AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Babyen vår er 4mnd, sover så å si hele natta (untatt ved mating). Problemet er at han nå de siste ukene ikke vil sove på dagtid. Max 30min, og han blir så sur og ikke noe hyggelig å være med fra 13-ish og utover 😅 Er dette vanlig? Han kan sove opp mot 2 timer i bæresele hvis vi er konstant i bevegelse, helst ute. Vogna er bare å glemme 😭 Anonymkode: b9a0a...4d1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Jupp. Min var også sånn. Anonymkode: 0de8b...404 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Akkurat sånn frøkna mi - og har vært og er fortsatt 😅 hun er nå 9 måneder. Her skulle jeg ønske at frøkna hadde arvet sovehjertet til sin far, men den gang ei 💁♀️ Anonymkode: 5ad8c...a6c 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Du legger han når han har bikket overtrøtt, du må lese tegnene tidligere. Anonymkode: f3409...7e4 3
Thea82 Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Tror det er ganske vanlig, min jente sov også kun i bæresele (og i bevegelse) de første månedene. Og stort sett kun 30 min av gangen. Mitt råd er å investere i en god bæresele:) 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du legger han når han har bikket overtrøtt, du må lese tegnene tidligere. Anonymkode: f3409...7e4 Ikke alle det fungerer på. De verste dagene i permisjonen var de hvor jeg jaget søvnen og jaget etter trøtthetstegn, og styrte med å legge en baby som overhodet ikke var interessert i det. Ble så utrolig mye bedre dager da jeg innså at hn bare var sånn, og innrettet dagene etter baby. Det å prøve å dytte baby inn i en søvnrytme som overhodet ikke passet baby var helt grusomt. Hn hadde det fint på sine 30-40 minutter 3 ganger for dag. Anonymkode: 0de8b...404 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Ja, mange babyer er sære på hvordan de vil sove på dagtid. Noen sover kun om de trilles i vogn i konstant bevegelse ute. Noen sover kun om de får kroppskontakt. Osv. Sover din i.bæresele, ville jeg bare godtatt det, og brukt selen. Min eldste sov kun om vognen var i konstant bevegelse ute, og da trillet jeg bare, da. Anonymkode: 803e8...9e5 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du legger han når han har bikket overtrøtt, du må lese tegnene tidligere. Anonymkode: f3409...7e4 Dette stemmer ikke alltid.. begge mine barn har vært hurtigladere. Med første jobbet jeg dag ut og dag inn for at han skulle sove lenger av gangen. Hang meg sånn opp i søvn at jeg holdt på å klikke. Prøvde å legge til dupp etter 30, 40, 50, 60 min, 1,5 time, 2 timer, vogn, sele, seng, slyngevugge, ved puppen.. ingenting fungerte! Han sov 30 min uansett. Jeg styrte med dette til han var 8 mnd!! Da begynte han å sove litt lenger av gangen helt av seg selv. Med lillesøster stresser jeg ikke med det. Ja, hun kan være litt smågretten siste 2 timene før leggetid.. men heller det enn å slite meg helt ut med søvnrutiner som med førstemann. Har det mye kjekkere i permisjon denne gangen når jeg er innerforstått med at noen babyer bare er sånn. TS, sover han godt på natt ville jeg ikke stresset sånn med det. Noen babyer er som sagt sånn. Bruk de midlene som funker Anonymkode: 58600...e53 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Det er dessverre vanlig, men går seg til! Vår redning var Sleepytroll på vogna og appen Huckleberry for å time duppene slik at barnet aldri ble overtrøtt! Anonymkode: 19643...f43 1
Kassiopeia8 Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 Vi gikk også over til kortere dupper på 30 min da han ble 4 måneder. Ganske vanlig. En kort dupp betyr ikke nødvendigvis at de er overtrøtt, men de bør ikke gå for lenge uten å sove. Min var vel våken i rundt 1,5 time før han trengte en ny dupp. Om han sover godt i bæresele ville jeg prøvd å kanskje gått en tur med sele om dagen, og ellers fått korte dupper. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 Dessverre vanlig. Har hatt to av de babyene der. Anbefaler å gå tur med bæresele for å klemme inn flere dupper, maks 1,5 time mellom hver dupp. Anonymkode: a613f...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 Jeg blir egentlig litt sjokkert når jeg leser i flere tråder her inne om folk som mener det er et problem at ungen sover for lite. Vet du hvor heldig du er som har en unge som sover hele natten og tar flere dupper på dagen? Noen av oss har babyer som bare sover 1 time sammenhengende om natten, samt sover nesten ikke på dagtid. I følge helsestasjonen min er det helt normalt at de nesten ikke sover sammenhengende når de er så små. Anonymkode: 5e2f0...392 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #13 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vet du hvor heldig du er som har en unge som sover hele natten Ts skriver at babyen våkner flere ganger for mating. Anonymkode: a613f...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #14 Skrevet 28. februar 2021 Tenker du skal sette pris på nattetimene og eventuelt bruke bæresele på dag hvis det er viktig med søvn på dagen. Min baby sover maks en time, kun halvtime på dag, hele døgnet. Har ikke sovet mer enn en time sammenhengende på 10 måneder. Anonymkode: e0ddd...687 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts skriver at babyen våkner flere ganger for mating. Anonymkode: a613f...1f1 Det står ikke flere ganger, bare at babyen spiser på natta, og det er en selvfølge. Det høres altså ut som om babyen våkner for mat og sovner lett igjen. Jeg tenker bare man har fått et urealistisk inntrykk av hvordan det er å ha baby hvis man tror den skal sove natten gjennom (kun avbrutt av mating) og ha flere dupper på mer enn 30 min av gangen. Når folk sier at babyer sover mye, så mener de vel gjerne at de sover ofte, men ikke nødvendigvis lenge hver gang. Lite sammenhengende søvn er jo helt normalt. Det er jo ikke for ingenting at det er slitsomt å ha baby. Hadde babyen sovet natten gjennom og flere timer (sammenhengende) på dagtid, så hadde det jo vært kjempelett å ha baby. Anonymkode: 5e2f0...392 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 22.41): Jeg blir egentlig litt sjokkert når jeg leser i flere tråder her inne om folk som mener det er et problem at ungen sover for lite. Vet du hvor heldig du er som har en unge som sover hele natten og tar flere dupper på dagen? Noen av oss har babyer som bare sover 1 time sammenhengende om natten, samt sover nesten ikke på dagtid. I følge helsestasjonen min er det helt normalt at de nesten ikke sover sammenhengende når de er så små. Anonymkode: 5e2f0...392 Unskyld meg, jeg spurte bare om det var vanlig. Jeg var ikke ute etter å få kjæft her fordi din baby ikke sover. Chill. Anonymkode: b9a0a...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 19.06): Dette stemmer ikke alltid.. begge mine barn har vært hurtigladere. Med første jobbet jeg dag ut og dag inn for at han skulle sove lenger av gangen. Hang meg sånn opp i søvn at jeg holdt på å klikke. Prøvde å legge til dupp etter 30, 40, 50, 60 min, 1,5 time, 2 timer, vogn, sele, seng, slyngevugge, ved puppen.. ingenting fungerte! Han sov 30 min uansett. Jeg styrte med dette til han var 8 mnd!! Da begynte han å sove litt lenger av gangen helt av seg selv. Med lillesøster stresser jeg ikke med det. Ja, hun kan være litt smågretten siste 2 timene før leggetid.. men heller det enn å slite meg helt ut med søvnrutiner som med førstemann. Har det mye kjekkere i permisjon denne gangen når jeg er innerforstått med at noen babyer bare er sånn. TS, sover han godt på natt ville jeg ikke stresset sånn med det. Noen babyer er som sagt sånn. Bruk de midlene som funker Anonymkode: 58600...e53 Ts her, takk for svar Anonymkode: b9a0a...4d1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #18 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 14.23): Akkurat sånn frøkna mi - og har vært og er fortsatt 😅 hun er nå 9 måneder. Her skulle jeg ønske at frøkna hadde arvet sovehjertet til sin far, men den gang ei 💁♀️ Anonymkode: 5ad8c...a6c Hehe, jeg krysset fingrene for det samme, men nei 😂😅 Kansje når han blir større *håpehåpe* Anonymkode: b9a0a...4d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå