AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 De bor rett i nærheten og svigermor tar kontakt daglig og ofte kommer hun på døren/rett inn. I tillegg inviterer de oss på middag flere ganger for uken, men vi takker som oftest bare ja en gang i uken. Både jeg og mannen min trenger dager uten kontakt med samme mennesker. Uansett hvem det er. Og selv om vi sier i fra, så virker det ikke som svigermor spesielt forstår hva vi mener. Hun tar ikke et nei for et nei. Har dere vært i samme situasjon? Hva sa dere? Anonymkode: 1553c...8f3 1
Nymerïa Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Som mor selv kan jeg si med en gang at det er mye bedre om barna mine tar opp noe sånt enn svigerbarna. Mine egne barn har jeg selvfølgelig et mye nærmere forhold til i utgangspunktet, og det er uproblematisk om de ber meg om å roe meg ned. Jeg regner med at jeg kommer til å få atskillig verre meldinger innen de er ferdige med tenårene. Hadde en svigerdatter sagt at jeg var for intens så tror jeg at forholdet hadde vært rart etterpå. 17
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Dere må lære å sette grenser. Og i dette tilfellet er det din mann som er den som skal si siden det er hans foreldre. Å være voksen betyr at man må sette grenser. Hvorfor låser dere ikke døren? Tenk om dere boller i vei på kjøkkendisken og så kommer svigerfar og svigermor gående rett inn og tar dere med buksen nede? Sett grenser altså.
Månestjerne Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Mannen din må be svigermor om å roe seg ned. Si at selv om dere er naboer så har dere hver deres liv og trenger privatliv. De må ringe på, vente til dere åpner og dere må begrense besøk til maks et par ganger i uka. Og lås døra. Det der hadde jeg også blitt sprø av. 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Det er bedre at mannen din tar dette opp, da du vil ses på som den vannskelige svigerdattera om du sier noe. Anonymkode: aaa4f...96c 4
Nymerïa Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (5 minutter siden): Tenk om dere boller i vei på kjøkkendisken og så kommer svigerfar og svigermor gående rett inn og tar dere med buksen nede? Kanskje dette er løsninga på problemet hvis TS og mannen er konfliktsky. 9
avent Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Her må mannen på banen! Si at dere har en travel hverdag å ikke alltid har tid til å være sosiale me dem. Begynn å lås døren, å få svigermor til å ringe før hun evt dukker opp på døren. Går ikke dette inn, så si at dere var på farten til å gå, gjør dette hver gang hun kommer ubedt. Da bør hun ta hintet å plukke opp telefonen før hun bare står på døra deres. Har dere barn? I såfall benytt henne som barnevakt, sånn at dere kan kose dere sammen! 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De bor rett i nærheten og svigermor tar kontakt daglig og ofte kommer hun på døren/rett inn. I tillegg inviterer de oss på middag flere ganger for uken, men vi takker som oftest bare ja en gang i uken. Både jeg og mannen min trenger dager uten kontakt med samme mennesker. Uansett hvem det er. Og selv om vi sier i fra, så virker det ikke som svigermor spesielt forstår hva vi mener. Hun tar ikke et nei for et nei. Har dere vært i samme situasjon? Hva sa dere? Anonymkode: 1553c...8f3 Nå som det er corona tider har du unnskyldning på å holde mer avstand. Anonymkode: b5a55...02f 1
Danseskjørt Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Å herrehud, jeg hadde blitt sprø av det der🤯 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 Vi har svigers som nærmeste naboer, og vi har måttet sagt ifra flere ganger. Det er alltid mannen som sier fra, siden det er hans foreldre. De første årene vi bodde her kom de daglig, gikk alltid rett inn. Hvis vi var ute kom de med en gang. De ville ha oss dit på middag og besøk titt og ofte. Mannen har sagt fra om at de ikke må komme hver dag, og at de må ringe på, og at vi ikke alltid ønsker besøk selv om vi sitter på terrassen. Det har hjulpet, de kommer kanskje et par ganger i uka. Ringer på, men åpner døra i samme øyeblikk som de ringer på. Det må tas opp med jevne mellomrom, ellers ser vi tendenser til at det sklir ut igjen. Hvis vi skal kunne bo så nært så må vi ha grenser. Anonymkode: d8835...c39 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 NymeriaRhoynar skrev (4 timer siden): Som mor selv kan jeg si med en gang at det er mye bedre om barna mine tar opp noe sånt enn svigerbarna. Mine egne barn har jeg selvfølgelig et mye nærmere forhold til i utgangspunktet, og det er uproblematisk om de ber meg om å roe meg ned. Jeg regner med at jeg kommer til å få atskillig verre meldinger innen de er ferdige med tenårene. Hadde en svigerdatter sagt at jeg var for intens så tror jeg at forholdet hadde vært rart etterpå. Men....om man kommer innom HVER dag og ikke tar et nei for et nei er man jo såpass intens at det er rart uansett tenker jeg 🤷♀️ Anonymkode: c057a...922 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De bor rett i nærheten og svigermor tar kontakt daglig og ofte kommer hun på døren/rett inn. I tillegg inviterer de oss på middag flere ganger for uken, men vi takker som oftest bare ja en gang i uken. Både jeg og mannen min trenger dager uten kontakt med samme mennesker. Uansett hvem det er. Og selv om vi sier i fra, så virker det ikke som svigermor spesielt forstår hva vi mener. Hun tar ikke et nei for et nei. Har dere vært i samme situasjon? Hva sa dere? Anonymkode: 1553c...8f3 Min svigermor var sånn -prøvde å gi beskjed men hun ble bare fornærmet og lagde mye nummer ut av det. Svigermoren min var veldig spesiell og så ikke seg selv oppi det hele. Det endte opp med at vi bare svelget kamelen, hun passet jo ungene masse -så følte at da veide det opp litt. Hun døde for noen år siden og nå kan jeg faktisk savne det litt. Var ekstremt egentlig mens hun levde -men vi fant en balansegang på å slippe henne innpå oss og på å holde avstand. Jeg fikk liksom en aksept på at sånn et det bare etterhvert, selvom jeg var fryktelig mye frustrert til tider. Anonymkode: 603c3...174
Nymerïa Skrevet 27. februar 2021 #13 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men....om man kommer innom HVER dag og ikke tar et nei for et nei er man jo såpass intens at det er rart uansett tenker jeg 🤷♀️ Anonymkode: c057a...922 Det er åpenbart ikke rart for svigermor. Jeg tipper at hun tror at sønnen og familien synes dette er like topp som hun gjør.
SnartMammaLykke Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Space er viktig. Min svigermor var på døren 4 ganger i uken før... Jeg ble helt utslitt! Jeg og samboer sa ifra og det ble bedre. Mine foreldre kommer aldri på besøk så de er helt motsatt👍 Endret 28. februar 2021 av SnartMammaLykke 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #16 Skrevet 28. februar 2021 Skjønner ikke de som bosetter seg så nær svigerfamilen heller jeg da... Anonymkode: 65ce1...4bc 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #17 Skrevet 28. februar 2021 Ser ikke problemet. Svigers bor i nabohuset, og vi går inn og ut av hverandres hus som vi vil. Spiser middag sammen hver dag og deler alt. Bare koselig. Anonymkode: bd475...a0c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #18 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser ikke problemet. Svigers bor i nabohuset, og vi går inn og ut av hverandres hus som vi vil. Spiser middag sammen hver dag og deler alt. Bare koselig. Anonymkode: bd475...a0c Så fint for deg da.. Anonymkode: 3a739...063 2
Chiubi Skrevet 28. februar 2021 #19 Skrevet 28. februar 2021 Hadde det vært like irriterende om det var din mor?
Hulderen Skrevet 28. februar 2021 #20 Skrevet 28. februar 2021 Chiubi skrev (31 minutter siden): Hadde det vært like irriterende om det var din mor? Hvilken rolle spiller det? Det er ikke merkelig at man kan ha et mer anstrengt forhold til sine svigerforeldre enn til egne foreldre. Men om det var omvendt, at det var TS sin mor, så ville de jo ønsket å begrense samværet av hensyn til mannen til TS. Personlig så hadde jeg ikke klart å bo så tett på hverken min mor eller min svigermor. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå