AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Jeg er ei jente på snart 25, har barn og samboer. Min far maser hele tiden, ringer flere ganger om dagen å kommer uanmeldt hjem uten å si ifra. Vist jeg ikke tar tlf så kommer han uansett, det gir han på en måte «tillatelse» til å komme når jeg ikke tar tlf. Jeg har hatt endel problemer med han hele livet. Han har aldri forstått rammer og privatliv, da han tror han kan gjøre som han vil. Om vi konfronterer han med det så sier han «Jeg er 53 år, jeg er sånn!» Jævli irriterende. Ringer flere ganger på samboer å spør om alt mulig. Min samboer har sakt at det føles slik for han at han hjelper mer min far enn han er hjemme. Hvor mye kontakt er det normalt med far? Anonymkode: 51663...fc2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Ikke så mye! Hvilken grensesetting har du prøvd da? Det hjelper ikke at han sier han bare er sånn, da får du svare at det funker ikke for deg. - Når han ringer, ikke ta tlf. Svar med en sms like etterpå "Travelt, kan ikke snakke. Send SMS om det er veldig viktig så finner jeg tid" Da tvinger du ham til å tenke over hvor viktig henvendelsen er. - Når han kommer brasende, så si at det ikke passer med besøk nå. Hold ytterdøren låst så han ikke kommer inn selv. Er han kommet inn, si at det ikke passer med besøk, dere må fokusere på barna. - Så inviterer du ham på kaffe bare deg og ham, så tar du en rolig prat om hvor ofte dere skal sees. At dere er midt i småbarnsfasen, det funker ikke å måtte gi så stor del av oppmerksomheten dere har til ham. Han er bare 53, så han bør få til mer selv uten å mase på din samboer. Han må roe seg ned, og ikke mase så mye, det er veldig slitsomt. Dere trenger tid til familien, dere trenger ro og fred til å hvile. Dere kan treffes en gang i uka ca, og hvis han trenger hjelp så må han prioritere hva. Dere kan ikke hjelpe med hver minste ting. Dere har eget liv å leve. Spesielt hvis du ikke har godt forhold til ham, så må du sette harde grenser, da sliter han på deg. Anonymkode: e884b...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå