Gå til innhold

Hjelpe meg, kulturkrasj. Husverter er fra Afrika, tramper og skriker i helgene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd her siden Oktober. Men i det siste har husvertene trampet så mye at hele huset har ristet. De er fra Afrika, og for dem er visst dette normalt. Jeg planlegger allerede å flytte videre. Noe som er så trist for jeg likte dem så godt og jeg har dannet en god ro. Jeg er et rolig menneske. Men hver helg så hopper de opp og ned med sinnsyk musikk og joiker. Jeg har aldri spilt høy musikk, men forstår nå at det er innafor. Helt til jeg hører at de tramper ekstra i gulvet. Jeg føler dette er helt galskap. Har prøvd å skrive til dem på sms. Og hver gang virker de så utrolig greie. Noen forslag? 

Anonymkode: 256ca...96c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er ''de er hyggelige'' ikke en grunn til å bli der. Hvis du plages, flytt.

• Liker 2
Skrevet

Dette gjorde mine tidligere norske (eller skal jeg si europeiske😂) huseiere også , og ikke bare i helgene. Jeg flyttet.

Skrevet

Afrikanere som joiker?? Dette må jo være noe for Norge Rundt 😀

Anonymkode: 7c6b0...80b

• Liker 42
Skrevet

Er det han fra kill buljo som bor der? 

• Liker 4
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har bodd her siden Oktober. Men i det siste har husvertene trampet så mye at hele huset har ristet. De er fra Afrika, og for dem er visst dette normalt. Jeg planlegger allerede å flytte videre. Noe som er så trist for jeg likte dem så godt og jeg har dannet en god ro. Jeg er et rolig menneske. Men hver helg så hopper de opp og ned med sinnsyk musikk og joiker. Jeg har aldri spilt høy musikk, men forstår nå at det er innafor. Helt til jeg hører at de tramper ekstra i gulvet. Jeg føler dette er helt galskap. Har prøvd å skrive til dem på sms. Og hver gang virker de så utrolig greie. Noen forslag? 

Høres ut som de som bodde over meg i en bygård i Oslo for mange år siden. Innimellom hørtes det ut som de løftet alle møblene i stua på en gang og slapp dem i gulvet. Gjerne midt på natta. Jeg hadde loftseng og lå en meter fra mitt tak, så det føltes noen ganger som om de holdt på å dette gjennom rett på meg.

Jeg bodde der på en treårskontrakt, så jeg var i grunnen bare glad til da jeg skulle flytte. Har ikke noe bedre forslag til deg og støtter at du allerede planlegger å flytte til et annet sted. Jeg tviler sterkt på at de kommer til å endre på noe, de eier og kan i praksis gjøre hva de vil.

• Liker 2
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Dette vil jeg gjerne høre, kjenner jeg

Skrevet

Hadde støyen vært mindre plagsom dersom de var norske? Etnisitet er vel fullstendig irrelevant i denne saken. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Chiubi said:

Hadde støyen vært mindre plagsom dersom de var norske? Etnisitet er vel fullstendig irrelevant i denne saken. 

Hen skriver jo at det er kulturkræsj... Ikke så lett å påtvinge folk fra en annen kultur norske forventninger vel? Spesielt ikke når de eier huset.

Anonymkode: 3b660...24e

• Liker 8
Skrevet

Du kan jo prøve å spille så høy musikk at du overdøver dem, og høre hva de synes.

Afrikanere joiker ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Jeg sa joiker for de gjør noe med tungen, der de ruller og skriker høyt samtidig. Har ingen ord for det enn joiking. Jeg er veldig glad i dem normalt, for de er så hjelpsomme og virker veldig snille. 
Jeg hadde sagt akkurat det samme om de var norske, spanske, engelske. Det spiller ingen rolle. Jeg tror dette handler om kultur. Jeg skrev til dem og har faktisk slått opp musikken min. Vi har også en avtale der jeg er nødt å slå av vaskemaskin og tørketrommel hver kveld før kl 21. Og jeg skrev til dem at jeg har alltid holdt min del av avtalen. Etter den sms, så har det vært dønn stille. Men jeg må si at jeg gruer meg til helgen igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (På 27.2.2021 den 21.41):

Klart ikke :(. Dette handler ikke om det. Jeg liker dem normalt veldig godt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 14.08):

Afrikanere som joiker?? Dette må jo være noe for Norge Rundt 😀

Anonymkode: 7c6b0...80b

De ruller med tungen og skriker ut. Jeg vet det ikke er joiking. Men det minner om det. Det er ekstremt høyt og sjenerende. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener 😊 de danser sikkert. 

Anonymkode: 97b12...6cb

Skrevet (endret)

Slett

Endret av Catliner
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for alle svar. Jeg sa joiker for de gjør noe med tungen, der de ruller og skriker høyt samtidig. Har ingen ord for det enn joiking. Jeg er veldig glad i dem normalt, for de er så hjelpsomme og virker veldig snille. 
Jeg hadde sagt akkurat det samme om de var norske, spanske, engelske. Det spiller ingen rolle. Jeg tror dette handler om kultur. Jeg skrev til dem og har faktisk slått opp musikken min. Vi har også en avtale der jeg er nødt å slå av vaskemaskin og tørketrommel hver kveld før kl 21. Og jeg skrev til dem at jeg har alltid holdt min del av avtalen. Etter den sms, så har det vært dønn stille. Men jeg må si at jeg gruer meg til helgen igjen. 

Somaliere.  Tror det er sånn lyd de lager med tunga og stemmen i falsett, gjør det ofte når de fester eller feirer noe.  

Anonymkode: 24aa2...c3a

AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (På 27.2.2021 den 21.41):

Hvorfor ville den vært mindre plagsom om de var norske??  Hun beskriver husverten, det er lov til å beskrive mennesker og det er vanskelig å beskrive mennesker og væremåte uten å nevne hvor de er fra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 3.12):

Somaliere.  Tror det er sånn lyd de lager med tunga og stemmen i falsett, gjør det ofte når de fester eller feirer noe.  

Snart ramadan. Da er det mat og roping hver kveld i en måned. 

Anonymkode: 91249...ac8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 3/5/2021 at 3:14 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor ville den vært mindre plagsom om de var norske??  Hun beskriver husverten, det er lov til å beskrive mennesker og det er vanskelig å beskrive mennesker og væremåte uten å nevne hvor de er fra. 

Vel, vi vet i allefall at de er i fra en av de 52 landene som innebærer kontinentet Afrika. 52 land med vilt forskjellig kultur, forskjellig religion, forskjellig det aller meste. Jeg klarer aldri å fatte og begripe hvorfor folk hele tiden omtaler Afrika som om det var ett land! De har ikke lik hudfarge en gang!

F1.large.jpg

Anonymkode: 2c787...6e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har leieboere fra Afrika, Eritrea og opplever det samme, begynner nå gå meg på nervene dessverre.

Anonymkode: a7e27...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...