AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 For noen år siden solgte foreldrene mine huset sitt, i den forbindelse gav de søsknene mine 200 000 kr hver. Søsknene mine er etablerte og trengte ikke hjelp med boligkjøp, derfor fikk de den summen rett på konto. Jeg er yngst og er fremdeles student og er ikke etablert på noe vis. Foreldrene mine sa at jeg ville få de 200 000 kr i form av at de satte 25 000 kr inn på BSU hvert år. Jeg har til nå fått 100 000. Nå virker det som om de har glemt hele greia og jeg kvier meg for å ta det opp. Er det feil av meg å ta det opp? Jeg er laaaangt fra å kunne kjøpe egen bolig, så all hjelp blir satt stor pris på. 100 000 kr er også til stor hjelp selvsagt, men synes også at det er rettferdig at jeg også skal få samme sum som mine søsken, spesielt siden jeg er den eneste som er utenfor boligmarkedet. Burde jeg ta det opp? Vente til slutten av året for å se om de husker det? Synes det er skikkelig ubehagelig, selv om vi har et veldig godt forhold, men jeg liker ikke å be om penger. Anonymkode: fd763...7d6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Se bort fra kommentaren over, og ta det opp med foreldrene dine. På en grei måte. Anonymkode: c2d62...d47 3
mlifjeld Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 (endret) Ja helt ok å spørre om det. Legg det fram som at du bare lurer og vil gjerne vite mtp planlegging av framtid. Er jo fint å vite hvor mye du selv må sette inn på bsu. Er jo en grense og om de ikke vil sette inn mer burde jo du spare det selv. Delryddet. Chantielle mod. Endret 27. februar 2021 av Chantielle 4
Blondiemamma Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Når på året har de tidligere satt inn penger på bsu til deg da? Satt de inn penger til deg i fjor? Det er jo ennå veldig mange måneder igjen av 2021, så de har jo god tid på seg.. Jeg ville nok ventet til slutten av året og spurt dem/minnet dem på det om pengene ikke dukket opp. Det skal jo være rett mellom alle søsknene. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Jeg synes det høres rart ut at dine søsken umiddelbart fikk 200’, men at du må vente i mange mange år. Verdien av å få pengene med en gang er høyere enn slik de betaler deg, sånn sett burde du fått mer enn 200’ så det ble likt. Jeg ville vel satt meg ned med foreldrene og spurt om dette, kanskje bedt om å få resterende 100’ nå og ta ansvar selv hvert år for å overføre til BSU? Anonymkode: 01920...ac8 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 De burde jo ha satt inn 200k på konto med en gang slik at det gikk mulighet til å rente seg fra da og til når du har mulighet til å kjøpe bolig. Syntes ikke det var rett måte å gjøre det på. Og syntes du bør ta det opp ja, på en fin måte naturligvis, men jeg syntes rett skal være rett.. Anonymkode: 1c903...799 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Har de råd til dette nå, eller kvier de seg for å fortelle at de ikke har 100 000 tilgjengelig? Tenker vel kanskje det var derfor de gjorde det sånn i utgangspunktet. Tror jeg hadde spurt forsiktig om de egentlig ikke har pengene? Anonymkode: 4b4a0...514
Gjest Lama_Drama Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 (endret) Dette er noe jeg helt klart ville tatt opp. Endret 27. februar 2021 av Lama_Drama
Chantielle Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep,samt svar til dette. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå