Lomvi Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 En i husstanden har vært på heldagsbesøk hos noen som nå er satt i karantene pga nærkontakt med person smittet av mutert virus. Burde vi også gå i frivillig karantene noen dager? Vi har egentlig planer i dag men vet ikke om jeg tør nå.
KaBom Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Dere er jo ikke i karantene, men hvis det var meg ville jeg kanskje tatt det rolig i noen dager, til din nærkontakt får svar på test. 1
2ro Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Jeg hadde også unngått å ha flere nærkontakter enn strengt nødvendig. Disse mutasjonene ser ut til å smitte lettere enn vanlig. Om så mange som mulig unngår sosial kontakt og aktiviteter kan man kanskje klare å bryte smitteveier før det blir et stort utbrudd. Jeg håper dere klarte å unngå å bli smittet. En sak er at de fleste vet ikke hvem som er i risikogruppe eller har de som nærkontakter, så vi har et særlig ansvar.
MorTil2 Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Så familiemedlemmet har ikke hatt kontakt med noen som er dokumentert smittet? Da hadde jeg, for min egen del, tatt en test, og så levd som normalt om den var negativ. Her jeg bor, tok det sist 10 timer (!) å få svar, så da er jo situasjonen ganske raskt avklart og man trenger ikke gå og lure på det. 1
Anbefalte innlegg