Gå til innhold

Noen her som har overlevd trippel negativ brystkreft?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var forløpet? Hadde du spredning da det ble oppdaget? 

Jeg har fått nøytral info om forløpet, men ønsker å høre hvordan det var for DEG. Hvordan reagerte du på cellegiften, hvordan var det å få fjernet brystet? Vil høre ERFARINGER. Legene sier de vil gjøre sånnogsånn, og det vil føre til sånnogsånn. Men jeg savner så sårt erfaringer og tips fra faktiske mennesker som faktisk har gjennomgått dette!

Anonymkode: d1be7...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan var forløpet? Hadde du spredning da det ble oppdaget? 

Jeg har fått nøytral info om forløpet, men ønsker å høre hvordan det var for DEG. Hvordan reagerte du på cellegiften, hvordan var det å få fjernet brystet? Vil høre ERFARINGER. Legene sier de vil gjøre sånnogsånn, og det vil føre til sånnogsånn. Men jeg savner så sårt erfaringer og tips fra faktiske mennesker som faktisk har gjennomgått dette!

Jeg har hatt brystkreft, men det var ikke trippel negativ ( min var hormon positiv) . Har vært igjennom cellegift , stråling og hormonbehandling. Cellegift gikk greit, men det var heftig. Spør legene om det du lurer på, om du så må spørre om og om igjen. Ikke vær redd for det. ❤️

Anonymkode: 9e851...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har hatt brystkreft, men det var ikke trippel negativ ( min var hormon positiv) . Har vært igjennom cellegift , stråling og hormonbehandling. Cellegift gikk greit, men det var heftig. Spør legene om det du lurer på, om du så må spørre om og om igjen. Ikke vær redd for det. ❤️

Takk for svar! Jeg stoler selvsagt 100% på legene - jeg skal behandles ved et ledende universitetssykehus og «vet» at de er jo blant landets fremste på området. Men likevel kjenner jeg at jeg blir mer forberedt og betrygget av medmenneskers opplevelser, enn av at en lege lister opp bivirkninger fra et papir liksom 🤯 Hva mener du med at cellegiften var heftig, er det kvalmen, trøttheten, eller hva? Gjennomgikk du mastektomi? Hvordan var det følelsesmessig eventuelt? Eller fikk du brystbevarende - føltes det trygt nok? Svar bare om du ønsker, selvsagt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for svar! Jeg stoler selvsagt 100% på legene - jeg skal behandles ved et ledende universitetssykehus og «vet» at de er jo blant landets fremste på området. Men likevel kjenner jeg at jeg blir mer forberedt og betrygget av medmenneskers opplevelser, enn av at en lege lister opp bivirkninger fra et papir liksom 🤯 Hva mener du med at cellegiften var heftig, er det kvalmen, trøttheten, eller hva? Gjennomgikk du mastektomi? Hvordan var det følelsesmessig eventuelt? Eller fikk du brystbevarende - føltes det trygt nok? Svar bare om du ønsker, selvsagt ❤️ 

Jeg fikk en brystbevarende operasjon, og det gikk kjempe fint. Føler meg 100% trygg på det 😊  Jeg hadde 2 typer cellegift, den første runden var det en veldig spesiell type kvalme/kjente at jeg hadde gift i kroppen liksom. Husker at jeg følte meg helt fin et par timer etter infusjonen , men så «smalt» det . Da ble jeg redd og havnet på legevakten og måtte få beroligende 😅 men resten av kurene gikk mye bedre, da visste jeg litt mer hva som kom på en måte, og kroppen vendte seg nok litt mer til cellegiften etter hvert. Jeg var dårlig et par 2-3 dager, etter kur, men så kunne jeg leve som normalt igjen etter det til neste kur. ( 3 uker intervaller) Jeg har vært veldig heldig å kommet meg fint igjennom behandlingen , og i dag er jeg i full jobb og har ingen senvirkninger. Klart jeg var et par turer nedom kjelleren igjennom kurene, og det tar på psyken og miste håret osv. Men alt går over 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...