Gå til innhold

Hvor ofte gikk du i offentlig kirke før?  

47 stemmer

1. 1. Hvor ofte gikk du i offentlig kirke før Korona?

• Aldri
      36
    • En gang i året
      5
    • En gang i måneden
      3
    • Nesten hver søndag
      1
    • Hver søndag
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på ofte dere gikk i kirken før?

Anonymkode: 00ad6...776

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ufff hørtes litt vont ut å gå rett i kirken.. Gikk rett i en glassdør en gang.

Anonymkode: 0238a...44c

Skrevet (endret)

Sist jeg var i en kirke var i 2014 i en begravelse, sist jeg gikk i en kirke uten at det var begravelse, bryllup eller konfirmasjon var i 2008 om jeg husker riktig, da jeg gikk på en katolsk gudstjeneste.

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet

Bryllup, konfirmasjon, dåp og begravelser, dvs 1-2 ganger i året i snitt i voksen alder.

Anonymkode: 04c95...b65

• Liker 2
Skrevet

Begravelse for noen år siden. Meldt meg ut av dette gnålehuset for lengst.

Anonymkode: 33658...baf

• Liker 2
Skrevet

Kun når jeg måtte. Som ved dåp, komfirmasjon og bryllupp. Drar aldri på eget initiativ.

Anonymkode: beabc...5bd

• Liker 1
Skrevet

Ved anledninger (gravferder, bryllup og så videre), så 1-4 ganger i året. Sjeldent i ordinær gudstjeneste.

Anonymkode: e5dce...c79

Skrevet

Som forventet. Jeg er hverken med i statskirken eller andre menigheter selv, så det blir kun sermonier. Jeg liker kirkebygg godt dog 🙂 Har ellers merket at frikirkene er mye mer trendy, spesielt for de yngre. Det hadde vært fint hvis de offentlige kirkene kunne brukes mer som kulturhus, han konserter etc. 😊

• Liker 1
Skrevet

Huket av på hver måned. Regner meg som fast kirkegjenger selv om det ikke blir hver søndag. Her jeg bor nå er det ikke gudstjeneste hver søndag i den nærmeste kirka. I snitt går jeg til gudstjeneste hver 3. til 4. uke. 

• Liker 1
Skrevet

Saknar svaralternativet "nokre gonger i året"

Anonymkode: 684a8...f6e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 21.42):

Lurer litt på ofte dere gikk i kirken før?

Hva skulle jeg i kirken, mener du, Ts? :klo: 

Det er det eneste stengte stedet som det ville være udelt positivt om forsvant med korona. 

Anonymkode: c3fe4...2d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva skulle jeg i kirken, mener du, Ts? :klo: 

Det er det eneste stengte stedet som det ville være udelt positivt om forsvant med korona. 

Anonymkode: c3fe4...2d2

Vel, gudstjenester er ikke helt min greie, jeg er ateist deluxe. Liker stilen på byggene, forøvrig. Når byggene først er der, burde de kunne brukes til noe fornuftig. De er jo på et vis kulturhus og skal være det for alle, selv om enkelte religiøst praksiser forsøker å forhindre det. 

• Liker 2
Skrevet

Julaften, langfredag og noen vanlige gudstjenester i løpet av året.

• Liker 1
Skrevet

Bare når jeg «må» Bryllup, konfirmasjon etc. Har meldt meg ut av den norske kirke.

Anonymkode: 44555...5e8

Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

-

Endret av Kristina S.
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Drar aldri på eget initiativ, er ikke medlem av DNK eller noe annet trossamfunn. Men stiller jo opp i bryllup, dåp, konfirmasjon eller begravelse dersom noen av mine nærmeste har dette i kirken. Blir vel kanskje en gang i året i snitt.

Skrevet

Jeg tror sist var i bryllup i 2013. Var i en begravelse i et kapell i 2018, om det teller.

Anonymkode: 7ee6c...024

Skrevet

Flere ganger i uka, men jeg er ortodoks og vi tror jo gjerne i litt større grad enn nordmenn generelt. Dessverre har latterlige restriksjoner satt mangen stopper for kirkegang. Altså, hvor smittsomt kan det være når man blir innstendig oppfordret og påminnet om å holde avstand av presten (gjentatte ganger ila en søndag) ? 

Tro er ikke som nordmenn flest synes å anse det, altså som en fritidssyssel og hobby. For oss handler det om å være nær livets kilde. Uten Kirken er vi så håpløst overlatt til oss selv - hvilket føles meningsløst og trist.

I Russland har kirken vært langt mer åpen nettopp fordi a: troen står sterkere der, og B) Kreml har forstått at vi trenger nattverden i våre liv - spesielt når vi har det vondt og vanskelig. 

Jeg håper at norske myndigheter snart begynner å forstå alvoret i restriksjonene for oss som tror.

Anonymkode: 94b67...a81

• Liker 4
Skrevet

Jeg går og bare om jeg må og helst ikke da heller, er overhodet ikke religiøs, iallfall ikke i den retningen. 😄  Så jeg trykket på aldri, for nå er det mange år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...