Gå til innhold

Samlivsbrudd - treffe andre før utflytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er slutt mellom oss og han er på vei å flytte ut. Pga at barna mine har knyttet seg til han, avtalte vi å gi dem litt tid fra da vi fortalte dem om bruddet og til han faktisk drar.

Han har ikke mange venner og var sjelden ute for å treffe venner mens vi var samnen. Nå har det vært et par ganger at han drar ut og treffer andre for sex. Jeg syns det er tungt å sitte hjemme alene med vissheten om at akkurat er det noen andre som får oppleve han fra sin beste side, for å si det sånn. 

Har aldri vært i en lignende situasjon og har ikke noe kompass å styre etter nå. Jeg syns det er ufint av han å treffe andre for sex mens han fortsatt bor hos meg. Han vet jeg føler på sjalusi og blir lei meg av dette. Er jeg urimelig her? Det er jo slutt mellom oss, så han er jo fri. Jeg har ikke noe krav på noe som helst fra han. Men likevel - det gjør så vondt! Er det ikke normal høflighet å vente med dette til han har flyttet ut? 

Anonymkode: 0d43e...9b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig ufint og unødvendig av han. 

Anonymkode: 97390...190

• Liker 16
Skrevet

Vel.. slutt er slutt, hva gjør ikke noe galt.
Han bor jo fortsatt der for å få "avsluttet" med barna dine.

• Liker 1
Skrevet

Mye mulig. Men synes ikke egentlig du har så mye du skulle ha sagt når du tydeligvis har dratt en mann inn i hjemmet til dine barn, uten at det er faren deres, og attpåtil skal skilles fra han også. Konsentrer deg om din egen oppførsel, tenker jeg da. 

Anonymkode: ed485...7f7

• Liker 2
Gjest Lilleluring
Skrevet

Du har rett til og føle det du føler! 

Selvom man har slått opp så finnes det fortsatt følelser og respekt i bilde her... Jeg hadde blitt så sykt såret!! 

Skrevet

Tror jeg ville bedt han sove på et hotell - uaktuelt å drive reke rundt for ligging for å så komme hjem til dere midt under en pandemi. Gris

Anonymkode: 428fa...e58

• Liker 17
Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror jeg ville bedt han sove på et hotell - uaktuelt å drive reke rundt for ligging for å så komme hjem til dere midt under en pandemi. Gris

Anonymkode: 428fa...e58

Helt riktig!!! 

Skrevet

Det er umulig å mene noe om dette uten å vite omstendighetene. Det virker slemt, ja. Men dersom mannen min hadde vært en pådriver for bruddet og jeg hadde vært såret, så hadde jeg heller ikke følt at jeg skyldte ham noe som helst.

Foreslår at han flytter ut så snart som mulig. Barna kan heller besøke ham i hans nye leilighet.

Anonymkode: 4894d...354

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mye mulig. Men synes ikke egentlig du har så mye du skulle ha sagt når du tydeligvis har dratt en mann inn i hjemmet til dine barn, uten at det er faren deres, og attpåtil skal skilles fra han også. Konsentrer deg om din egen oppførsel, tenker jeg da. 

Anonymkode: ed485...7f7

Vel, jeg har ikke "dratt han inn" i hjemmet til mine barn. Vi møttes, ble forelsket og tilbrakte gradvis mer tid sammen. Han ble introdusert for barna på en god og varsom måte og at hans innflytting var helt uproblematisk og udramatisk. 

Vi fikk gode dager og hverdager og dårlige dager som alle andre. Etterhvert sa magefølelsen meg at noe var galt. Han distansert seg og avviste meg på flere plan, samtidig som han verbalt forsikret meg om at alt var bra. Lang historie kort - han var utro og løy om det i et år, og hadde ingen hensikt om å slutte med noen av delene. 

Du vet så lite om meg og min situasjon. Jeg har oppført meg bra. Min samvittighet er ren. Men hjertet mitt er knust. Jeg trodde det skulle være oss for alltid. Jeg var villig til å tilgi utroskapen så sant han var ærlig. Han dumpa meg. 

Så spar meg for dine hånlige ord!

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vel, jeg har ikke "dratt han inn" i hjemmet til mine barn. Vi møttes, ble forelsket og tilbrakte gradvis mer tid sammen. Han ble introdusert for barna på en god og varsom måte og at hans innflytting var helt uproblematisk og udramatisk. 

Vi fikk gode dager og hverdager og dårlige dager som alle andre. Etterhvert sa magefølelsen meg at noe var galt. Han distansert seg og avviste meg på flere plan, samtidig som han verbalt forsikret meg om at alt var bra. Lang historie kort - han var utro og løy om det i et år, og hadde ingen hensikt om å slutte med noen av delene. 

Du vet så lite om meg og min situasjon. Jeg har oppført meg bra. Min samvittighet er ren. Men hjertet mitt er knust. Jeg trodde det skulle være oss for alltid. Jeg var villig til å tilgi utroskapen så sant han var ærlig. Han dumpa meg. 

En gang en drittsekk alltid en drittsekk? Høres jo bare ut som han fortsetter sin vante rassehøl atferd.

Med andre ord, nei du er ikke urimelig, men du er litt naiv og urealistisk som trodde at han ville oppføre seg tålig redelig.

• Liker 7
Skrevet

Høres ut som han har alvorlige tilknytningsforstyrrelser. Fryktelig ugjennomtenkt av ham å flytte inn til en dame med barn som knytter seg til ham, og styre med utroskap. For han burde kjenne seg selv godt nok til at han er typen til det. Så da er han både utro OG uempatisk.

Og det er bare patetisk og trist å sexe rundt når dere fortsatt bor sammen, da er jo bruddet svært ferskt. Tror jeg ville bedt ham om å flytte ut, det høres  white trash ut. Han trekker deg ned ved å tvinge deg til å måtte deale med sånne ting som du er for god til. Og dine barn skal ha bedre standard enn det der. Hvorfor skal sånt være i deres liv.

Det høres nesten ut som at han flykter emosjonelt fra nærheten du og din familie tilbyr ham, han har sikkert tilknytningsissues fra barndommen. Og aldri lært å sette ord på følelsene sine, og derfor handler han gjennom utroskap for å forsøke å regulere nærheten han opplevde med dere og som kanskje ble for nært,  kanskje ble han redd. Men er man voksen så må man deale med følelsene sine og ikke skade andre. Barn plukker opp ca ALT og det kan du jo hinte til han om. 

Høres ut som dere er relativt voksne begge to og? Så at han ikke har bedre selvinnsikt enn at han styrer på slik det er bare trist.

Anonymkode: 92e8c...604

• Liker 6
Skrevet
Jr.Garcon skrev (1 time siden):

En gang en drittsekk alltid en drittsekk? Høres jo bare ut som han fortsetter sin vante rassehøl atferd.

Med andre ord, nei du er ikke urimelig, men du er litt naiv og urealistisk som trodde at han ville oppføre seg tålig redelig.

Ja, jeg er redd du har rett der. Jeg var hodestups forelska, så var nok både naiv og urealistisk, og villig til å strekke meg langt for kjærligheten. Men han har ikke noe kjærlighet for meg, så realismen slår meg hardt nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som han har alvorlige tilknytningsforstyrrelser. Fryktelig ugjennomtenkt av ham å flytte inn til en dame med barn som knytter seg til ham, og styre med utroskap. For han burde kjenne seg selv godt nok til at han er typen til det. Så da er han både utro OG uempatisk.

Og det er bare patetisk og trist å sexe rundt når dere fortsatt bor sammen, da er jo bruddet svært ferskt. Tror jeg ville bedt ham om å flytte ut, det høres  white trash ut. Han trekker deg ned ved å tvinge deg til å måtte deale med sånne ting som du er for god til. Og dine barn skal ha bedre standard enn det der. Hvorfor skal sånt være i deres liv.

Det høres nesten ut som at han flykter emosjonelt fra nærheten du og din familie tilbyr ham, han har sikkert tilknytningsissues fra barndommen. Og aldri lært å sette ord på følelsene sine, og derfor handler han gjennom utroskap for å forsøke å regulere nærheten han opplevde med dere og som kanskje ble for nært,  kanskje ble han redd. Men er man voksen så må man deale med følelsene sine og ikke skade andre. Barn plukker opp ca ALT og det kan du jo hinte til han om. 

Høres ut som dere er relativt voksne begge to og? Så at han ikke har bedre selvinnsikt enn at han styrer på slik det er bare trist.

Anonymkode: 92e8c...604

Takk for innspill, jeg tenker det er på tide å stå opp for meg selv nå og få han ut så fort som mulig. (Må bare nevne at med barna har han bare vært god, ingen å klage på der). 

Skrevet

syns ikke det skal være noe problem, dere har jo gjort det slutt.

Anonymkode: 4b950...752

Skrevet

Utrolig lite hensynsfullt av han synes jeg. Men hadde ikke hatt høyere forventninger til en som har vær utro med deg før over tid uten dårlig samvittighet. Han her kan du virkelig ikke stole på og du vet ikke hvor du har han. Bra at han skal ut av livet ditt. Håper så fort som mulig? 

Anonymkode: 8136a...c81

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke nekte han å ligge med andre, men er det en grunn til at han bor hos deg nå bortsett fra at dere vil ta det gradvis med ungene? Hvis ikke ville jeg bare fått han ut fortest mulig da det tross alt er sårt for deg. Såpass hensyn kan han ta! Og, i tillegg; IKKE greit at han driver og har seg med andre og kommer tilbake til ditt hjem i disse corona-tidene!!

Anonymkode: 7f381...a34

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en sånn som mener at man bør rydde opp i det gamle før man involverer seg i noe nytt. Signere nødvendige papirer, gjøre nødvendige avtaler og bytte adresse. Sånt tar gjerne litt tid når man ikke er tenåring lenger. I mitt hode har det med respekt å gjøre. 

Han høres ut som en skikkelig dust.

Anonymkode: 0bc2f...898

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg syns det er ufint av han å treffe andre for sex mens han fortsatt bor hos meg. Han vet jeg føler på sjalusi og blir lei meg av dette.

Jeg synes det er svært spesielt å informere deg om at han treffer andre for sex. Og jeg lurer på om du sitter på forklaringa selv; han vet at du føler sjalusi og blir lei deg.

Dette høres fryktelig destruktivt ut, de gode hensiktene med å la han bo hos deg ei stund veier ikke opp for at dette fungerer dårlig. Jeg tror det fort blir dårlig stemning og krangel av dette og det er ikke barna dine tjent med heller.

Jeg foreslår at du forteller han at dette fungerer ikke og ønsker han alt godt videre og sier at han er velkommen til å holde kontakt med barna hvis du tror det er i deres interesse.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette ville jo vært relevant å nevne i åpningsinnlegget...

Dersom han har vært utro i et år så betyr jo ikke "normal høflighet" noe for ham. Dersom han synes det er greit å ligge med noen andre mens han er i forhold synes han selvsagt det er greit å ligge med andre etter det er slutt.

Jeg skjønner ikke helt hva du forventer her. Kast ham ut.

Anonymkode: 4894d...354

• Liker 4
Skrevet

Få jævelen ut så fort som mulig. For en ekkel type. Grøss. 

Anonymkode: 35df9...e6b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...