PetterKanin Skrevet 27. februar 2021 #161 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det må alltid foreligge uttalelse fra fastlege og spesialist(er), samt være utført nødvendige rehabiliteringstiltak som også må ha lagt ved en uttalelse. Men dette er kanskje ikke omfattende for deg? Igjen, undergravelse av kompetansepersonell. Og undergravelse av systemet som helhet. Kanskje du/dere bør ta et oppgjør med systemet, istedenfor folket. Anonymkode: a3e9b...4d0 Men dette er da ikke særlig omfattende. Helsepersonell må som sagt tro på hva pasienten sier.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #162 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du nå satt deg inn i uttrykket "diffuse lidelser" og har forstått hva dette er? Anonymkode: 9e93a...27d Du finner for øvrig objektive funn også ved flere "diffuse lidelser". Hva er forresten diffus? Er Parkinson og demens diffuse lidelser? PetterKanin skrev (4 minutter siden): Men dette er da ikke særlig omfattende. Helsepersonell må som sagt tro på hva pasienten sier. At dem må tro pasienten om at vedkommende har vondt, må dem sikkert. Men dem setter likevel en alvorlighetsgrad utav kvalifiserte målinger. Det er jo ikke slik at dem slipper igjennom alle som har vondt en plass. Mange pasienter opplever faktisk stor skepsis fra helsepersonell i såkalte diffuse sykdommer. Og helsepersonell har et stort ansvar for å ikke overdiagnosere, derav underdiagnoserer dem oftere. Anonymkode: a3e9b...4d0 1
PetterKanin Skrevet 27. februar 2021 #163 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du finner for øvrig objektive funn også ved flere "diffuse lidelser". Hva er forresten diffus? Er Parkinson og demens diffuse lidelser? At dem må tro pasienten om at vedkommende har vondt, må dem sikkert. Men dem setter likevel en alvorlighetsgrad utav kvalifiserte målinger. Det er jo ikke slik at dem slipper igjennom alle som har vondt en plass. Mange pasienter opplever faktisk stor skepsis fra helsepersonell i såkalte diffuse sykdommer. Og helsepersonell har et stort ansvar for å ikke overdiagnosere, derav underdiagnoserer dem oftere. Anonymkode: a3e9b...4d0 Det er ikke mulig å måle diffuse smerter. Her er det kun informasjon fra pasienten å basere seg på. Helsepersonell har stort ansvar for ikke å underdiagnostisert.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #164 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du finner for øvrig objektive funn også ved flere "diffuse lidelser". Hva er forresten diffus? Er Parkinson og demens diffuse lidelser? At dem må tro pasienten om at vedkommende har vondt, må dem sikkert. Men dem setter likevel en alvorlighetsgrad utav kvalifiserte målinger. Det er jo ikke slik at dem slipper igjennom alle som har vondt en plass. Mange pasienter opplever faktisk stor skepsis fra helsepersonell i såkalte diffuse sykdommer. Og helsepersonell har et stort ansvar for å ikke overdiagnosere, derav underdiagnoserer dem oftere. Anonymkode: a3e9b...4d0 Her skal du få noen artikler. En tredjedel av pasientene har legen ingen forklaring på diagnosene: https://forskning.no/helsetjenester-me-oslomet/fastlegen-setter-heller-nyttige-enn-riktige-diagnoser/274608 Så vet vi at allerede i 2006 ble 6 av 10 uføre nettopp pga diffuse lidelser: https://forskning.no/partner-okonomi-samfunnsokonomi/uforekrise-ma-loses-innen-fa-ar/1005375 Det sier seg selv at dette er ekstremt lett å misbruke, og i en grad blir gjort det. Fortell meg så hvor de "objektive funnene" er gjeldende i noen som helst grad her? Den siste artikkelen sier en del om hvor vi er på vei her. Anonymkode: 9e93a...27d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #165 Skrevet 27. februar 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Det er ikke mulig å måle diffuse smerter. Her er det kun informasjon fra pasienten å basere seg på. Helsepersonell har stort ansvar for ikke å underdiagnostisert. Det er rart at du er så påståelig på dette. Diffuse smerter er faktisk det enkleste å objektivt vurdere alvorlighetsgraden av sammenlignet med mange andre diffuse lidelser. Det blir oftere underdiagnosert enn overdiagnosert i diffuse lidelser. ME er en gruppe hvor dette ofte skjer. Istedenfor å havne under diagnosen G93,3 Kronisk utmattelsessyndrom så havner ofte pasientene under R53 Fatigue eller Kronisk utmattelse. Samme med Fibro. Istedenfor Fibro-diagnosen så havner dem under mindre smertelidelser. Anonymkode: a3e9b...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #166 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er rart at du er så påståelig på dette. Diffuse smerter er faktisk det enkleste å objektivt vurdere alvorlighetsgraden av sammenlignet med mange andre diffuse lidelser. Det blir oftere underdiagnosert enn overdiagnosert i diffuse lidelser. ME er en gruppe hvor dette ofte skjer. Istedenfor å havne under diagnosen G93,3 Kronisk utmattelsessyndrom så havner ofte pasientene under R53 Fatigue eller Kronisk utmattelse. Samme med Fibro. Istedenfor Fibro-diagnosen så havner dem under mindre smertelidelser. Anonymkode: a3e9b...4d0 Her er et direkte utdrag fra en av artiklene: Rasmussen fant ut at fastlegene bruker diagnosene for å få ting til å skje, enten for å få pasienten til å føle seg vel eller for å få Nav til å gi visse ytelser. Hvordan passer dette sammen med det du tidligere har hevdet i tråden? Anonymkode: 9e93a...27d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #167 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her skal du få noen artikler. En tredjedel av pasientene har legen ingen forklaring på diagnosene: https://forskning.no/helsetjenester-me-oslomet/fastlegen-setter-heller-nyttige-enn-riktige-diagnoser/274608 Så vet vi at allerede i 2006 ble 6 av 10 uføre nettopp pga diffuse lidelser: https://forskning.no/partner-okonomi-samfunnsokonomi/uforekrise-ma-loses-innen-fa-ar/1005375 Det sier seg selv at dette er ekstremt lett å misbruke, og i en grad blir gjort det. Fortell meg så hvor de "objektive funnene" er gjeldende i noen som helst grad her? Den siste artikkelen sier en del om hvor vi er på vei her. Anonymkode: 9e93a...27d Ja, jeg er klar over at det finnes mye diffuse lidelser i dag. Men sykdommene er i høyeste grad reelle. Det er få som går igjennom slike omfattende sykdommer uten å være syk. Men det var lettere å misbruke dette før. Nå er systemet blitt mer rigid til å fange opp, samt at man har spesialister som er forsiktige med diagnoseringen. Det holder ikke med at pasienten påstår det selv. En diffus lidelse trenger heller ikke være uten objektive funn, selv om dem ikke kommer fram i blodanalyse eller billeddiagnostikk. Dette har jeg nevnt flere ganger om tidligere i tråden, om et komplekst helhetsbilde som vurderes av hele kroppen i blant annet smertelidelser, men også andre lidelser. En ME-diagnose f.eks kan også ha objektive funn, faktisk. Alt fra tremor til nystagmus til omfattende utslett. Derfor, en diffus sykdom er jo ikke entydig med at det ikke finnes måter å måle sykdommen mot. Lupus er jo en diffus sykdom, som diagnoseres basert på utslett f.eks. Anonymkode: a3e9b...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #168 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er et direkte utdrag fra en av artiklene: Rasmussen fant ut at fastlegene bruker diagnosene for å få ting til å skje, enten for å få pasienten til å føle seg vel eller for å få Nav til å gi visse ytelser. Hvordan passer dette sammen med det du tidligere har hevdet i tråden? Anonymkode: 9e93a...27d Hva vil du fram til? Jeg ser det faktisk ikke. Du vet at det ofte ikke holder kun med en diagnose for å få trygd? Det handler om helhetsbilde mellom funksjonsevne, arbeidsevne og inntektsevne, herav alvorlighetsgrad. At man får en diagnose betyr jo langt ifra at man kan spasere seg til trygd. Anonymkode: a3e9b...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #169 Skrevet 27. februar 2021 Ts, jeg kunne vært venninna di. Jeg er ufør, og forteller ikke venninner hva som egentlig feiler meg. Orker ikke grave i mitt innerste og utlevere meg i sosiale lag, vil heller ha en lett og kameratslig tone. Orker ikke sånne sutre-fester om hvem som har det værst. Så jeg kan finne på å si at det er fordi jeg har litt vondt i kroppen. Utad ser jeg frisk og rask ut, fordi du ikke ser meg når jeg er dårlig. Og hvis du ser meg når jeg er dårlig, så klistrer jeg på meg en fasade og stapper i meg smertestillende, og later som jeg husker hvem du er. Men nå skal jeg fortelle hvordan det egentlig er: Den siste uka har jeg ligget rett ut med intense nakkesmerter. Det er disse "bagatellmessige ryggsmertene" som dere snakker om. Det er vel kanskje aldri en periode jeg er dårligere enn når disse smertene setter inn. Det stråler utover fra venstre side i nakken, nedover i ryggen og ut i armen. Jeg kommer meg ikke opp av senga selv, må ha hjelp til å kle på meg, gå på do, lage mat etc. Jeg er faktisk både pleietrengende og handicappet denne uka. Og sånn er det kanskje neste uke og, hvem vet. Det kommer fra tid til annen, helt uforutsett, varer i en uke eller to. Gjennomsnittlig et par ganger i året. Sånn har det vært siden jeg ble påkjørt for 15 år siden og brakk flere bein, bla a i ryggen og støttebein i nakken. Det som kunne opereres ble operert, og resten handler om trening i akkurat riktig tempo, akkurat riktig balanse mellom aktivitet og hvile, ergonomiske stillinger å sitte, stå og gå i, etc etc etc. Hele livet handler om å ikke bli verre, også når jeg har en bedre periode, for her snakker vi rullestol i en "dårlig periode". I tillegg til dette har jeg PTSD fordi han som kjørte på meg var mannen min. Og det var ikke et uhell. Så etter å ha blitt mishandlet i mange år og forsøkt å rømme, fant han meg tilslut og prøvde å drepe meg ved å kjøre over meg. Så i tillegg til å leve med de fysiske konsekvensene av handlingen hans, så lever jeg også med de psykiske. Jeg er engstelig, isolerer meg i perioder, overfølsom for lyder, støy etc, har triggere som minner om ulykken hvor jeg blir livredd og så videre. Med PTSDen fulgte det også med tvangshandlinger. Jeg sjekker og dobbeltsjekker og trippeltsjekker alt fra at døra er låst, til at kaffetrakteren er skrudd av. Bruker utrolig mye tid og energi på dette. Som om ikke dette var nok, har jeg blitt deprimert oppå det hele. Livet mitt er ødelagt, helsen er ødelagt, og de terapautene jeg har snakket med opp igjennom har igrunn ikke hatt noen gode argumenter for hvorfor jeg skulle gidde å fortsette. Men jeg er noe bedre nå da, selv om veien tilbake til fullstendig mørke er rimelig kort. Så ja... Jeg kunne vært venninna di, Ts. Ingen av mine venninner vet noe av dette. De tror jeg er ufør på grunn av litt vondt i kroppen. De tror jeg kinker nakken litt innimellom, vet ikke at flere bein er brukket eller årsaken bak. De tror jeg har hatt et like bekymringsfritt liv som dem. Ta dette med i beregningen din, at du er ikke tiltrodd å få informasjon om slike privatsaker. Du har faktisk ikke greie på hva du prater om. Og til dere som prater om "bagatellmessige ryggsmerter": Av alle ting jeg sliter med, er det dette som er verst, soleklart verst. Hadde jeg hatt det sånn som dette hele tiden, så hadde jeg kasta inn håndkleet. Syns dere skal ha mye mer respekt for uføre, syke folk som vi er, som prøver så godt vi kan å leve videre tross alt. Som prøver å velge å leve videre, hver eneste dag. Anonymkode: 229d4...6a3 5
Stoltskeiv Skrevet 27. februar 2021 #170 Skrevet 27. februar 2021 Jeg tror ikke nødvendigvis det er lett å få uføre, men det er lett å få diagnose. Man må jo ha en diagnose før man får uføre. Alle har en eller annen diagnose nå. Man kan jo nesten bare sette en aktiv person til å få en diagnose og ende opp med adhd. Poenget er at flere får diagnoser nå enn før!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #171 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg er klar over at det finnes mye diffuse lidelser i dag. Men sykdommene er i høyeste grad reelle. Det er få som går igjennom slike omfattende sykdommer uten å være syk. Men det var lettere å misbruke dette før. Nå er systemet blitt mer rigid til å fange opp, samt at man har spesialister som er forsiktige med diagnoseringen. Det holder ikke med at pasienten påstår det selv. En diffus lidelse trenger heller ikke være uten objektive funn, selv om dem ikke kommer fram i blodanalyse eller billeddiagnostikk. Dette har jeg nevnt flere ganger om tidligere i tråden, om et komplekst helhetsbilde som vurderes av hele kroppen i blant annet smertelidelser, men også andre lidelser. En ME-diagnose f.eks kan også ha objektive funn, faktisk. Alt fra tremor til nystagmus til omfattende utslett. Derfor, en diffus sykdom er jo ikke entydig med at det ikke finnes måter å måle sykdommen mot. Lupus er jo en diffus sykdom, som diagnoseres basert på utslett f.eks. Anonymkode: a3e9b...4d0 Alle diffuse lidelser som presenteres til daglig til legene, er altså i høyeste grad reelle...? Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Men den blir ikke enkel å finne, blir den vel? Man kan fastslå at her har du ikke mye mer å komme med. Ikke har du dokumentasjon på at systemet er blitt mer rigid heller. (Hvilket det ikke har, da det er de samme kriteriene for å få uføretrygd som det har vært i veldig mange år) Jeg fastholder at 5-15% av de uføre ikke har rent mel i posen. Men av svært mange grunner. Anonymkode: 9e93a...27d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #172 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle diffuse lidelser som presenteres til daglig til legene, er altså i høyeste grad reelle...? Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Men den blir ikke enkel å finne, blir den vel? Man kan fastslå at her har du ikke mye mer å komme med. Ikke har du dokumentasjon på at systemet er blitt mer rigid heller. (Hvilket det ikke har, da det er de samme kriteriene for å få uføretrygd som det har vært i veldig mange år) Jeg fastholder at 5-15% av de uføre ikke har rent mel i posen. Men av svært mange grunner. Anonymkode: 9e93a...27d Jeg sa at alle diffuse lidelser er reelle. Så det du påstår at jeg skrev er feil. Objektive funn finner du faktisk ofte. Ikke alltid, men ofte. Og finner man ikke objektive funn, så blir man ofte underdiagnosert. En underdiagnose gjør at veien mot trygd ikke er lett. Underdiagnosering har alltid vært et problem i sykdommer som blant annet ME/CFS, fibromyalgi og psykiske lidelser. En slik diagnose, eller en underdiagnosert variant, gir deg langt ifra automatisk uføretrygd. Du ber meg om dokumentasjoner på det jeg skriver, men du selv dokumenterer ingenting og spekulerer villt med tall akkurat som det passer deg, enda samfunnsanalyser sier noe annet. Jeg kjenner lusa på gangen, og har ingenting til overs for slik retorikk. Kos dere med deres forvridde meninger. Anonymkode: a3e9b...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #173 Skrevet 27. februar 2021 Hehe.... ikke så lett nei. Jeg har jobbet, gått på AAP, omskolert meg, jobbet, blitt syk igjen og er nå på et siste tiltak i en VERNET bedrift som driver med kartlegging i tillegg av de som er under NAV. Så de skal finne en prosent jeg KAN jobbe, for så å sende en siste fullstendig rapport til NAV. Da kan det hende de åpner opp for at jeg kan søke ufør. Denne prossessen har til nå tatt 7 år... Anonymkode: a2ae6...eed 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #174 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa at alle diffuse lidelser er reelle. Så det du påstår at jeg skrev er feil. Objektive funn finner du faktisk ofte. Ikke alltid, men ofte. Og finner man ikke objektive funn, så blir man ofte underdiagnosert. En underdiagnose gjør at veien mot trygd ikke er lett. Underdiagnosering har alltid vært et problem i sykdommer som blant annet ME/CFS, fibromyalgi og psykiske lidelser. En slik diagnose, eller en underdiagnosert variant, gir deg langt ifra automatisk uføretrygd. Du ber meg om dokumentasjoner på det jeg skriver, men du selv dokumenterer ingenting og spekulerer villt med tall akkurat som det passer deg, enda samfunnsanalyser sier noe annet. Jeg kjenner lusa på gangen, og har ingenting til overs for slik retorikk. Kos dere med deres forvridde meninger. Anonymkode: a3e9b...4d0 Jeg har gitt deg flere artikler som omhandler og beviser det jeg sier. Blant annet at leger gir diagnoser for at pasienten skal føle seg vel og at dette gir ytelser. Du har påstått det motsatte, at helsepersonell ser alle typer svindel. Vel, de gjør altså ikke det. De diffuse lidelsene trenger altså ikke være reelle, de kan være noe en pasient har funnet på. Jeg har også dokumentert det jeg sier,. Du derimot, har ikke linket til et snev av dokumentasjon for det du påstår. Hvem av oss har de mest forvridde meningene da? Jeg skjønner selvsagt at jeg ikke kommer lengre her, da du ikke tar til deg dokumentasjon. Anonymkode: 9e93a...27d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #175 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hehe.... ikke så lett nei. Jeg har jobbet, gått på AAP, omskolert meg, jobbet, blitt syk igjen og er nå på et siste tiltak i en VERNET bedrift som driver med kartlegging i tillegg av de som er under NAV. Så de skal finne en prosent jeg KAN jobbe, for så å sende en siste fullstendig rapport til NAV. Da kan det hende de åpner opp for at jeg kan søke ufør. Denne prossessen har til nå tatt 7 år... Anonymkode: a2ae6...eed 7,5 år er snittet det tar for å oppnå uføretrygd. For noen tar det mye lengre og omvendt. Anonymkode: 9e93a...27d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #176 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har gitt deg flere artikler som omhandler og beviser det jeg sier. Blant annet at leger gir diagnoser for at pasienten skal føle seg vel og at dette gir ytelser. Du har påstått det motsatte, at helsepersonell ser alle typer svindel. Vel, de gjør altså ikke det. De diffuse lidelsene trenger altså ikke være reelle, de kan være noe en pasient har funnet på. Jeg har også dokumentert det jeg sier,. Du derimot, har ikke linket til et snev av dokumentasjon for det du påstår. Hvem av oss har de mest forvridde meningene da? Jeg skjønner selvsagt at jeg ikke kommer lengre her, da du ikke tar til deg dokumentasjon. Anonymkode: 9e93a...27d En diagnose er ikke noe som automatisk kvalifiserer til trygd! Veien mot trygd handler om alvorlighetsgrad, funksjonsevne, arbeidsevne og inntektsevne! Dette er så åpenbart at det er ikke vits i å dokumentere engang. Anonymkode: a3e9b...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #177 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En diagnose er ikke noe som automatisk kvalifiserer til trygd! Veien mot trygd handler om alvorlighetsgrad, funksjonsevne, arbeidsevne og inntektsevne! Dette er så åpenbart at det er ikke vits i å dokumentere engang. Anonymkode: a3e9b...4d0 Jeg har ikke nevnt diagnose med et ord. Anonymkode: 9e93a...27d 1
PetterKanin Skrevet 27. februar 2021 #178 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er rart at du er så påståelig på dette. Diffuse smerter er faktisk det enkleste å objektivt vurdere alvorlighetsgraden av sammenlignet med mange andre diffuse lidelser. Det blir oftere underdiagnosert enn overdiagnosert i diffuse lidelser. ME er en gruppe hvor dette ofte skjer. Istedenfor å havne under diagnosen G93,3 Kronisk utmattelsessyndrom så havner ofte pasientene under R53 Fatigue eller Kronisk utmattelse. Samme med Fibro. Istedenfor Fibro-diagnosen så havner dem under mindre smertelidelser. Anonymkode: a3e9b...4d0 Nei, diffuse smerter vil være det vanskeligste å vurdere.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #179 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Venninna mi var på to utprøvinger før hun fikk ufør. Mener ikke dette som hets altså, men hele prosessen fra hennes ståsted, virket sinnsykt enkel. Hun gav bare beskjed begge gangene at hun ikke klarte, og da slapp hun. Etter noen legeutredninger og diverse, fikk hun etter 4 år innvilget ufør. Anonymkode: c35be...e6f Det tok 4 år på aap for meg også. Jeg var på tre veldig ulike utprøvinger (etter å ha prøvd ut tilpasset stilling på opprinnelig arbeidssted). Jeg måtte mase på min kontakt i nav pga lange perioder med ingen aktivitet mellom utprøvingene, og jeg var på hvert sted ganske lenge, ca 9, 6 og 3 mnd (ca 40%). Min helsesituasjon gjorde at det tok ekstra tid å komme skikkelig inn i en arbeidssituasjon og deretter få en realistisk vurdering på hvordan jeg fungerte i den over tid. Bare på ett sted måtte jeg avbryte selv fordi kroppen ikke taklet det, på de andre var jeg så lenge at nav til slutt mente vi hadde melket muligheten til å teste diverse arbeidsoppgaver til maks. På to av stedene var det definitivt arbeidsoppgaver jeg kunne utføre, om enn i redusert stilling, men det var bare interesse for å ansette noen som kunne tre inn i alle typer arbeidsoppgaver. Spesielt på ett sted trivdes jeg godt og følte at jeg gjorde god nytte for meg de timene jeg var der. Men, å ansette en hjelper "på topp" inngikk ikke i budsjettet, selv om jeg hadde vært et kjærkomment tillegg som lettet hverdagen for de andre ansatte. Nav anbefalte til slutt å søke ufør fordi det rett og slett ikke var realistisk å finne en arbeidsplass der jeg kunne utnytte den smale kapasiteten jeg hadde, mao hadde jeg etter deres syn ikke inntektsevne. Jeg var skuffet fordi uten et arbeidssted har jeg heller ingen sosial omgang med andre mennesker, jeg hadde brukt all min kapasitet på jobb i flere år, og hadde ingenting til overs for slikt på privaten. Det føltes som at det gikk for fort og var for lett, men siden jeg ikke har helse til å skulle lete etter en egnet stilling hos en overbærende arbeidsgiver på egen hånd og nav ville sette kroken på døra, så ble det som det ble. Anonymkode: 86ea7...91d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #180 Skrevet 27. februar 2021 1 hour ago, Smeltemann said: Fysioer og kiropraktoren er bare tull. Har man vondt i ryggen så må det kirurger til for å bli bra. Om en ikke har muskeltrekk ,da kan sikkert varme og øvelser hjelpe for å løse opp. Jeg har gått til kiropraktor å brukt 10 tusenvis med kroner. Etter jeg opererte siste gang ble jeg bra. Her tar du feil. De aller, aller fleste som har vondt i ryggen behøver ikke operasjon, de blir bedre etter en stund med trening, dvs. fysioterapi. Så heldig du har vært som har fått smertelindring av operasjon. Operasjoner i ryggen ved alvorlige ryggplager er først og fremst med sikte på å bevare funksjon. Noen får smertelindring, noen får det ikke, noen blir verre. Anonymkode: 6841c...08a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå