AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Har lyst å ta psykologutdanning, men masteren er lang. dette virker som et helt meningsløst studie? Er det noen som har tatt dette og fått jobb basert på denne utdannelsen, uten noen annen utdannelse i tillegg? Anonymkode: 87fa7...c09
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 psykologi ** ikke psykolog.. TS Anonymkode: 87fa7...c09
Gjest Kastanjefrø Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har lyst å ta psykologutdanning, men masteren er lang. dette virker som et helt meningsløst studie? Er det noen som har tatt dette og fått jobb basert på denne utdannelsen, uten noen annen utdannelse i tillegg? Anonymkode: 87fa7...c09 Du blir ikke en psykolog etter en master i psykologi, og det nærmeste du kommer å utøve psykologi etter en bachelor i anvendt psykologi er som miljøterapeut.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Det har vært mange tråder om dette før, prøv søk-funksjonen. Anonymkode: 7bab6...f2f 1
Mariell1995 Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Jeg hadde gått for noe annet! Det er stor mangel på vernepleiere, og der er det gode jobbmuligheter Eventuelt, så kan jeg anbefale studiet Sosialt arbeid for å bli sosionom Ut ifra hvor man vil jobbe, så kan en vernepleier og sosionom jobbe med det samme noen steder (utenom at vernepleiere har medisinansvar), men også ulike steder, ut ifra hva de to yrkene kvalifiserer til. Det spørs helt hva du vil jobbe med - og selvfølgelig hva du vil lære (mest) om under utdanning 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Takk for svar! Det burde være ulovlig å selge slike utdanninger. De burde isåfall bytte navnet. Anonymkode: 87fa7...c09
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 21.08): Har lyst å ta psykologutdanning, men masteren er lang. dette virker som et helt meningsløst studie? Er det noen som har tatt dette og fått jobb basert på denne utdannelsen, uten noen annen utdannelse i tillegg? Anonymkode: 87fa7...c09 Jeg har studert dette, jobber i barnevernet. Fikk praksisplass der i siste semester og fast jobb når jeg var ferdig. En del som studerte sammen med meg jobber som miljøterapeuter innenfor rus og psykiatri. Anonymkode: df87f...273
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Jeg syns det er så rart, for psykisk helse er jo en satsing nå. Kommunene ønsker at vi får mer kunnskap om psykisk helse og at vi gjerne utdanner oss videre innen dette. Men hver gang jeg googler og leser meg opp om for eksempel faggrad i psykisk helsearbeid eller bachelor i anvendt psykologi så står det bare masse ræl. Jeg trodde anvendt psykologi var et perfekt studie for meg, jeg ønsker å jobbe med mennesker, psykisk helse, rusomsorg, kriminalomsorg eller lignende, men jeg tør ikke få et studielån på 200k og stå der med skjegget i postkassen.......... Anonymkode: b8de4...3d7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Selvfølgelig får du jobb! Ikke tro på alt du leser, særlig ikke på kvinneguiden. Her frarådes både det ene og andre; det eneste som fremmes er typiske helseyrker som sosionom, sykepleier og vernepleier. Og nei, ikke alle er interessert i disse yrkene. Svært få vil jeg si. Men uansett, psykologi bachelor er en generell utdanning. Det gir ingen profesjon. Dvs. man må finne ut selv hva man vil jobbe med. Du kan absolutt studere psykologi bachelor å få jobb som miljøterapeut i boliger, stat, barnevern, lavterskeltilbud etc., men du kan også velge å gå videre med HR og ledelse (til eksempel). Eller du kan jobbe med saksbehandling, eller noe helt annet. Jeg ville gått for psykologi, det er en grunn til at fagretningene finnes - og det er ikke for at mennesker skal stå med skjegget i postkassen (det hadde ikke staten tatt seg råd til). Anonymkode: 0c008...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå