Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan det være om en vil bruke tid på seg selv og egeninteresse i stedet for å jobbe for andre.

Anonymkode: 9e93a...27d

Men hvor mange tror du det gjelder, sånn egentlig? Altså helt friske, men late? 

Anonymkode: 52506...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

PetterKanin, du er en besserwizzer innenfor alt når det kommer til uføretrygd, spesialistvurderinger, helsebehandlinger og prosessene rundt. Men fakta er at du faktisk ikke forstår deg på dette. Du har et forvrengt bilde av hele systemet. Og jeg, og sikkert flere, er rimelig lei av å høre dine MENINGER om dette. For det henger ikke på greip. 

Smerter som er fabrikkerte vil bli avslørt i løpet av prosessen, eventuelt bli vurdert til en lav alvorlighetsgrad som ikke gjør at du tilfredsstiller kravene til uføretrygd. 

Ryggsmerter er faktisk smertene som påvirker kroppen aller mest. Har du smerter i ryggen som skal tilfredsstille en uføretrygd så må du ha såpass smerter at det påvirker kroppen din. Vi snakker ikke kun om knuter her, men om komplekse mønstre som påvirker kroppen. Alt fra motorikk, feilstillinger, overbelastninger, spenninger osv. Har du ingen av disse objektive funnene så er det svært lite på at dine "ryggsmerter" er av en karakter som gjør at du må ha uføretrygd.

Skjønner ikke at du ikke kan være påståelig på dette. Du har null peiling på området. Igjen, forvrengte meninger som ikke har rot i virkeligheten. Du undergraver kompetansepersoner. 

Anonymkode: a3e9b...4d0

Jegvet jo bedre enn deg, så selvsagt er jeg en besserwisser. Nei, jeg undergraver ikke kompetansepartner, jeg sier de ikke er synske, slik du later til å tro.

Innerst inne vet forhåpentligvis du også at jeg har fullstendig rett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er heller ingen som kan vise til noen som er tatt for å snylte til seg trygd. Hvem av disse 2 tingene syns du er mest bekymringsfull?

Jeg syns det viser at vi har et svært godt system som fanger opp eventuelle svindlere før de blir uføre. Og det er positivt. Alle burde være glade for det. Også fokusere på sine egne liv i stedet. All denne konspirasjonsteorien må da ta mye energi. Ikke rart folk som jobber og skriver her er så vanvittig slitne😅

Anonymkode: e4fe3...0f8

Skrevet

Denne artikkelen sa deg INGENTING. Rett og slett fordi det ikke kom fram hva hun behandles for, og hvordan dette har påvirket kroppen. For ja, det går fint an å få uføretrygd på ryggsmerter, men da må smertene være av en slik karakter at det faktisk vises på musklene og kroppen at du har det vondt. Det er lett for helsepersonell og en spesialist å se om smertene dine er reelle eller ikke. 

Den sa meg veldig mye. Du kan se på den som om pasienten faker eller ikke. Resultatet er det samme.

Å si at helsepersonell ser om smertene er reelle eller ikke blir rimelig patetisk. Som sagt uføretrygdes en drøss med folk pga diffuse lidelser.

• Liker 1
Skrevet

Denne artikkelen sa deg INGENTING. Rett og slett fordi det ikke kom fram hva hun behandles for, og hvordan dette har påvirket kroppen. For ja, det går fint an å få uføretrygd på ryggsmerter, men da må smertene være av en slik karakter at det faktisk vises på musklene og kroppen at du har det vondt. Det er lett for helsepersonell og en spesialist å se om smertene dine er reelle eller ikke. 

Nei, det må de ikke. Smertene må være av en slik karakter at de medfører 50% nedsatt inntektsevne, som er kriteriet for uføretrygd.

Gjest Smeltemann
Skrevet

Og noen fysioer er bedre enn andre. Dvs at noen også må være dårligere.

Fysioer og kiropraktoren er bare tull.

Har man vondt i ryggen så må det kirurger til for å bli bra.

Om en ikke har muskeltrekk ,da kan sikkert varme og øvelser hjelpe for å løse opp.  Jeg har gått til kiropraktor å brukt 10 tusenvis med kroner.  Etter jeg opererte siste gang ble jeg bra. 

Skrevet

Jeg syns det viser at vi har et svært godt system som fanger opp eventuelle svindlere før de blir uføre. Og det er positivt. Alle burde være glade for det. Også fokusere på sine egne liv i stedet. All denne konspirasjonsteorien må da ta mye energi. Ikke rart folk som jobber og skriver her er så vanvittig slitne😅

Anonymkode: e4fe3...0f8

Da får du fortsette å være glad for dette. Andre har heldigvis et mer realistisk syn på dette.,

Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Jegvet jo bedre enn deg, så selvsagt er jeg en besserwisser. Nei, jeg undergraver ikke kompetansepartner, jeg sier de ikke er synske, slik du later til å tro.

Innerst inne vet forhåpentligvis du også at jeg har fullstendig rett.

Du er så på bærtur at det er helt sykt at du får lov å uttale deg i disse uføretrådene. Tråder du ser ut til å bo i her inne. 

Kanskje du bør ta deg en prat med en fysioterapeut, manuellterapeut og en spesialist innenfor fysikalsk- medisinsk rehabilitering, slik at du får oppleve selv at dem faktisk kan se på deg eller ikke om du lyver eller om du faktisk har smerter. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvor mange tror du det gjelder, sånn egentlig? Altså helt friske, men late? 

Anonymkode: 52506...61b

Som er snyltere av uføretrygd? Mellom 5 og 15% av alle 360000.

Skrevet

Den sa meg veldig mye. Du kan se på den som om pasienten faker eller ikke. Resultatet er det samme.

Å si at helsepersonell ser om smertene er reelle eller ikke blir rimelig patetisk. Som sagt uføretrygdes en drøss med folk pga diffuse lidelser.

Diffuse plager gir uansett ofte objektive funn innenfor spesialistområdet. Ingen klarer å lyve seg igjennom en uføreprosess ved å si at dem har ryggsmerter. Isåfall så er du så god å være skuespiller at du egentlig burde vært ansatt på Nasjonalteateret. 

• Liker 1
Skrevet

Du er så på bærtur at det er helt sykt at du får lov å uttale deg i disse uføretrådene. Tråder du ser ut til å bo i her inne. 

Kanskje du bør ta deg en prat med en fysioterapeut, manuellterapeut og en spesialist innenfor fysikalsk- medisinsk rehabilitering, slik at du får oppleve selv at dem faktisk kan se på deg eller ikke om du lyver eller om du faktisk har smerter. 

Prøv å unngå personangrep. Det blir bare så fryktelig fordummende for de som kommer med det.

Skrevet

Har pratet med alle tre alternativer, jeg. Dine usakligheter er lite annet enn usakligheter og påvirker realitetene null.

Skrevet

Som er snyltere av uføretrygd? Mellom 5 og 15% av alle 360000.

Prøv på nytt. Mellom 2 - 3,9, men maks 4,5%, iht samfunnsanalyse. Som for øvrig er den laveste NAV gruppen med svindlere. 

• Liker 4
Skrevet

Diffuse plager gir uansett ofte objektive funn innenfor spesialistområdet. Ingen klarer å lyve seg igjennom en uføreprosess ved å si at dem har ryggsmerter. Isåfall så er du så god å være skuespiller at du egentlig burde vært ansatt på Nasjonalteateret. 

At de gir "ofte" funn sier veldig lite om totalen. At ingen klarer å lyve seg gjennom dette vet jeg jo med 100% sikkerhet at det gjør.

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Har pratet med alle tre alternativer, jeg. Dine usakligheter er lite annet enn usakligheter og påvirker realitetene null.

Seff har du det! 

Skrevet

Prøv på nytt. Mellom 2 - 3,9, men maks 4,5%, iht samfunnsanalyse. Som for øvrig er den laveste NAV gruppen med svindlere. 

Ok, jeg prøver på nytt: Mellom 5-15% av alle 360000 uføretrygdede.

Skrevet

Prøv å unngå personangrep. Det blir bare så fryktelig fordummende for de som kommer med det.

Personangrep? Når man sprer feilaktige opplysninger og fordommer, så er det også fordummende for debatten. Sykt irriterende å lese at kompetansepersoner ikke har kompetanse nok på området. 

• Liker 2
Skrevet

Seff har du det! 

Ja, vanskelig å få behandling av dem uten å prate med dem.

Skrevet

Ok, jeg prøver på nytt: Mellom 5-15% av alle 360000 uføretrygdede.

Hehe. Ja, mener du. Samfunnsanalysen mener noe annet. Altså maks 4,5%. 

• Liker 2
Skrevet

Personangrep? Når man sprer feilaktige opplysninger og fordommer, så er det også fordummende for debatten. Sykt irriterende å lese at kompetansepersoner ikke har kompetanse nok på området. 

Hvorfor sprer du feilaktige opplysninger og fordommer da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...