Gå til innhold

Kunne du fått barn med en autist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil vite om prosjektet mitt er nytteløst. 

Anonymkode: 26113...128

Tror du at dette kommer til å føre til noe "positivt" for barnet da ?    

Anonymkode: caa88...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken grad av autisme. Min far er høytfungerende autist og var en god pappa.

Anonymkode: a3fae...933

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anciol skrev (1 minutt siden):

Hva med oss som har asperger og er gift med en vanlig mann slik som meg?

Er ikke autisme/asperger hos kvinner litt annerledes enn hos menn? Jeg mener å ha lest at kvinner med asperger forstår sosiale koder bedre, gir bedre omsorg og klarer å lese folk og følelser mye bedre enn mannlige autister. 

Jeg er under utredning for høytfungerende asperger og de som utreder meg sier ihvertfall at det er store forskjeller mellom kvinner og menn når det gjelder denne diagnosen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg ikke gjort, fordi jeg har asperger selv. Jeg tror det er en fordel for barnet å ha én nevrotypisk forelder også. Mannen har selvsagt sine svakheter han også, og jeg har mine styrker. Men ettersom våre svakheter ikke er de samme, så utfyller vi hverandre ganske bra.

Anonymkode: 90733...788

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kommer an på hvilken grad av autisme. Min far er høytfungerende autist og var en god pappa.

Enig der ☺️ Og det er åså et spørsmål om begge er autister. Om begge er det ville jeg sagt nei.

Anonymkode: 8d6ed...5d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vil vite om prosjektet mitt er nytteløst. 

Kommer jo helt ann på begrensningen. Autisme er et bredt spekter. Det viktige er evnen til å gi kjærlighet, omsorg og ikke være rigid. Barn er forøvrig veldig glad i rutiner og faste ting å forholde seg til, men man må kunne utvise skjønn i mange vurderinger. 

Om en mann ikke hadde sagt at han var autist, og ikke hadde høy grad, så ville ingen tenkt over det, for jammen finnes det mange menn med dårlige antenner og store særegenheter. Har du tenkt over å ikke si noe, men la daten vurdere deg som den personen du er? Du er jo lik, uansett om du kaller det noe eller ikke. 

En fagbok jeg leser nå der er diagnoser med vilje utelatt, og heller fokus på å løse vanskelighetene. Fordi bruk av diagnoser er begrensende og leder ingen steder. Ofte er det også veldig misvisende fordi mennesker innenfor et diagnosekrav kan være vidt forskjellige både ihht vanskeligheter og fungeringsevne. 

Svaret på det er at ja, det kunne jeg nok. (Men skal ikke ha flere barn. Eller menn.)  Om han hadde de ønskede egenskapene. Autisme kan, men trenger ikke, være et hinder for det. 

Anonymkode: c3245...c9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avskriver ingen på grunn av diagnose (med mindre det gjelder psykisk utviklingshemming, psykopati eller narsissisme). Det er viktig å se personen bak diagnosen. Jeg går etter kjemi og personlighet, ikke diagnose. Det finnes mange flotte mennesker med forskjellige diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (15 minutter siden):

Jeg avskriver ingen på grunn av diagnose (med mindre det gjelder psykisk utviklingshemming, psykopati eller narsissisme). Det er viktig å se personen bak diagnosen. Jeg går etter kjemi og personlighet, ikke diagnose. Det finnes mange flotte mennesker med forskjellige diagnoser.

Hva med lett psykisk utviklingshemming? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med lett psykisk utviklingshemming? 

Hva er den mentale alderen på lett psykisk utviklingshemning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (44 minutter siden):

Hell No!

"Hell" no, faktisk. Så modent. Et enkelt "nei" hadde holdt, vi hadde skjønt det. 

Anonymkode: 8d6ed...5d0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

12 år

Anonymkode: a5231...0d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10-12. 

Så nei, uaktuelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen autister og vet ikke helt hva det innebærer å få barn med en. Jeg kjenner dog en med Aspergers ig han er sosial klein men en ålreit type. Noe selvopptatt men man blir ikke nødvendigvis en dårlig far av den grunn. Så kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 år

Anonymkode: a5231...0d4

Oi, nei det hadde ikke jeg kunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leamur skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner ingen autister og vet ikke helt hva det innebærer å få barn med en. Jeg kjenner dog en med Aspergers ig han er sosial klein men en ålreit type. Noe selvopptatt men man blir ikke nødvendigvis en dårlig far av den grunn. Så kanskje? 

Ehhh asperger er autist🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...