AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Min eks bedro meg så det sang etter med ei han hadde vært venninne med i mange år. Vi hadde da et lite barn sammen. Da vi gikk fra hverandre ble de sammen umiddelbart. De slo raskt opp, da hun ikke ville være mer enn venner likevel. Nå et år etterpå, er de sammen igjen. Han fortalte meg dette for fire måneder siden. Nå har han varslet at hun skal flytte inn om en måned. Jeg kjenner på en enorm skuffelse om at hun skal være en så stor del av min sønns liv mtp deres forhistorie som har gitt meg store traumer. Hun blir av de som kjenner henne beskrevet som en veldig dramatisk person som har veldig skiftende personlighet. Vårt barn er i en fase hvor h*n er under utredning. Jeg har prøvd å si til eksen at dette kanskje ikke er den beste timingen for vårt barns del at en annen person skal inn i så stor grad. Personen har heller ikke møtt mitt barn så mange ganger. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre i denne situasjonen? Vil ikke være bitter eks, selvom jeg selvfølgelig er det, men tenker mest på barnet vårt og som ikke kjenner denne kvinnen særlig. Anonymkode: 4573c...941
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Han gjør nok det uansett, men prøv å få noen på banen for en vurdering rundt hvorvidt det å introdusere en samboer er det beste nå. Bruk gjerne de som utreder. Anonymkode: 9beee...5ea 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min eks bedro meg så det sang etter med ei han hadde vært venninne med i mange år. Vi hadde da et lite barn sammen. Da vi gikk fra hverandre ble de sammen umiddelbart. De slo raskt opp, da hun ikke ville være mer enn venner likevel. Nå et år etterpå, er de sammen igjen. Han fortalte meg dette for fire måneder siden. Nå har han varslet at hun skal flytte inn om en måned. Jeg kjenner på en enorm skuffelse om at hun skal være en så stor del av min sønns liv mtp deres forhistorie som har gitt meg store traumer. Hun blir av de som kjenner henne beskrevet som en veldig dramatisk person som har veldig skiftende personlighet. Vårt barn er i en fase hvor h*n er under utredning. Jeg har prøvd å si til eksen at dette kanskje ikke er den beste timingen for vårt barns del at en annen person skal inn i så stor grad. Personen har heller ikke møtt mitt barn så mange ganger. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre i denne situasjonen? Vil ikke være bitter eks, selvom jeg selvfølgelig er det, men tenker mest på barnet vårt og som ikke kjenner denne kvinnen særlig. Anonymkode: 4573c...941 Du spør om tips: Du må rett og slett legge av. Du er tydeligvis ikke ferdig med eksen din. Du har ingenting med å blande deg inn i hvem din eks flytter sammen med. Din eks er en kjip person som var utro. Slutt å melke dramaet.
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Dette er utenfor din makt. Dess fortere du innser det, dess bedre. HAN var utro. HAN gikk ifra deg. Det er han som skal stå til ansvar ovenfor deg. Det er slutt mellom dere. Han flytter sammen med ny dame. Det er fakta og ikke noe du får gjort med. Altså er det heller ikke noe du bør kaste bort energi og tanker over. Konsentrer deg om ungen, utredning og et godt samarbeid med far.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Her må du bare bite i deg bitterheta. Er det barn inni bildet så er det de først uansett. Hvid dette uansett kommer til å skje så får dere bare samarbeide alle tre på best mulig måte for barnets skyld. Du har valgt å legge denne under Barn og familie, men her handler jo det meste av storien om DEG og hvor fælt du synes det var at dette hendte 🙄 Anonymkode: 63da2...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Du får ikke lagt noen føringer på eks sin nye partner eller forhold. Inntil den nye partneren faktisk skader barnet så blir det ikke gjort noe med barnets samvær med far. Her må du dessverre bare bite i deg bitterheten og innse at han står fritt til å gjøre som han vil. Gjør det han til en idiot? Mulig, men det er det han som styrer og må ta konsekvensene av. Anonymkode: 70f16...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Ts her. Jeg skriver jo gjentatte ganger at jeg er bekymret for vårt barn, som allerede er noe utrygg hos far og er under utredning og at jeg ikke syns dette er god timing. Men her blir jeg jo hetset for å kun være bitter? Jeg skrev drt jo sånn for å si noe om at jeg selvfølgelig syns hele settingen er kjip, men er det ikke vårt barn som bør gå foran å forhaste seg å flytte sammen med en dame? Vårt barn har jo nesten ikke truffet henne OG er under UTREDNING... Anonymkode: 4573c...941
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Jeg skriver jo gjentatte ganger at jeg er bekymret for vårt barn, som allerede er noe utrygg hos far og er under utredning og at jeg ikke syns dette er god timing. Men her blir jeg jo hetset for å kun være bitter? Jeg skrev drt jo sånn for å si noe om at jeg selvfølgelig syns hele settingen er kjip, men er det ikke vårt barn som bør gå foran å forhaste seg å flytte sammen med en dame? Vårt barn har jo nesten ikke truffet henne OG er under UTREDNING... Anonymkode: 4573c...941 Men du får ikke gjort noe med det. Så jobb heller med deg selv og traumene du sier du fikk og kom deg over det. Og legg opp til best mulig samarbeid med far. Om barnet er under utredning så skal dere ha et støtteapparat som kan komme med hjelp og veiledning om hvordan hverdagen, struktur etc bør legges opp. Far må involveres her og forhåpentligvis ta det til seg.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Hvor gammelt er barnet? Synes det er viktig du snakker med fastlege om det slik at barnet for det best mulig. Viss dama til eksen din er en dramatisk kjerring er det viktig å skjerme barnet mest mulig, snakker av erfaring. Både jeg og min søster opplevde mye pga en stemor som var drama queen og bitch. Min søster utviklet som barn PTDS og jeg generelt slet med mye hat mot dette kvinne mennesket. Anonymkode: dfbbc...a49
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Jeg skriver jo gjentatte ganger at jeg er bekymret for vårt barn, som allerede er noe utrygg hos far og er under utredning og at jeg ikke syns dette er god timing. Men her blir jeg jo hetset for å kun være bitter? Jeg skrev drt jo sånn for å si noe om at jeg selvfølgelig syns hele settingen er kjip, men er det ikke vårt barn som bør gå foran å forhaste seg å flytte sammen med en dame? Vårt barn har jo nesten ikke truffet henne OG er under UTREDNING... Anonymkode: 4573c...941 Det er helt normalt at ts blir sablet ned her, dessverre. Jeg skjønner deg godt og jeg skjønner hvor fortvilende det må være å se på, men det er ikke så mye du får gjort med det. Eneste er å snakke med dem som utreder, kalle inn på fvk og i verste fall bv. Anonymkode: 9bdb2...005 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 Siden barnet blir utredet er du i en heldig stilling (om du kan kalle det for det). Dette er en problemstilling du kan ta opp med de profesjonelle. De fleste må bare akseptere dette, men du kan i det minste få hjelp til å gjøre det beste for barnet. Uten jeg tar stilling til hva dette måtte være. Anonymkode: 3bca1...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 Syns du får mye dritt her, kan forstå deg veldig godt jeg. Nå er jeg sammen med barnefar, men hvis han gikk så grådig til verks bak ryggen min med et lite barn og fikk dama til å flytte inn når barnet blir utredet og ikke bør ha så mye omveltninger nå hadde jeg ikke vært mer glad enn deg. Du kan ikke gjøre så mye annet dock, enn å få behandler til å forklare hva barnet trenger/ikke trenger og et møte på fvk. Er du heldig kan det hende far setter barnet først og at han venter litt med å flytte sammen med henne for barnets skyld, så det ikke blir for mye nytt å forholde seg til når det allerede er utredning i gang. Noen menn er egoistiske (kvinner også selvsagt) og setter bare sine egne behov først selvom det er barn i bildet. Har de ikke vært sammen 1 år engang klarer de å vente med å bli samboere med barn i bildet, helt ærlig. Anonymkode: 6ec12...dbb 2
MollyJones Skrevet 27. februar 2021 #14 Skrevet 27. februar 2021 Det er som flere påpeker lite du får gjort med livsvalgene til din eks her. Men du er i en situasjon der du kan påvirke dine valg. Og klarer du utelukkende å tenke på det beste for barnet - så legger du vekk all bitterhet og all sårethet, og så samarbeider du med din eks og hans nye samboer. Dere må finne måter å kommunisere på og arenaer dere kan møtes på, slik at dere får en felles forståelse av barnets behov. Det beste du kan gjøre for å "hevne" deg er å vise at du ikke trenger han, og at hans dickmove ikke påvirker deg. Klarer du tilogmed å få et bedre liv uten han, så viser du at å være kvitt han er godt for deg. Men da må du faktisk kanskje både tilgi og gå videre. Dette er ikke lett, og kanskje vil det være nyttig å snakke med en terapaut av noe slag i denne perioden. Gestaltterapi f.eks. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #15 Skrevet 27. februar 2021 Maskere bitterhet er nesten umulig ... Lykke til! Anonymkode: c09b4...b6d 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #16 Skrevet 27. februar 2021 Tror du må stole på eksen din, og tenke at han tross alt er faren og kanskje har litt i topplokket og klarer å tenke på barnets beste? Du vet jo ikke hvordan han har introdusert kjæresten, hvordan han vil gjøre det fremover, hvilket forhold de får osv. At du føler på at denne dama skal ta del av ditt barns liv, forstår jeg. Vært i samme situasjon selv; barnefar var utro og flyttet sammen med den nye dama et halvt år etterpå. Barnet var 1år når jeg fant ut at han var utro. Nå er vi 12 år senere. Skal jeg gi deg mitt beste råd; lær deg å koble de ut. Ikke tenk, gruble rundt hva/hvis/hvordan. VELG å stol på at faren vil barnets beste også, og godta at det kan se annerledes ut enn hva du mener. Gi slipp. Jeg strevde lenge med dette, og vi måtte gjennom noen runder på BUP av diverse årsaker. Jeg ser i ettertid at jeg skulle gitt litt f.... mye tidligere så hadde jeg selv hatt det så mye bedre. Vet det er lett å si det nå, men skulle ønske noen kunne si det til meg da. At barnet er under utredning betyr heller ikke at alle skal sette livet på vent. Men ta hensyn til barnet og sette hans behov først, det går an å gjøre begge dele. En utredning kan ta mange år. Igjen, stol på at barnefar også har barnets beste i tankene og i de valgene han gjør. Og godta at det kan se annerledes ut enn hva du tenker og mener. Anonymkode: 289ac...077 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #17 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her må du bare bite i deg bitterheta. Er det barn inni bildet så er det de først uansett. Hvid dette uansett kommer til å skje så får dere bare samarbeide alle tre på best mulig måte for barnets skyld. Du har valgt å legge denne under Barn og familie, men her handler jo det meste av storien om DEG og hvor fælt du synes det var at dette hendte 🙄 Anonymkode: 63da2...c8b Det er lett å forstå TS sin bekymring dersom kvinnemennesket er som hun beskriver det. Da handler det om barnets ve og vel. Jeg ville gjort alt jeg kunne for å holde en slik ustabil person mest mulig unna mitt barn. Det har ingenting med å gjøre at hun er en hore, men at hun med sin personlighet kan ha en negativ innvirkning på barnet. Anonymkode: 0ac97...4b3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #18 Skrevet 27. februar 2021 Jeg skjønner for all del at dette er kjipt. Og sjansen for at forholdet deres varer denne gangen er vel liten. Men det er lite du får gjort. Ei heller profesjonelle. Folk kan ta idiotiske valg, men med mindre det medfører omsorgssvikt er det lite BUP får gjort med dette. Anonymkode: 4abf5...caf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå