AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Jeg er i et forhold med mannen i mitt liv. Tilfeldigvis så viste det seg at min store kjærlighet var en mann på 59, og nylig fylte han altså 60. Jeg selv er 40. Er klar over at vår aldersforskjell er stor, og at jeg statistisk sett kommer til å leve mange år alene fordi han sannsynligvis kommer til å dø lenge før meg. Og at han muligens kommer til å få dårligere helse om 10-15 eller 20 år. Det og mye annet tok jeg flere runder med meg selv om, for å være helt sikker på at jeg valgte riktig. Jeg kom til at jeg ikke klarte å snu ryggen til en mann jeg ser på som mitt livs store kjærlighet, det hadde jeg hatt store problemer med å leve med. Det jeg har merket, og for så vidt lest om her inne og andre steder også, er oppfatningen utenforstående kan ha av et sånt forhold med vår aldersforskjell. Jeg har merket at vi iblant får noen blikk fra folk som ikke kjenner oss. For meg betyr ikke det så mye, og kjæresten min sier at han heller ikke bryr seg. Likevel, jeg tenker på at når corona-tiden nå nærmer seg slutten, og vi etterhvert kommer til å være mer ute blant folk så vil flere se oss og at vi har en stor aldersforskjell. F.eks. om vi drar på kino, på stranda, går en tur i nabolaget, drar på restaurant, ferieturer etc. Deg jeg frykter og håper ikke skjer, er at noen kommer med stygge kommentarer, og jeg er redd for at det kanskje vil såre kjæresten min mer enn meg. Altså, jeg er jo den yngste, det er evt. han som kan få kommentarer som "gammel gris" etc., selv om han absolutt ikke er det. Er det noen andre med stor aldersforskjell i forholdet som har noen erfaringer om hva vi kan forvente når samfunnet blir som normalt igjen? Jeg elsker denne mannen, og det er selvsagt ikke slik at andres kommentarer og blikk ødelegger forholdet vårt eller får oss til å skille lag, men jeg håper selvsagt at folk ikke kommenterer. Man blir litt mer synlig som par med vår aldersforskjell. Men han ser godt ut for alderen, og en utenforstående vil kanskje tenke han er i 50-årsalderen, men jeg ser uansett yngre ut. Anonymkode: 013ed...8d4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Tenker at dere er veldig tynne. Spis mat! Anonymkode: 85c64...94c 3
Gjest Føsleguri Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Hvis han er ditt livs kjærlighet så betyr det ingenting hva andre mener.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Jeg var sammen med en på 56 da jeg var 33, det som tok livet av det forholdet var at han var en dritt, ikke aldersforskjellen. Det viktigste er å avklare det med barn, vi var enige om det, jeg elsket han og hadde ikke tenkt å kaste vekk det som vi hadde da for det som kanskje kunne komme om 20 år. Nå som det er slutt, vil jeg nok ikke lete etter så gammel fyr neste gang, det er er ikke lett å vite at man kan bli alene i mange år, ting man ikke kan gjøre, hans pensjonisttid før min osv. Faller jeg for en eldre enn meg så so be it, men jeg oppsøker det ikke. Anonymkode: 5424f...e50 1
Drizzt Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Null problem. Jeg kjenner et par som er 40 og 60 hvor hun er 40 og han 60. De har 2 barn og er veldig glade i hverandre. Når man har passert 25, så er man voksen nok å gjøre som man vil. Jeg ville reagert mer på 18 og 38 for eksempel eller 16 og 36. 40 og 60? Null problem Ulempen med så stor aldersforskjell er at kanskje den eldste dør først og den yngste har mange år igjen uten sin make. Eller hvis de får barn sent at den eldste får oppleve mindre av barnas liv. Hvis han får barn som 60-åring, er han 80 når barna er 20 og kanskje 90 når han blir bestefar. Men dette er noe paret må finne ut av selv - ingen andre bør ha noe å si om dette. 9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 Og tro meg, 40 og 60 ser MYE bedre ut enn 33 og 56, og vi fikk ingen kommentarer. Folk flest har folkeskikk, drit i resten. Anonymkode: 5424f...e50 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er i et forhold med mannen i mitt liv. Tilfeldigvis så viste det seg at min store kjærlighet var en mann på 59, og nylig fylte han altså 60. Jeg selv er 40. Er klar over at vår aldersforskjell er stor, og at jeg statistisk sett kommer til å leve mange år alene fordi han sannsynligvis kommer til å dø lenge før meg. Og at han muligens kommer til å få dårligere helse om 10-15 eller 20 år. Det og mye annet tok jeg flere runder med meg selv om, for å være helt sikker på at jeg valgte riktig. Jeg kom til at jeg ikke klarte å snu ryggen til en mann jeg ser på som mitt livs store kjærlighet, det hadde jeg hatt store problemer med å leve med. Det jeg har merket, og for så vidt lest om her inne og andre steder også, er oppfatningen utenforstående kan ha av et sånt forhold med vår aldersforskjell. Jeg har merket at vi iblant får noen blikk fra folk som ikke kjenner oss. For meg betyr ikke det så mye, og kjæresten min sier at han heller ikke bryr seg. Likevel, jeg tenker på at når corona-tiden nå nærmer seg slutten, og vi etterhvert kommer til å være mer ute blant folk så vil flere se oss og at vi har en stor aldersforskjell. F.eks. om vi drar på kino, på stranda, går en tur i nabolaget, drar på restaurant, ferieturer etc. Deg jeg frykter og håper ikke skjer, er at noen kommer med stygge kommentarer, og jeg er redd for at det kanskje vil såre kjæresten min mer enn meg. Altså, jeg er jo den yngste, det er evt. han som kan få kommentarer som "gammel gris" etc., selv om han absolutt ikke er det. Er det noen andre med stor aldersforskjell i forholdet som har noen erfaringer om hva vi kan forvente når samfunnet blir som normalt igjen? Jeg elsker denne mannen, og det er selvsagt ikke slik at andres kommentarer og blikk ødelegger forholdet vårt eller får oss til å skille lag, men jeg håper selvsagt at folk ikke kommenterer. Man blir litt mer synlig som par med vår aldersforskjell. Men han ser godt ut for alderen, og en utenforstående vil kanskje tenke han er i 50-årsalderen, men jeg ser uansett yngre ut. Anonymkode: 013ed...8d4 Gi blaffen i hva andre tenker. 20 års aldersforskjell er i prinsippet mye. Men ikke så mye når man blir "godt voksen". Dere er begge "godt voksne". Nyt livet og hverandre, og gi blanke f... i hva andre måtte tenke. Anonymkode: ed1ba...fd6 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Tenker ikke så mye om det. Kjenner 5 ulike par med 15-23 års aldersforskjell. Ene har vert sammen i 40 år nå. Eneste jeg tenker er at det er synd den ene potensielt blir tidlig alene, men man vet uansett aldri hva framtiden bringer. Viss det er mannen i ditt liv så kjør på Anonymkode: e7af3...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og tro meg, 40 og 60 ser MYE bedre ut enn 33 og 56, og vi fikk ingen kommentarer. Folk flest har folkeskikk, drit i resten. Anonymkode: 5424f...e50 Hvordan ser det bedre ut? Jeg tenker vel at når man har passer 30, så er man blitt ganske trygg på seg selv og hva man vil. Men veldig bra at dere ikke fikk noen kommentarer Hvordan så han ut for alderen? Kjæresten min ser som sagt godt ut/ung ut for alderen. Ikke antydning til tynt/manglende hår engang, normalt slank, kjekk, høy. Anonymkode: 013ed...8d4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker ikke så mye om det. Kjenner 5 ulike par med 15-23 års aldersforskjell. Ene har vert sammen i 40 år nå. Eneste jeg tenker er at det er synd den ene potensielt blir tidlig alene, men man vet uansett aldri hva framtiden bringer. Viss det er mannen i ditt liv så kjør på Anonymkode: e7af3...8a2 Takk for svar, og for at du indirekte sier at slike forhold kan fungere godt. Anonymkode: 013ed...8d4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 Drizzt skrev (12 minutter siden): Null problem. Jeg kjenner et par som er 40 og 60 hvor hun er 40 og han 60. De har 2 barn og er veldig glade i hverandre. Når man har passert 25, så er man voksen nok å gjøre som man vil. Jeg ville reagert mer på 18 og 38 for eksempel eller 16 og 36. 40 og 60? Null problem Ulempen med så stor aldersforskjell er at kanskje den eldste dør først og den yngste har mange år igjen uten sin make. Eller hvis de får barn sent at den eldste får oppleve mindre av barnas liv. Hvis han får barn som 60-åring, er han 80 når barna er 20 og kanskje 90 når han blir bestefar. Men dette er noe paret må finne ut av selv - ingen andre bør ha noe å si om dette. Så hyggelig å høre at de er glade i hverandre og holder sammen. Hvor lenge har de vært et par? Det er veldig nytt, annerledes og overraskende for meg å ha en kjæreste som er så mye eldre enn meg. Men samtidig har jeg heller aldri vært så forelsket i noen før. Det er som en helt annen verden egentlig, å være lykkelig er virkelig fantastisk. Tenker likevel iblant på at han sannsynligvis dør mange år før meg, og da kan jeg begynne å gråte. Men det gjør på en måte at jeg setter ekstra pris på de øyeblikkene, dagene og årene vi kan få sammen. Anonymkode: 013ed...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 Jeg er forelska i ei som er tyve år eldre enn meg. Det vil ikkje skje noe. Hun er godt etablert, og jeg tror ikke hun liker meg på denne måten. Men når hun skinner så gjør hun det virkelig, og jeg hadde gjerne forsøkt med henne om jeg hadde sjansen. Jeg er 43. Vi er to kvinner. Begge lesbiske. Slik jeg ser det er det ingen garanti i livet, og jeg ville heller ha noen gode år, enn å være redd for en fremtid ingen vet noe om. Hun har verdens peneste smil, lyser opp, og lyser meg opp. Men jeg tror hun er etablert og lykkelig med samboeren sin, altså. Så ville aldri sagt noe. Anonymkode: 78465...cba 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 Hadde aldri gjort det samme men om andre damer dater menn som kunne vært deres far så må de bare gjøre det. Ser heller ikke for meg at folk vektlegger hvem andre er sammen med, med mindre de er himla plagsom og irriterende. Anonymkode: 9c32a...4c6 5
jukkapalme Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 Drit i hva andre tenker og mener. Det viktigste er at dere har det bra sammen ♥️ Folk som tenker stygt om godt voksne par med aldersforskjell kan ta seg en bolle! 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan ser det bedre ut? Jeg tenker vel at når man har passer 30, så er man blitt ganske trygg på seg selv og hva man vil. Men veldig bra at dere ikke fikk noen kommentarer Hvordan så han ut for alderen? Kjæresten min ser som sagt godt ut/ung ut for alderen. Ikke antydning til tynt/manglende hår engang, normalt slank, kjekk, høy. Anonymkode: 013ed...8d4 Det var det ikke alle rundt oss som tenkte nei, de så meg som var rett over 30 som veldig ung og han for gammel. Han så veldig ung ut for alderen, typ kanskje i 40årene, men jeg ser også ut for alderen og jeg så ut som jeg var i 20årene, hjalp liksom ikke hehe. Anonymkode: 5424f...e50 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #17 Skrevet 26. februar 2021 Vi har det samme. Vært sammen i fire år. Enkelte synes det er veldig rart. De fleste som kjenner oss ser ingen problemer. Og det er det ikke heller. Anonymkode: 40bf1...743
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #18 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har det samme. Vært sammen i fire år. Enkelte synes det er veldig rart. De fleste som kjenner oss ser ingen problemer. Og det er det ikke heller. Anonymkode: 40bf1...743 Det er fint at dere har det bra. Ja, er forberedt på at enkelte kan synes det er rart, og det kan de selvsagt mene - bare de ikke kommer med kommentarer. Kan hende jeg er litt ekstra sensitiv siden jeg ble mye mobbet i barndommen, så håper jeg bekymrer meg unødig. Anonymkode: 013ed...8d4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 Men som 40 år er du jo voksen du og. Annetledes med 20/40. Anonymkode: b23d0...a50 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men som 40 år er du jo voksen du og. Annetledes med 20/40. Anonymkode: b23d0...a50 Ja, jeg er godt voksen, etablert og vet hvordan jeg vil ha det i livet mitt. Og livet mitt er en million ganger bedre sammen med kjæresten min. Anonymkode: 013ed...8d4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå