Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg baserer det på antall uføre ihh til andre land, størrelsen på svart økonomi, at det ikke finnes straff eller system for å hindre snylting, moralen i samfunnet, samfunnsanalyser, og lignende.

Tallet er nok nærmere 15% enn 5%.

Anonymkode: 9e93a...27d

Dette tallet kan du på ingen grunnlag stå for, annet enn at det er en personlig mening. En ubetydelig sådan. 

Anonymkode: a3e9b...4d0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

NAV er heller ikke synske.

Nei, men dem er skeptiske, og det må foreligge en omfattende bevisbyrde for din sykdom eller din smerte. 

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
Trynefaktor skrev (1 minutt siden):

Jepp. En i familien min jobbet så lenge hun kunne, nå er hun helt ødelagt og sitter bare hjemme og forvitrer. Ingen takker deg når du sliter deg ut for å jobbe. 

De vil ikke være til belastning for samfunnet.  Hadde det bare vært litt fordelt så hadde flere vært i jobb.  Mange som mangler litt selvdisiplin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og inni disse 16000 er det slike svindlere også. 

Alt jeg skrev der var riktig. Utdyp hvis du mener jeg tar feil, og vis til noe bedre enn dine meninger. 

Du forstår ikke tallene du leser. Dette er blitt forklart gjentatte ganger, også i denne tråden.

Nei, det du skrev var ikke riktig. At det du skriver er feil et ikke en mening.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan det være om en vil bruke tid på seg selv og egeninteresse i stedet for å jobbe for andre.

Og om man er villig til å legge ned årevis av løgn og skuespill i det så har man MINST én diagnose 🤯

Anonymkode: 6d8bf...b21

• Liker 4
Gjest Trynefaktor
Skrevet
Smeltemann skrev (Akkurat nå):

De vil ikke være til belastning for samfunnet.  Hadde det bare vært litt fordelt så hadde flere vært i jobb.  Mange som mangler litt selvdisiplin.

Tror ikke det med selvdisiplin gjelder for generasjonen født rett etter krigen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet du ikke. 

Svart arbeid er inkludert i alle statistikker, om man er ufør, i jobb, arbeidsledig, pensjonist osv osv. Det tallet du legger inn gjelder for samfunnet som helhet. 

Jepp. Men 500 milliarder tilsier at alle i arbeidsfør alder svindler for 175000 pr hode. Man må da spørre seg hvem som har størst mulighet til å drive med dette ihh hva man faktisk har tid til. Ikke minst sier det igjen noe om den berømte moralen her til lands. Som noen mener 360000 uføre har så uendelig mye mer av enn resten har.

• Liker 1
Skrevet

Og om man er villig til å legge ned årevis av løgn og skuespill i det så har man MINST én diagnose 🤯

Anonymkode: 6d8bf...b21

Det bryr de nok seg katten om, når det fører til livslang ytelse.

Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Du forstår ikke tallene du leser. Dette er blitt forklart gjentatte ganger, også i denne tråden.

Nei, det du skrev var ikke riktig. At det du skriver er feil et ikke en mening.

OK, hvis du sier det så... SÅ mååå det jo bare være at jeg leser feil, alt jeg skriver er feil feil og alt du skriver er riktig. Der var vi inne på det jeg skrev tidligere. 

Gidder ikke bruke mer tid på dere to. Meningene deres går i spinn og på repeat her inne hele døgnet, og behandles som fakta. 

Skrevet

Nei, men dem er skeptiske, og det må foreligge en omfattende bevisbyrde for din sykdom eller din smerte. 

Det er veldig individuelt hvor skeptiske saksbehandlerne er. Nei, det må kun foreligge vurderinger av smerten, basert på hva som sies. Det er ofte mindre tidskrevende med somatisk påvisbare lidelser, men begge deler fører til uføretrygd om avklaringen tilsier det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette tallet kan du på ingen grunnlag stå for, annet enn at det er en personlig mening. En ubetydelig sådan. 

Ubetydelig for deg kanskje. Som også er en ubetydelig mening for meg.

Skrevet
Trynefaktor skrev (1 minutt siden):

Jepp. En i familien min jobbet så lenge hun kunne, nå er hun helt ødelagt og sitter bare hjemme og forvitrer. Ingen takker deg når du sliter deg ut for å jobbe. 

Det er faktisk sant. Man får ikke noe takk eller ros for å ha ødelagt helsen sin med å presse seg i jobb over tid. Det er ikke noe «Så tøff du har vært som sto på, holdt ut, og prøvde ditt beste», i kanskje over ti år på AAP. Mens man brekker seg på vei til jobb, og må bo hos foreldre fordi man ikke har overskudd til noe annet i tillegg. Men klart, man later jo bare som og burde bare skjerpe seg litt🙄 

Anonymkode: e4fe3...0f8

Skrevet

OK, hvis du sier det så... SÅ mååå det jo bare være at jeg leser feil, alt jeg skriver er feil feil og alt du skriver er riktig. Der var vi inne på det jeg skrev tidligere. 

Gidder ikke bruke mer tid på dere to. Meningene deres går i spinn og på repeat her inne hele døgnet, og behandles som fakta. 

Det er neppe noen av oss 2 lei seg for.

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Men 500 milliarder tilsier at alle i arbeidsfør alder svindler for 175000 pr hode. Man må da spørre seg hvem som har størst mulighet til å drive med dette ihh hva man faktisk har tid til. Ikke minst sier det igjen noe om den berømte moralen her til lands. Som noen mener 360000 uføre har så uendelig mye mer av enn resten har.

Hvorfor nevner du ikke pensjonister, arbeidsledige, innvandrere osv i denne setningen? Kun uføre? 

Dessuten så jobbes det mye svart innenfor arbeidslivet også. Ikke si meg at du ikke klarer å se det. 

• Liker 4
Skrevet

Når det du påstår er feil så er det feil, ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei og atter nei. Du må sette deg inn i hva "diffuse lidelser" faktisk er for noe.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor nevner du ikke pensjonister, arbeidsledige, innvandrere osv i denne setningen? Kun uføre? 

Dessuten så jobbes det mye svart innenfor arbeidslivet også. Ikke si meg at du ikke klarer å se det. 

Uttrykket "arbeidsfør alder" sier deg kanskje noe om dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

tror du tar feil, er mange som prøver og lure til seg ufør pga latskap

Anonymkode: 2f4a0...781

Tror du tar feil, mange som søker ufør fordi de er for syke til å stå i jobb. Noe annet er unntaket. 

Anonymkode: 03d38...6e8

Skrevet

Nei og atter nei. Du må sette deg inn i hva "diffuse lidelser" faktisk er for noe.

Det må alltid foreligge uttalelse fra fastlege og spesialist(er), samt være utført nødvendige rehabiliteringstiltak som også må ha lagt ved en uttalelse. Men dette er kanskje ikke omfattende for deg? Igjen, undergravelse av kompetansepersonell. Og undergravelse av systemet som helhet. 

Kanskje du/dere bør ta et oppgjør med systemet, istedenfor folket. 

• Liker 4
Skrevet

Det må alltid foreligge uttalelse fra fastlege og spesialist(er), samt være utført nødvendige rehabiliteringstiltak som også må ha lagt ved en uttalelse. Men dette er kanskje ikke omfattende for deg? Igjen, undergravelse av kompetansepersonell. Og undergravelse av systemet som helhet. 

Kanskje du/dere bør ta et oppgjør med systemet, istedenfor folket. 

Har du nå satt deg inn i uttrykket "diffuse lidelser" og har forstått hva dette er?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...