Gå til innhold

Kommentarer til denne hytten? (Planløsning etc)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Knirke skrev (21 timer siden):

Nå er det jo ikke jeg som skal ha hytte/hus, men....  11 personer?  Og dere skal betale for innkjøp, opparming og vedlikehold av husrom for denne bataljonen? Da ville jeg heller tatt inn på hotell eller leid firmahytte for de turene det gjelder... Tror ikke engang jeg kjenner 10 personer som ville blitt med på en sånn hyttetur, barn eller ei (barna blir uansett tidsnok store nok til å nekte å bli med). Jeg hadde ihvertfall takket pent nei. 

Med tiden og når barna blir større  vil dere sikkert dra oftere på tur bare 2 stykker, eller kanskje alene?. Hadde jeg sittet alene i den hytta der hadde jeg følt at jeg var i et forlatt konferanselokale. For ikke å snakke om kostnadene med oppvarming. 

Tror kanskje heller jeg ville gått for en anneks-løsning for gjester. Da kan det stå uoppvarmet når det ikke er i bruk. 

Dette synes jeg var et litt merkelig innlegg. Selvsagt betaler vi for disse tingene når vi har gjester? Tenker ikke over det, engang. Det er jo heller ikke snakk om å «kjenne 10 pers som blir med på hyttetur», de fleste er jo mine egne barn og min mann..? 

Anneks er for øvrig dyre m2 sammenlignet med å bygge tilsvarende større hytte. Hvis nå økonomi skulle være en såpass viktig faktor som du skisserer her.

Ts

Anonymkode: eb72f...447

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei her misforstår du. Det er helt greit med 5 soverom/avlukker, men det trenger ikke være 120kvm for å få det til. Og bygger man hytte så gjøres det i et livsløpsperspektiv mener jeg, de færreste er 10 pers på hytta hele livet. De fleste er faktisk bare familien på 4-6, og innimellom er det med venner/besteforeldre ect. Etterhvert som barna blir eldre reiser som regel foreldrene alene, da er det å ha 200 kvm hytte som skal ryddes/vaskes, varmes opp og vedlikeholdes veldig mye. 

Anonymkode: 477bd...b1b

Jeg ville ikke hatt 5 soverom på 120 m2. Vi er enige om at dersom vi går for en mindre hytte enn den i linken, så blir det med færre soverom slik at ikke fellesarealene blir så begrensede.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette synes jeg var et litt merkelig innlegg. Selvsagt betaler vi for disse tingene når vi har gjester? Tenker ikke over det, engang. Det er jo heller ikke snakk om å «kjenne 10 pers som blir med på hyttetur», de fleste er jo mine egne barn og min mann..? 

Anneks er for øvrig dyre m2 sammenlignet med å bygge tilsvarende større hytte. Hvis nå økonomi skulle være en såpass viktig faktor som du skisserer her.

Ts

Det var såkalt "satt på spissen". Jeg har vokst opp med altfor mange mennesker i altfor liten hytte med null personlig space, så det kan hende det bare er meg. Jeg hadde definitivt ikke orket 10 medlemmer av min egen familie:sprettoy:

Men helt seriøst: Hvor gamle er barna, hvor mange er de, og hvor lenge kommer de til å bli med på hytta? De fleste tenåringer sier neitakk til hytteturer med foreldre. De får gjerne tilbake interessen når de blir eldre, men vil da heller dra sammen med venner. 

Vet ikke hva det koster med anneks.  Planlegger anneks til hytta selv selv, men det blir i en helt annen størrelsesorden, samt vi bygger det meste selv, så det kan ikke sammenlignes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...