er hva jeg tror barn ville forstått seg på.

Jeg tenker du må bruke følelser som barnet er vandt til. Sette deg ned med han og forklare på barnslig vis. 
Kanskje spørre om han vet den følelsen han får når han har vært på skolen/barnehagen hele dagen, for så å leke hele kvelden. Da han føler seg skikkelig trøtt og bare vil lukke øynene. Fortelle at sånn føler du det bare du leker litt. At du er litt annerledes enn andre, og trenger å hvile mye mer, sånn han bare trenger på natten.

Jeg håper du får til å finne riktige ord, så han forstår hvorfor du ikke kan være med å leke så mye som andre❤️

Anonymkode: 15c32...ace

Takk for utrolig godt innspill ♡ 

Endret av Rora
Skrevet

Gjør det enkelt. Du kan si "jeg er syk så jeg orker ikke så mye, jeg må hvile og ta det rolig"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...