Gå til innhold

Har du noen gang fått en jobb du ikke var kvalifisert for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var det slags jobb og hvor lenge var du i den jobben? Evt er? 

Anonymkode: 71d33...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 4 år som økonomimedarbeider ble jeg tilbudt jobben som økonomisjef.  Hadde bachelor i økonomi og ledelse som teoretisk basis.  Jeg hadde aldri lyktes i den stillingen om ikke jeg hadde hatt de øvrige ansatte på avdelingen med meg.  De forsto at jeg ikke ville klare dette alene. 

Hadde denne stillingen i 10 år.  

Anonymkode: 177de...982

Skrevet

Legesekretær. Har ingen utdanning innen helse (eller administrasjon). Jobbet der ca.3år. 

Skrevet

Var vikar som butikkmedarbeider. Hadde ingen snøring på verken sosialisering, regning eller varehandel. Mistet denne jobben ganske fort. I dag er jeg ufør.

Anonymkode: e8a31...894

Skrevet

Ja, ha ha, denne tar kaka. Slutta selvfølgelig etter få uker 😂

Var 20 og fikk jobb i en av landets største lokalaviser, som ekstrahjelp i helgene. Var ærlig om at jeg hadde ikke pc og hadde knapt vært borti en, at jeg hadde ingen erfaring med journalistikk og at hadde ikke hadde førerkort. Men jeg syntes at jobben virket veldig morsom og at journalist var et yrke jeg vurderte for fremtiden.

Blant mange søkere fikk jeg jobben som gikk ut på å skrive notiser og lokale resultater på sporten. Ikke lange artikkler, men alikevel ting som skulke på trykk. Etterhvert skulle jeg reise ut og dekke lokale sportshendelser. Ja også måtte jeg betjene 1000-tipset en gang. Hadde aldri hørt om sporten det dreide seg om engang, og måtte få innringer til å forklare 😂

Anonymkode: c6f2c...5a5

Skrevet

Har ikke vært kvalifisert for noen av mine jobber når jeg begynte i fagene. Det kommer med erfaring.

Skrevet

Ja. :fnise: Var ansatt som Kontorleder i et middels stort privat firma i en alder av 25 år. Min høyeste utdanning var når jeg ble tilsatt: videregående. Ingen ledererfaring fra før. Og hadde flere søkere imot meg med bachelor og lang erfaring. 

Jeg hadde forberedt meg godt før intervju, og knuste intervjuet fullstendig. Jeg var opptatt med å dele mine tanker om framtiden, om både bedriften og min egen utvikling. Jeg la alle kortene på bordet om mitt lave utdannelsesnivå, og brukte det til min fordel. Egnethet, personlighet, framtidsvisjoner, verdier og utstråling har mye å si i intervjuer! Var en spennende jobb, hvor jeg måtte håndtere motstand fra ansatte som følte seg forbigått ved ansettelsen min. Men det håndterte jeg godt, og det roet seg overraskende fort. 

Jobbet der i 5 år, for så gå over til en statlig jobb som jeg egentlig heller ikke var kvalifisert for. Jobber her i dag, og har hatt flere interne opprykk som jeg heller ikke er kvalifisert for egentlig... ;) 

Anonymkode: 93c76...8c4

• Liker 1
Skrevet

Ja, faktisk! Var en bedrift som hadde to ledige stillinger hvor en var vanlig medarbeider, og den andre var med mye større lederansvar for en avdeling. Jeg skulle søke på stillingen som medarbeider, men klikket på feil stilling og søkte på den andre. Fikk jobben selv om jeg var 20 år, hadde 10 mnd arbeidserfaring fra før og søknaden var selvsagt ikke tilpasset stillingen. Skjønner ikke hvordan det skjedde. Men det gikk bra! Hoppet i det og latet som ingenting. 

Anonymkode: cc07d...12f

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, faktisk! Var en bedrift som hadde to ledige stillinger hvor en var vanlig medarbeider, og den andre var med mye større lederansvar for en avdeling. Jeg skulle søke på stillingen som medarbeider, men klikket på feil stilling og søkte på den andre. Fikk jobben selv om jeg var 20 år, hadde 10 mnd arbeidserfaring fra før og søknaden var selvsagt ikke tilpasset stillingen. Skjønner ikke hvordan det skjedde. Men det gikk bra! Hoppet i det og latet som ingenting. 

Anonymkode: cc07d...12f

Det der er enten røverhistorie eller verdens mest rotete bedrift 🤣

Anonymkode: a6d28...0d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der er enten røverhistorie eller verdens mest rotete bedrift 🤣

Anonymkode: a6d28...0d5

Ikke meg du svarte, men jeg har opplevd det samme. Søkte på jobb som ekstrahjelp, ble intervjuet og fikk stillingen som samtidig var utlyst, butikksjef.

Anonymkode: c6f2c...5a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...