Gå til innhold

Skal på meklingsmøte, tips? Forberedelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg og bf skal på meklingsmøte første uken i mars. Kort fortalt, jeg har vært alenemor helt siden jeg fikk vite jeg var gravid med sønnen vår. Bf har ikke tatt initiativ til å være med sønnen vår alene.  Heldigvis har jeg vært permittert så jeg har vært med sønnen vår til nå. Jeg har gjøre alene. Står også for den økonomiske for sønnen vår, eneste han kjøper er kanskje en bleiepose i mnd. Sønnen vår går ikke i barnehagen og er med meg hjemme. 

neste mnd begynner jeg på jobb. Jeg ønsker å ta over hans foreldre permisjon, men da må vi søkt om separasjon før jeg kan kreve den eventuelt? Men hva om vi har søkt men bf ikke har flyttet ut? 

Bf er ikke samarbeidsvillig. Oppfører seg som en liten unge. Har aldri prioritert sønnen vår. Jeg gruer meg til møten og hva han kan finne på å si. Hva skal jeg gjøre for å forberede meg best mulig? 

sønnen vår er bare 15 mnd. Han er avhengig av meg og sjelden vil han til sin pappa. Dette er fordi de aldri har bygd et forhold. Jeg er redd for at det blir krangling på møtet. Men burde jeg ta med sønnen vår? Er dette et fordel for meg? At de ser at sønnen vår trenger meg mer enn bf? Hva mener dere? 

om dere har andre tips, tar jeg gjerne det imot. 

Anonymkode: 6f3bf...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så små barn pleier ikke å være med. Det spiller ingen rolle hva fvk ser, for de har ingen bestemmende myndighet uansett.

Det du skal huske er at fvk vil forsøke å få dere til å møtes på midten. De vil at begge skal gi litt. Så hvis du starter med det maksimale du kan strekke deg til, vil du bli presset til å gå med på ting du ikke synes er forsvarlig. Hold litt igjen, så du har noe å gi. Og som sagt, husk at de ikke kan tvinge dere til noe.

Anonymkode: 9ec91...f49

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville aldri tatt med barnet. Du må være forberedt med de punktene som du sier her, at han ikke er med barnet, bidrar ikke økonomisk, har ikke tilknytning til barnet osv. De som tar i mot dere har god greie på dette og vet hva de skal spør om og hva de eventuelt skal se etter  

Anonymkode: dee88...b53

• Liker 4
Skrevet

Hiver meg på tipset om at de bare er rådgivende organ, de kan ikke bestemme noe. Selv glemte jeg det litt da vi satt i mekling, og var skjelven resten av dagen: Mekler sa kun etter 5 min at siden jeg (mor) jobber turnus, så burde datten vår bo mest hos far. Jeg kunne skrevet mange ufine ord her, kortfatter det til "usakelig". Vi har 50/50.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, 

Jeg og bf skal på meklingsmøte første uken i mars. Kort fortalt, jeg har vært alenemor helt siden jeg fikk vite jeg var gravid med sønnen vår. Bf har ikke tatt initiativ til å være med sønnen vår alene.  Heldigvis har jeg vært permittert så jeg har vært med sønnen vår til nå. Jeg har gjøre alene. Står også for den økonomiske for sønnen vår, eneste han kjøper er kanskje en bleiepose i mnd. Sønnen vår går ikke i barnehagen og er med meg hjemme. 

neste mnd begynner jeg på jobb. Jeg ønsker å ta over hans foreldre permisjon, men da må vi søkt om separasjon før jeg kan kreve den eventuelt? Men hva om vi har søkt men bf ikke har flyttet ut? 

Bf er ikke samarbeidsvillig. Oppfører seg som en liten unge. Har aldri prioritert sønnen vår. Jeg gruer meg til møten og hva han kan finne på å si. Hva skal jeg gjøre for å forberede meg best mulig? 

sønnen vår er bare 15 mnd. Han er avhengig av meg og sjelden vil han til sin pappa. Dette er fordi de aldri har bygd et forhold. Jeg er redd for at det blir krangling på møtet. Men burde jeg ta med sønnen vår? Er dette et fordel for meg? At de ser at sønnen vår trenger meg mer enn bf? Hva mener dere? 

om dere har andre tips, tar jeg gjerne det imot. 

Hvorfor har ikke far hatt permisjon tidligere? Barnet er jo gammel nok til barnehagen for lenge siden også.

Anonymkode: 5a14b...26a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor har ikke far hatt permisjon tidligere? Barnet er jo gammel nok til barnehagen for lenge siden også.

Anonymkode: 5a14b...26a

Vi forlenget det fordi jeg ble permittert til mars. Dette fikk vi vite i august. 

Skrevet

Bor dere sammen? 

Anonymkode: ece13...66a

Skrevet

Du gruer deg til hva far vil si, er redd for at det vil bli krangling men lurer på om du skal ta med barnet på 15 mnd? Svaret sier seg selv. Tar du med barnet på et slikt møte vil det slå negativt ut for din del. 

Vær diplomatisk og høflig, også selv om far er vrang og frekk. Systemet slår ofte hardt ned på den som er kranglete i slike saker. Om du hadde hatt bedre tid, ville jeg foreslått en samtale med advokat. Mulig noen vil kunne gi deg rådgivning på telefon på mandag. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...