Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der er bare tragisk ts! Du vet nok ikke hva som foregår hjemme hos henne. Mulig hun skal pusse opp, men hva vet vel du ? Mannen, venner, foreldrene som kanskje skal hjelpe henne? 
Er det ulovlig å ta seg en fest? Hvordan er dagen etter en fest? Vet du? 
Vet du om hun går på sterke smertestillende? 

Slike som deg er så jævla frustrende å ha som borger! Ser for meg du står bak gardina å snike på naboene dine og. 
Må vere et ensformig liv du leve. 

Anonymkode: f52c3...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet
vestavind skrev (4 minutter siden):

Haha...  latskap fører ikke til uføretrygd. Alle må gjennom tester og div før de får det innvilget. De som tror noe annet er bare ute etter og provosere. 

Man kan selvsagt få uføretrygd ved å simulere en lidelse lenge nok.

Anonymkode: 9e93a...27d

• Liker 3
Skrevet

Nei...det nekter jeg og tro. Når du mener  det så mener du samtidig at leger og fagfolk er lette og lure.... voks opp...

• Liker 2
Skrevet

Du er bare ute etter og provosere i natten 😂

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nav lokalt kan si at hun skal søke, men det er langt fra sikkert at de som sitter på avgjørelsesmyndigheten sier det samme. 
Saksbehandleren kan også mene en ting, mens ROL sier nei. Da stopper prosessen også opp. 

Tror tallene er at omtrent 10% av de som søker, får avslag. 

Anonymkode: a4d8a...075

For å ikke snakke om at ulike saksbehandlere kan mene ulikt og sinke eller endre prosessen.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ei venninne har gått noen år på aap pga smerter i knær og egentlig hele kroppen, sier hun. Hun skulle ut i praksisplass denne uken. Skulle jobbe 50% i 2 måneder. 2 dager klarte hun. Var så sliten og hadde vondt i kroppen. Det har faktisk jeg også etter noen dager på jobb. Nå sier hun at hun skal søke uføre. Nav hadde rådet henne til det.Er det virkelig så enkelt? 

Jeg blir litt frustrert når hun kan feste fra Fredag til Søndag når ungene er til faren. Jeg klarer ikke det

Hun kan pusse opp i ei hel uke fra morgen til kveld. Men å jobbe mer enn 2 dager klarer hun ikke.  Skjønner ikke dette 

Anonymkode: 92801...4ce

Hun er neppe en veldig nær venninne. Eller så liker hun ikke å snakke om personlige problemer, for om denne historien stemmer så er det nok veldig mye hun ikke forteller deg her.

Ingen oppegående mennesker vil frivillig være uføretrygdede. De fleste oppegående mennesker ønsker å fremstå mest mulig normale og da også ha en normal jobb.

Vil en person ikke jobbe er der mest sannsynlig noe galt med denne personen. Enten pga sykdom, kroniske smerter eller psykiske smerter. Det sistnevnte er det som færrest ønsker å snakke høyt om. Da er det lettere å snakke om fysiske smerter. Ofte er det en kombinasjon av de to som fører til uføretrygd.

En sjeldne gang i blant finnes det noen sosiale tapere der ute som faktisk er så late at de ikke gidder å jobbe. De vil heller leve på staten og spiller kanskje sykere enn de er for å få støtte. Men om de faktisk gjør det er det jo noe som ikke stemmer med dem på en eller annen måte tenker jeg.  Og jeg tror også mange av dem spiller motsatt. Dvs at de er psykere enn de vil snakke om høyt og så spiller de på at de er late og heller ønsker ‘å nave’.

Jeg kjenner ett par sånne, men har etterhvert lært dem å kjenne såpass at jeg ser de sliter. Enten med angst eller periodevis psykotiske trekk. Det har gjerne kommet frem ifm alkohol der de forandrer seg skremmende mye og skifter totalt personlighet. 

Det er faktisk ganske vanskelig å bli uføretrygdet i Norge, så tro meg, venninnen din feiler mer enn hun utrykker for deg.

Endret av Jullen
  • Liker 9
Skrevet
vestavind skrev (Akkurat nå):

Nei...det nekter jeg og tro. Når du mener  det så mener du samtidig at leger og fagfolk er lette og lure.... voks opp...

Det har lite med hva du tror å gjøre. 

• Liker 2
Skrevet
vestavind skrev (6 minutter siden):

Haha...  latskap fører ikke til uføretrygd. Alle må gjennom tester og div før de får det innvilget. De som tror noe annet er bare ute etter og provosere. 

ok, ingen kan lyve på seg symptomer? mange sykdommer som er gyldig grunn for ufør kan ikke påvises på noen måte, man må rett og slett ta personen ord på at det faktisk stemmer.

Anonymkode: 2f4a0...781

• Liker 3
Skrevet
Jullen skrev (1 minutt siden):

For å ikke snakke om at ulike saksbehandlere

Hun er neppe en veldig nær venninne. Eller så liker hun ikke å snakke om personlige problemer, for om denne historien stemmer så er det nok veldig mye hun ikke forteller deg her.

Ingen oppegående mennesker vil frivillig være uføretrygdede. De fleste oppegående mennesker ønsker å fremstå mest mulig normale og da også ha en normal jobb.

Vil en person ikke jobbe er der mest sannsynlig noe galt med denne personen. Enten pga sykdom, kroniske smerter eller psykiske smerter. Det sistnevnte er det som færrest ønsker å snakke høyt om. Da er det lettere å snakke om fysiske smerter. Ofte er det en kombinasjon av de to som fører til uføretrygd.

En sjeldne gang i blant finnes det noen sosiale tapere der ute som faktisk er så late at de ikke gidder å jobbe. De vil heller leve på staten og spiller kanskje sykere enn de er for å få støtte. Men om de faktisk gjør det er det jo noe som ikke stemmer med dem på en eller annen måte tenker jeg.  Og jeg tror også mange av dem spiller motsatt. Dvs at de er psykere enn de vil snakke om høyt og så spiller de på at de er late og heller ønsker ‘å nave’.

Jeg kjenner ett par sånne, men har etterhvert lært dem å kjenne såpass at jeg ser de sliter. Enten med angst eller periodevis psykotiske trekk. Det har gjerne kommet frem ifm alkohol der de forandrer seg skremmende mye og skifter totalt personlighet. 

Det er faktisk ganske vanskelig å bli uføretrygdet i Norge, så tro meg, venninnen din feiler mer enn hun utrykker for deg.

Både sykemelding og deretter uføretrygd på sikt er omtrent selvbetjening. Jeg lener meg på leger som sier det samme.

• Liker 1
Skrevet

ok, ingen kan lyve på seg symptomer? mange sykdommer som er gyldig grunn for ufør kan ikke påvises på noen måte, man må rett og slett ta personen ord på at det faktisk stemmer.

Dette er jo logisk. Alle som tror noe annet, har neppe vært ute i den virkelige verden.

• Liker 1
Skrevet

Blablabla....godnatt...tullprat

godt argument imot våre fakta. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man kan selvsagt få uføretrygd ved å simulere en lidelse lenge nok.

Å forsøke å få uføretrygd ved å simulere en lidelse over svært lang tid er ikke friskt i seg selv.

• Liker 8
Skrevet
vestavind skrev (1 minutt siden):

Blablabla....godnatt...tullprat

God natt til deg også.

Skrevet
Jullen skrev (Akkurat nå):

Å forsøke å få uføretrygd ved å simulere en lidelse over svært lang tid er ikke friskt i seg selv.

Det kan det være om en vil bruke tid på seg selv og egeninteresse i stedet for å jobbe for andre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i den virkelige verden, helsepersonell. Noen kan nok si de har ditt og datt men det vil bli avslørt.....Tror ingen får uføre pga egendefinerte sykdommer...tror de fleste mennesker ønsker jobbe...

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i den virkelige verden, helsepersonell. Noen kan nok si de har ditt og datt men det vil bli avslørt.....Tror ingen får uføre pga egendefinerte sykdommer...tror de fleste mennesker ønsker jobbe...

De fleste er ikke alle. Å tro at ikke det finnes snyltere blant 360000 uføre er utopi.

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Både sykemelding og deretter uføretrygd på sikt er omtrent selvbetjening. Jeg lener meg på leger som sier det samme.

Leger må aktivt på banen i denne prosessen. De må skrive ut legerklæringer og dokumentasjon forøvrig på at pasienten/klienten er arbeidsufør og hvorfor. I noen sammenhenger må de også delta på møter med pasienten og Nav.

Endret av Jullen
  • Liker 2
Skrevet

De fleste er ikke alle. Å tro at ikke det finnes snyltere blant 360000 uføre er utopi.

Hvis det finnes snyltere finnes det og leger og NAV som går rett på....tror jeg ikke....   tror det er vanskelig ogfå trygd og det tror jeg de aller fleste skal være glad for.... Snyltere er det alle veier men tror NAV plukker ut de fleste

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan det være om en vil bruke tid på seg selv og egeninteresse i stedet for å jobbe for andre.

Et høyst fåtall av den uføre befolkningen har en slik holdning og da blir det feil å stigmatisere uføre etter slik væremåte.

• Liker 3
Skrevet
Jullen skrev (1 minutt siden):

Et høyst fåtall av den uføre befolkningen har en slik holdning og da blir det feil å stigmatisere uføre etter slik væremåte.

Enig med siste taler ...  ingen trenger ri på kjepphesten...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...