Gå til innhold

Vurderer navnet Ivalo til datteren min

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg vokste opp hadde jeg en lærer som het Ivalo, hun var den snilleste og fineste personen jeg visste om, en engel for meg, så jeg har veldig gode assosiasjoner til det. 

Anonymkode: 21ceb...bdd

• Liker 2
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg vokste opp hadde jeg en lærer som het Ivalo, hun var den snilleste og fineste personen jeg visste om, en engel for meg, så jeg har veldig gode assosiasjoner til det. 

Anonymkode: 21ceb...bdd

Så hyggelig :)

ts

Anonymkode: a2b3b...3a6

Annonse

Hvis jeg skal være helt ærlig så tenkte jeg først at det hørtes ut som et herrenavn, men det er jo flere navn som funkerer både til jenter og gutter (kanskje mest i andre land enn i Norge men). Synes det var ganske spesielt også, men så er det jo opp til hver enkelt om en liker "spesielle" navn eller ikke. 

Anonymkode: 0a983...c3d

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva syntes dere om navnet? For spesielt? Hun har en søster med et ganske vanlig navn, men lignende opphav, norsk etternavn.

Høres ut som en smertestillende medisin

Anonymkode: a4538...d5c

• Liker 12
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville tatt det for å være et guttenavn. 

Ivala for meg er et jentenavn. Ivalo er guttenavn. 

Anonymkode: 2ae2c...fc6

Er navnene finske forresten? Jeg tenker Ivalo høres ut som jentenavn i mine ører. Ivala er åså pent :) 

Anonymkode: fa94e...5ba

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du russisk/polsk opprinnelse? Høres ikke værre ut. Ikke rart Norge blir et alt mulig manns land. 

Anonymkode: 10de6...43b

Nei vi er norske. Kanskje derfor det blir for spesielt. Men navnet er grønlandsk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...