Gå til innhold

Dere med to bachelor grad, hvordan er jobb muligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva har dere bachelor i?

Anonymkode: 5d215...070

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ferdigstiller min bachelor i grunnskolelærerutdanning/allmennlærer i år, og har allerede en bachelor innen språk. Jeg har også mastergrad.

Det har gjort meg ganske attraktiv, vil jeg si. Jeg begynner i ny jobb i august, og jeg har i etterkant også fått to andre jobbtilbud så langt (jeg søkte på fem ulike stillinger og har fått tilbud om tre av dem så langt). Alle med bakgrunn i utdanningene mine.

Attraktivitet handler vel også om relevans, ikke at man nødvendigvis har to bachelorgrader i seg selv. 

• Liker 1
Skrevet
SPOCA skrev (47 minutter siden):

Jeg ferdigstiller min bachelor i grunnskolelærerutdanning/allmennlærer i år, og har allerede en bachelor innen språk. Jeg har også mastergrad.

Det har gjort meg ganske attraktiv, vil jeg si. Jeg begynner i ny jobb i august, og jeg har i etterkant også fått to andre jobbtilbud så langt (jeg søkte på fem ulike stillinger og har fått tilbud om tre av dem så langt). Alle med bakgrunn i utdanningene mine.

Attraktivitet handler vel også om relevans, ikke at man nødvendigvis har to bachelorgrader i seg selv. 

Hva mener du med den siste biten? At det er arbeids relevans som teller?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg mente at det gjør deg ikke nødvendigvis mer attraktiv om du søker på en jobb hvor kanskje bare en av bachelorgradene er relevante for jobben som skal gjøres. Det kommer selvfølgelig at på yrke og arbeidsgiver.

Noen arbeidsgivere ser jo også mer positivt på utdanning enn andre. Andre arbeidsgivere "skremmes" av mye utdanning. Jeg har opplevd begge deler i jobbsøkerprosess. De som skremmes er redd for at man vil kjede seg og ser ikke muligheten det gir, mens andre synes det er flott og fint ser det som en mulighet for å utvide kunnskap.

Forøvrig har jeg faktisk ingen relevant jobberfaring i jobben jeg begynner i fra august, jeg har fått jobben i bakgrunn av mine studier og kompetanse, der kombinasjonen av mine grader er noe de var ute etter.

Skrevet

Hvordan er lønnen med bachelor i forhold til de som ikke har det?.

Jeg tenker da på de som jobber innenfor industrien som f.eks sveisere, industrimekanikere og maskinførere på anlegg?.

Anonymkode: 8bbe0...2a7

Skrevet
SPOCA skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg mente at det gjør deg ikke nødvendigvis mer attraktiv om du søker på en jobb hvor kanskje bare en av bachelorgradene er relevante for jobben som skal gjøres. Det kommer selvfølgelig at på yrke og arbeidsgiver.

Noen arbeidsgivere ser jo også mer positivt på utdanning enn andre. Andre arbeidsgivere "skremmes" av mye utdanning. Jeg har opplevd begge deler i jobbsøkerprosess. De som skremmes er redd for at man vil kjede seg og ser ikke muligheten det gir, mens andre synes det er flott og fint ser det som en mulighet for å utvide kunnskap.

Forøvrig har jeg faktisk ingen relevant jobberfaring i jobben jeg begynner i fra august, jeg har fått jobben i bakgrunn av mine studier og kompetanse, der kombinasjonen av mine grader er noe de var ute etter.

takk for svar. Jeg vurderer historie + økonomi og admin men jeg er ikke helt sikkert enda. Virker som jobbmuligheten for begge er lav 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det heter bachelorgrad og jobbmulighet, ikke "bachelor grad" og "jobb mulighet".

• Liker 1
Skrevet
Capybara skrev (29 minutter siden):

Det heter bachelorgrad og jobbmulighet, ikke "bachelor grad" og "jobb mulighet".

Å fy faen, beklager sjef. Gramma nazi på høyeste nivå eller? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

takk for svar. Jeg vurderer historie + økonomi og admin men jeg er ikke helt sikkert enda. Virker som jobbmuligheten for begge er lav 

Høres ikke ut som en god kombinasjon. Du må starte i den andre enden: Hvilken jobb kunne du tenke deg? Og så finne ut hvilken utdanning du må ta for å komme deg dit. 

Anonymkode: 1c6e9...dac

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å fy faen, beklager sjef. Gramma nazi på høyeste nivå eller? 

Heisann, der avslørte du ikke bare elendige skriveferdigheter, men også en usjarmerende bitter holdning.
Lykke til med studier - det tror jeg du trenger.

• Liker 2
Skrevet
Capybara skrev (17 timer siden):

Heisann, der avslørte du ikke bare elendige skriveferdigheter, men også en usjarmerende bitter holdning.
Lykke til med studier - det tror jeg du trenger.

Jeg er nesten ferdig med studie men ellers takk, utålmodig taper. 

Det var ingen her som spurte om undervisning i grammatikk, ta gnåle ditt et annet sted. 

Skrevet

Min erfaring er at skriveferdigheter vist i søknaden er mye viktigere enn gradene som er angitt i dokumentet. 

Anonymkode: 4a7e5...4f0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er nesten ferdig med studiet, men ellers takk, utålmodig taper. 

Det var ingen her som spurte om undervisning i grammatikk, ta gnålet ditt et annet sted. 

Har rettet opp et par ting til.
Du sliter med forskjellen på bestemt og ubestemt form, samt grunnleggende tegnsetting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...