Gå til innhold

Tips til lavkarbo snacks!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker veldig godt å ha noe å småspise på mens jeg ser på tv 😅 Før har det vært potetgull, men det kan jeg jo ikke spise lenger 🤔 Prøver finne ting som er skikkelig creaspy, for jeg er jo egentlig ikke sulten, vil bare ha noe å tygge på 🙈

Jeg driver også å slutter å snuse, så å småspise er vanskelig å ikke gjøre.. må drive med noe med munnen min 🙈 

Har funnet cacao nibs, og det funker bra! Men vil ha noe å variere det med... prøvd ut tørka frukt, men det blir for seigt, savner den crispy følelsen

Helst med veldig lite karbohydrater og fett, for jeg knasker gjerne hele dagen 

Noen som har noe tips? 

Ser det kan legges opp til grove spøker her, ønsker ikke dem 😅 tenker heller ingen vil jeg skal knase på noe slikt 

Anonymkode: db4f7...ed4

Skrevet

Du må først og fremst venne deg til å ikke ha noe i munnen hele tiden, sånn er det bare!

Tørket frukt er IKKE spesielt lavkarbo selv om det er fettfattig. Du kan finne sukkerfrie snacks. Ellers har du svor, men det er jo ikke spesielt fettfattig.

Men jeg tuller ikke når jeg sier at du må prøve å venne deg av, det er ikke naturlig å hele tiden ha behov for å "knaske".

• Liker 5
Skrevet
Brunhilde skrev (9 minutter siden):

Du må først og fremst venne deg til å ikke ha noe i munnen hele tiden, sånn er det bare!

Tørket frukt er IKKE spesielt lavkarbo selv om det er fettfattig. Du kan finne sukkerfrie snacks. Ellers har du svor, men det er jo ikke spesielt fettfattig.

Men jeg tuller ikke når jeg sier at du må prøve å venne deg av, det er ikke naturlig å hele tiden ha behov for å "knaske".

Ja jeg vet 😅 men jeg ble jo så fornøyd da jeg fant cacao nibs, de kan jeg knaske på hele dagen, så det må vell finnes noe mer? 😊 

Jeg tenker mer på noe å tygge på, som er såpass lite at det ikke metter. For jeg er jo ikke sulten og småspiser. En cacao nib holder i 15 min, og den er jo bare 2-5 mm stor

Skrevet

Lavkarbo grønnsaker er sikkert tryggest.

Tyggegummi?

Anonymkode: e27b2...1f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lavkarbo grønnsaker er sikkert tryggest.

Tyggegummi?

Er det noen grønnsaker man kan spise ferske som er gode og knaser godt kanskje? 🤔 smart tips! 

Tyggegummi blir litt for mykt og kjedelig for meg 😅 men godt tips, flere som slutter med snus tyr jo til det 

ts

Skrevet

Du skyter deg selv i foten med å stadig småspise, dessverre😬 Det er bra for kroppen å ha pause mellom måltidene. 

Anonymkode: 6f4d5...ec4

• Liker 3
Skrevet

Når det er sagt, så liker jeg godt stangselleri, den er sprø. Eller lager ostechips.

Skrevet

Aner ikke om de er tilstrekkelig lavkarbo, men crunchy grønnsaker jeg liker å knaske på er paprika, agurk, gulrøtter, selleri, og blomkål. Cherrytomater er også snaskens, men de er ikke crunchy da. 

Anonymkode: 51992...30b

Skrevet

Spiser man ekte lavkarbo skal man overhodet ikke trenge å ha noe i munnen til en hver tid. Jeg spiser 2 ganger om dagen, av og til bare 1, og faster resten. Har ikke til dags dato spist en snack siden jeg begynte på keto og fasting. Kroppen brenner aldri fettet ditt hvis man bare dytter på med mere mat konstant.

Anonymkode: 69711...86a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spiser man ekte lavkarbo skal man overhodet ikke trenge å ha noe i munnen til en hver tid. Jeg spiser 2 ganger om dagen, av og til bare 1, og faster resten. Har ikke til dags dato spist en snack siden jeg begynte på keto og fasting. Kroppen brenner aldri fettet ditt hvis man bare dytter på med mere mat konstant.

Anonymkode: 69711...86a

Men jeg poengterte, så er det ikke for å spise og fylle magen 😊 brukte cacao nibs som eksempel, om du vet hva det er 😊 og jeg vet hva ekte lavkarbo er, men takk for at du forklarte det til meg selv om jeg ikke spurte om det 😆

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du skyter deg selv i foten med å stadig småspise, dessverre😬 Det er bra for kroppen å ha pause mellom måltidene. 

Jeg snakker ikke om småspising, men takk for at du skyter ut ting jeg ikke spør om 🙃

ts

• Liker 1
Skrevet

Når det er sagt, så liker jeg godt stangselleri, den er sprø. Eller lager ostechips.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Aner ikke om de er tilstrekkelig lavkarbo, men crunchy grønnsaker jeg liker å knaske på er paprika, agurk, gulrøtter, selleri, og blomkål. Cherrytomater er også snaskens, men de er ikke crunchy da. 

Anonymkode: 51992...30b

Gulrot var smart! 😁

Skrevet

Jeg går for selleri, agurk og paprika. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gulrot var smart! 😁

Jeg pleier å spise rå blomkål med enten f.eks holiday-dip (dip er nok ikke lavkarbo, men bedre enn chips), chilimajones, aioli eller noe lignende.

Anonymkode: 8ed1b...50c

Skrevet

Jeg snakker ikke om småspising, men takk for at du skyter ut ting jeg ikke spør om 🙃

ts

Jo, det er jo akkurat det du holder på med. Du sier det selv, du knasker på noe hele dagen, det er å småspise. Beklager å måtte ødelegge en illusjon. 

• Liker 6
Skrevet

hjemmelaget søtpotetchips. ostechips(men mye kalorier i ost).

gulrot og dip. kikerter stekt i ovn med olje og div krydder. rema har en god linsechips, jeg spiser en pose nesten hver kveld og har ikke lagt på meg(ennå🤭)

Anonymkode: b0678...795

Skrevet

Ikke direkte snacks, men jeg synes det hjelper å drikke te hvis jeg er sugen på noe godt. Det må helst være urte- eller fruktte med mye smak. 

Skrevet

Jeg har nylig gjenoppdaget stangselleri. Dog mest som et supplement til pottis og dip, men ser for meg at jeg kunne knasket på det ellers om dagen når hendene er ledige.

(Jeg prøver å ikke knaske på noe mellom måltider, og da hjelper det med en tannpuss. Ingenting som frister etter det. 😏 )

Anonymkode: f5a76...8c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...