Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #1 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg sluttet å røyke i slutten av april og gikk etterhvert opp fem kilo. En venninne av meg sa det er pga noen slimhinner (jeg fulgte ikke så mye med på hva hun sa, så husker ikke helt). Men ihvertfall... Vil dette holde seg? Eller vil jeg gå ned alt sammen igjen? Skal sies at jeg er veldig glad for kiloene, for jeg er veldig tynn, så nå som jeg endelig har fått litt kinnben vil jeg gjerne beholde de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 21. august 2005 #2 Del Skrevet 21. august 2005 Kiloene som kommer etter røykeslutt blir, i og med at det er fett, og ikke vann. Forbrenningen blir litt nedsatt etter at man kutter røyken, dessuten blir det gjerne mer småspising fordi man er vandt til å ha noe i hånden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 21. august 2005 #3 Del Skrevet 21. august 2005 De fleste går vel ned litt igjen, men ikke alle. Røyking øker forbrenningen med noen prosent - men hadde røyken vært avgjørende for vekten ville man vel ikke sett noen overvektige med sigaretten i munnen, tror du? Bra at du er fornøyd med deg selv nå - og enda bedre at du har klart å slutte. Jeg sluttet for 2 år (og 35!!! kilo) siden og de sliter jeg med å få av nå. Nå skal det sies at jeg måtte passe på hva jeg spiste også før jeg sluttet å røyke. Nå bruker jeg de kiloene til å ikke begynne å røyke igjen "ikke pokker om jeg har gått opp 35 kilo forgjeves..." Alt nytter, og som sagt, jeg er på god vei nedover igjen - har tatt rundt halvparten, og det er jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 21. august 2005 #4 Del Skrevet 21. august 2005 Gratulerer med at du har klart å slutte å røyke! Gjennomsnittlig legger man på seg 2 kilo ved røykeslutt. Dette fordi blant annet nikotinen og stresset du har gitt kroppen også ga deg noe høyere forbrenning da du røkte. Forbrenningen din vil regulere seg i løpet av noen få måneder og da bli like høy som da du røkte. De som legger på seg mer enn ca. 2 kilo gjør det fordi de erstatter røykingen med mat, sjokolade eller lignende. Det gjorde jeg. Dumt. Men ikke søren om jeg begynner med røyking igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassiopeia Skrevet 21. august 2005 #5 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg var veldig bevisst på at jeg ikke skulle legge på meg når jeg sluttet, så jeg gikk ikke opp et gram. Gikk faktisk ned bittelitt, siden det var mye morsommere å trene når jeg kunne puste lettere. Så det er mulig. Men som noen sa her, det øker forbrenningen med 5-10 %, og det blir noen kalorier på en dag- men ikke flere enn at man veier opp for det med en kjapp spasertur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #6 Del Skrevet 22. august 2005 Gikk heller ikke opp noe ved røykeslutt. Men de som har gjort det, sier at det er vanskelige kilo å få av igjen, så vi får håpe du får beholde de du har fått. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #7 Del Skrevet 22. august 2005 Johoo!!! Da kan jeg fortsette å glede meg over vekten!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå